וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: רוסיה מרכזת כוחות צבא בגבולותינו

30.3.2021 / 16:10

מפקד הצבא האשים את מוסקבה ב"מדיניות אגרסיבית" כלפי קייב, ואמר כי היא שולחת כוחות לגבולות במסווה של שמירה על מוכנות לחימה ואימונים צבאיים. הוא אמר כי הבדלנים הפרו-רוסים במזרח מפרים בשיטתיות את הפסקת האש. 26 חיילים נהרגו מתחילת השנה

איש שירות הביטחון האוקראיני צועד בעמדות לחימה סמוך לאבדיבקה, דונייצק, אוקראינה 13 בפברואר 2021. רויטרס
יותר מ-14 אלף נהרגו מאז פרוץ הסכסוך. חייל אוקראיני במזרח המדינה/רויטרס

רוסיה מרכזת כוחות בסמוך לגבולות אוקראינה ומאיימת על ביטחון המדינה - כך אמר היום (שלישי) מפקד צבא אוקראינה, רוסלן חומצ'אק, שהאשים את מוסקבה במדיניות אגרסיבית כלפי קייב. בדברים שאמר בפני הפרלמנט, חומצ'אק האשים גם את הבדלנים הפרו-מוסקבים בהפרה שיטתית של הפסקת אש במזרח אוקראינה שנכנסה לתוקף ביולי אשתקד.

אוקראינה ורוסיה מחליפות האשמות על התחדשות פרץ האלימות בסכסוך, שבו נהרגו 14 אלף איש מאז 2014. הבדלנים טוענים כי הממשלה אחראית להפרות הפסקת האש, ומתחילת השנה נמנו 26 חיילים אוקראנים הרוגים, ארבעה מהם נורו מאש צלפים בשבוע שעבר.

"הפדרציה הרוסית ממשיכה במדיניותה האגרסיבית כלפי אוקראינה", אמר הרמטכ"ל לפרלמנט. חומצ'אק אמר כי כוחות צבא רוסיים מאזורים שונים התאספו בסמוך לגבולות אוקראינה במסווה של שמירה על מוכנות לחימה והיערכות לאימונים, כשהם מגדילים בהדרגה את היקף הכוחות בסמוך לגבול.

"אנחנו צופים ריכוז נוסף של עד 25 קבוצות טקטיות, שיחד עם הכוחות שכבר נפרסו ליד גבול אוקראינה, מהווים איום על ביטחונה הצבאי של המדינה", הזהיר. הוא הוסיף כי רוסיה פרסה 32,700 חיילים בחצי האי קרים, שסופח על ידיה ב-2014, בנוסף לפיקודה על 28 אלף לוחמים בדלנים בשטחים כבושים במזרח המדינה.

אוקראינה, מדינות המערב ונאט"ו מאשימות את רוסיה בשליחת חיילים וכלי נשק כבדים לתמיכה בבדלנים. מוסקבה אומרת שהיא מספקת להם רק תמיכה פוליטית והומניטרית, וטוענים שאזרחים רוסים שנלחמים באוקראינה עושים זאת בהתנדבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully