וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: עומדים לצד אוקראינה נגד התוקפנות הרוסית

2.4.2021 / 23:02

נשיא ארצות הברית הביע את תמיכתו בריבונותה של אוקראינה לאחר שרוסיה ריכזה כוחות בדונבאס ובחצי האי קרים. גם שר החוץ הבריטי הביע דאגה מההתרחשויות באזור ושוחח עם הנשיא זלנסקי

חייל בגבול אוקראינה - 2 באפריל 2021. רויטרס
עומדים לצד קייב. חייל בגבול אוקראינה/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח היום (שישי) עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, וביקש להביע את תמיכת ארצות הברית בארצו נוכח התוקפנות הרוסית שהחמירה לאחרונה.

"הנשיא אשרר את תמיכתה הבלתי מעורערת של ארצות הברית בריבונותה של אוקראינה וביושרה למול התוקפנות המתמשכת של רוסיה בדונבאס ובחצי האי קרים", נמסר בהודעה מהבית הלבן. בהמשך שיחתם, ביידן הדגיש את מחויבות ממשלו לשותפות האסטרטגית עם אוקראינה, בין השאר ברפורמה שהוא מוביל בארצו נגד השחיתות.

זלנסקי מצדו, טען כי ביידן אמר בשיחה בין השניים כי "אוקראינה לעולם לא תישאר לבדה בכל הקשור לרוסיה". הוא אף ציין כי צבא אוקראינה ערוך בצל התוקפנות הרוסית.

לצד ביידן, גם בריטניה הביעה היום הזדהות עם קייב. שר החוץ דומיניק ראב אמר כי בריטניה מודאגת מאוד מפעילות צבא רוסיה. "אישרתי היום את תמיכת בריטניה בריבונותה ובשלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה", צייץ ראב בטוויטר על שיחתו עם מקבילו האוקראיני.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בפיטסבורג, פנסילבניה, 31 במרץ 2021. רויטרס
הביע את תמיכתו בריבונותה של אוקראינה למול התוקפנות של רוסיה, ביידן/רויטרס

חברי ברית נאט"ו הביעו אתמול את דאגתם מכך שרוסיה ריכזה כוחות סמוך לגבולות אוקראינה. החברות דנו במתיחות הגוברת לאחרונה באזור דונבאס במזרח המדינה. אוקראינה ורוסיה מחליפות האשמות על התחדשות פרץ האלימות בסכסוך, שבו נהרגו 14 אלף איש מאז 2014. הבדלנים טוענים כי הממשלה אחראית להפרות הפסקת האש, ומתחילת השנה נמנו 26 חיילים אוקראנים הרוגים, ארבעה מהם נורו מאש צלפים בשבוע שעבר.

כעת, אוקראינה, מדינות המערב ונאט"ו מאשימות את רוסיה בשליחת חיילים וכלי נשק כבדים לתמיכה בבדלנים. מוסקבה אומרת שהיא מספקת להם רק תמיכה פוליטית והומניטרית, וטוענים שאזרחים רוסים שנלחמים באוקראינה עושים זאת בהתנדבות.

הקרמלין הזהיר מפני הסלמה בסכסוך, ושר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב כי התפרצות מחודשת של העיות עלולה "להרוס" את אוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully