וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא אוקראינה מבקר בחזית המזרחית, רוסיה: עימות יהיה הסוף שלה

עודכן לאחרונה: 8.4.2021 / 18:40

זלנסקי מסייר בקו העימות עם הבדלנים במזרח המדינה, אחרי עיבוי הכוחות של צבא רוסיה בגבול וההסלמה בלחימה. "אוקראינה צריכה שלום ונעשה הכול למען זה", אמר הנשיא, שרוצה להצטרף לנאט"ו. פוטין שוחח עם מרקל, והאשים את קייב הסלמה. בכיר בקרמלין: "נאלץ להגן על אזרחינו"

בווידאו: רוסיה מעבירה כוחות צבאיים לגבול עם אוקראינה ב-8.4.2021/מערכת וואלה!

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ביקר היום (חמישי) בקווי החזית במזרח המדינה, בעקבות המתיחות הגוברת מול רוסיה המרכזת כוחות בגבול. קייב מודאגת מהזרמת כוחות רוסיים לאזור הגבול ומהתגברות הלחימה עם הבדלנים הפרו-רוסים בחבל הדונבאס.

זלנסקי קרא ביום שלישי לנאט"ו לגבש תכנית שתסלול את הצטרפותה של אוקראינה לברית המערבית. מוסקבה מזהירה כי הגישה של קייב לנאט"ו עלולה להחריף את המצב, והיום היא הודיעה על העברת יותר מעשר ספינות של הצי, כולל ספינות אמפיביות ואריטלריה, מהים הכספי לים השחור כחלק מתרגיל.

"אוקראינה צריכה שלום ונעשה הכול למען זה", צייץ זלנסקי בטוויטר. לדבריו, כמפקד העליון של הצבא, "אני רוצה להיות עם החיילים שלנו בזמנים הקשים בדונבאס. אני הולך למוקדי ההסלמה". היום נהרג חייל נוסף בהפגזה של המורדים, וכך עלה מניין ההרוגים בצבא אוקראינה לחמישה בשלושת הימים האחרונים וליותר מ-24 מתחילת השנה. "אני מקווה שהחייל בן ה-23 שנורה בלילה האחרון ינוח על משכבו בשלום", צייץ זלנסקי בטוויטר.

רוסיה טוענת כי תנועות הצבא שלה הגנתיות ואין בכוונתה להתערב בסכסוך במזרח אוקראינה, שפרץ ב-2014 אחרי שסיפחה את חצי האי קרים. יותר מ-14 אלף איש נהרגו מאז בסכסוך, ושני הצדדים מאשימים זה את זה בהפרות הפסקת האש. מוסקבה טוענת כי לוחמים רוסים בשורות הבדלנים פועלים בהתנדבות, בעוד שבמערב משוכנעים שצבא רוסיה היה מעורב ישירות בלחימה.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לוחץ ידיים עם חייל במהלך סיור בקו החזית באזור הדונבס, 8 באפריל 2021. רויטרס
מבקש תמיכה של נאט"ו. זלנסקי בקו החזית, היום/רויטרס

לאור החשש במערב מפני התלקחות כוללת של הסכסוך, התקיימה היום שיחת טלפון בין קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. לפי ממשלת גרמניה, מרקל הפצירה בפוטין לצמצם את הכוחות שרוכזו באזור הגבול כדי להרגיע את המתיחות. על פי סיכום השיחה שפורסם על ידי הקרמלין, פוטין האשים את קייב "בפעולות פרובוקטיביות".

במקביל, בכיר בקרמלין הזהיר כי רוסיה "תיאלץ" להגן על אזרחיה במזרח אוקראינה בהתאם להיקף הסכסוך שם. דימיטרי קוזאק, אותו גורם בכיר שצוטט על ידי סוכנות הידיעות טאס, אמר כי כל עימות צבאי נרחב במזרח אוקראינה יהיה "תחילת הסוף של אוקראינה".

במסיבת עיתונאים שכינס, השווה קוזאק, המשמש סגן ראש הלשכה הנשיאותית, את ממשלת אוקראינה ל"ילדים המשחקים בגפרורים". כשנשאל אם רוסיה תגן על אזרחיה במזרח אוקראינה, השיב: "הכול תלוי בהיקף האש. אם יהיה שם, כפי שהנשיא שלנו אמר, סוג של סרברניצה, אז כנראה שנצטרך להתערב כדי להגן עליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully