וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי שב"כ ערכו חיפוש בבית פעילי שמאל בלי למסור עילה: "הטרדה פוליטית"

עודכן לאחרונה: 20.4.2021 / 19:57

בלשי משטרה ואנשי שב"כ פשטו לפנות בוקר על ביתם בחיפה של בני הזוג בשנות ה-60 לחייהם, ועיכבו את הגבר לחקירה לאחר שהוציאו את תכולת הארונות והמגירות בדירה. "לפני ששחררו אותי, שאל אותי החוקר אם יצטרכו 'להביא אותי שוב'. לא יודע איך עונים לשאלה כזו", סיפר הגבר

פשיטת משטרה ושב"כ על ביתם של פעילי שמאל בחיפה, 20 באפריל 2021. ., אתר רשמי
הדירה של בני הזוג לאחר חיפוש המשטרה ושב"כ, היום/אתר רשמי, .

כעשרה בלשי משטרה ואנשי שב"כ פשטו היום (שלישי) לפנות בוקר על ביתם של בני זוג פעילי שמאל בשנות השישים לחייהם בחיפה. לזוג לא נמסר בגין איזה חשד נערך החיפוש בביתם, ורק לאחר שדרשו לראות צו משטרה, קיבלו צו שהורה על חיפוש "כל דבר העלול לשמש לדבר עבירה". בהמשך הגבר עוכב לחקירה במשרדי שב"כ, אך לאחר שסירב לשתף פעולה, הוא שוחרר בצהריים.

לדברי הגבר, אנשי המשטרה ושב"כ שהגיעו לביתו לא הזדהו. "הרוב היו בכלל בבגדים אזרחיים. לחלק אולי היו כובעי משטרה. סתם פרצו, שברו את מנעול השער בלי צורך. עד ששמתי לב הם כבר היו על המרפסת. אמרתי להם שאישתי ישנה בחדר השינה. זה לא כל כך עניין אותם", הוא מספר. "בהתחלה סירבו להראות צו חיפוש ודחפו אותי. התעקשתי והראו לי את הצו התמוה, שאינו לחיפוש משהו ספציפי".

פשיטת משטרה ושב"כ על ביתם של פעילי שמאל בחיפה, 20 באפריל 2021. ., אתר רשמי
"שאלתי אותם מה הם מחפשים, אבל הם לא אמרו דבר", הדירה של הזוג בה נערך חיפוש המשטרה ושב"כ/אתר רשמי, .

עוד סיפר שהחוקרים הותירו את ביתם מבולגן, ואף לקחו את הטלפון הנייד שלו והשיבו לו אותו רק לאחר ששוחרר ממשרדי שב"כ באזור עכו. "אין לי שום מושג למה הגיעו אלינו. שאלתי אותם מה הם מחפשים, או במה הם חושדים, כדי שנעזור להם. אבל הם לא אמרו דבר", טען.

הוא סירב לשתף פעולה בחקירה במשרד שב"כ, "נוהגים להטריד כך פעילי שמאל ופעילים פוליטיים פרו פלסטינים. אמרתי להם שאם הם חוקרים אז שישאלו שאלות, אבל שאני לא מתכוון לנהל איתם שום שיח ושאני רוצה הביתה. כשעמד לפקוע הזמן המותר לעיכוב הם שיחררו אותי", הוא מספר. "לפני ששיחררו אותי, שאל אותי החוקר אם יצטרכו 'להביא אותי שוב'. לא יודע איך עונים לשאלה כזו. אמרתי לו שהם חייבים להיות משועממים אם בזה הם מתעסקים". מברור מול גורמי הביטחון עולה כי הגבר תוחקר בחשד לקשר עם גורמי טרור מוכרים.

ממשטרת ישראל לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully