וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני בתום סבב נוסף של שיחות הגרעין: יש התקדמות, עמדתנו חזקה מבעבר

עודכן לאחרונה: 20.4.2021 / 22:03

נציגי איראן והמעצמות ישובו למדינותיהם להתייעצויות, בתום סבב שהצדדים השונים הגדירו כ"התקדמות" לקראת חזרה להסכם הגרעין. "אם האמריקנים יתנהגו בצורה הוגנת - נוכל להשיג תוצאות תוך זמן קצר", אמר הנשיא האיראני. דובר משרד החוץ האמריקני: השיחות היו חיוביות

בווידאו: זריף אומר שישראל לקחה הימור גרועה בפגיעה בנתנז/צילום: רויטרס

סבב נוסף של שיחות הגרעין בין איראן לבין המעצמות וארצות הברית הסתיים היום (שלישי) בווינה, ועתה יחזרו הנציגים להתייעצויות במדינותיהם. נשיא איראן חסן רוחאני התייחס לשיחות ואמר כי הן "התקדמו בכ-70-60%".

רוחאני הוסיף כי "אם האמריקנים יתנהגו בצורה הוגנת - נוכל להשיג תוצאות תוך זמן קצר". כמו כן, הנשיא האיראני אמר כי מדינתו "לא ממהרת לשום מקום במו"מ. העמדה שלנו בשיחות בווינה חזקה יותר מבעבר".

שליחה של רוסיה לשיחות, מיכאיל אוליאנוב, אמר כי הצדדים הסכימו להשהות את המשא ומתן לצורך ההתייעצויות במדינותיהם, לפני חידוש השיחות בשבוע הבא. "הוחלט לקחת הפסקה כדי לאפשר למשלחות להכין שיעורי בית ולהתייעץ עם הבירות", אמר אוליאנוב. עוד אמר כי הוועדה המשותפת חשה סיפוק בעקבות ההתקדמות בשיחות.

נשיא איראן, חסן רוחאני במהלך ישיבת ממשלה בטהרן 14 באפריל 2021. AP
תיאר התקדמות בשיחות בין הצדדים. רוחאני/AP

דובר משרד החוץ האמריקני, נד פרייס, הסכים כי הייתה התקדמות בשיחות. "לארה"ב ואיראן יש מטרה משותפת לחזור ליישום מלא של הסכם הגרעין", אמר. "השיחות בווינה היו ענייניות וחיוביות. הייתה התקדמות אבל יש עוד דרך ארוכה לפנינו. רוב הדרך עוד לפנינו". עוד אמר כי "לא נעשה ויתורים לאיראנים עד שנהיה בטוחים שהם הולכים לחזור ליישום מלא של הסכם הגרעין".

ראש צוות המו"מ של האיחוד האירופי לשיחות הגרעין בווינה, אנריקה מורה, אמר כי "הושגה התקדמות בשבועיים האחרונים אבל צריך עוד לעשות הרבה עבודה. החלטנו להקים קבוצת עבודה נוספת שתחליט על הסדר בו יוסרו הסנקציות ויבוצעו הצעדים האיראנים לחזרה ליישום הסכם הגרעין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully