וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגעים לפסגת פוטין-ביידן: שגריר ארה"ב ברוסיה חוזר לוושינגטון

20.4.2021 / 11:05

השגריר, ג'ון סליבאן, אמר כי הוא מתכנן לשוב לרוסיה בתוך כמה שבועות, לפני פסגה אפשרית בין הנשיאים. המדינות מצויות במשבר חריף בעקבות ריכוז הכוחות הרוסיים בגבול עם אוקראינה וכליאתו של נבלני. מוסקבה: קיום פסגה תלוי בצעדים הבאים של ארה"ב

בווידאו: שגריר רוסיה בבריטניה, מתייחס למצבו של נבלני/צילום: רויטרס

שגריר ארצות הברית ברוסיה אמר היום (שני) כי הוא יגיע השבוע לוושינגטון לצורך התייעצויות, זאת אחרי שהקרמלין יעץ לו כך בעקבות המשבר הדיפלומטי בין המעצמות. השגריר, ג'ון סליבאן, אמר כי הוא מתכנן לשוב לרוסיה בתוך כמה שבועות, לפני פסגה אפשרית בין נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

בהמשך, אמר סגן שר החוץ של רוסיה סרגיי ריבקוב כי קיום הפסגה תלוי בצעדים הבאים של ארצות הברית ביחס למוסקבה. שגריר רוסיה בוושינגטון עדיין נמצא במוסקבה, אחרי שהוחזר על ידי לצורך התייעצויות בתגובה לדבריו של ביידן על פוטין, שאותו כינה "רוצח".

למרות המתיחות, הקרמלין לא שלל את קיומה של פסגה במדינה שלישית, הצעה שאותה העלה ביידן במהלך שיחת טלפון שקיימו מוקדם יותר החודש. בנוסף לכך, פוטין ישתתף ביום חמישי בכינוס וירטואלי של ביידן על נושא האקלים.

ג'ו ביידן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפגישה במוסקבה. 10 במרץ 2011. רויטרס
מאמצים לארגון פסגה בין המנהיגים. פוטין וביידן, 2010/רויטרס

המשבר בין מוסקבה למערב החריף בשבועות האחרונים אחרי שממשל ביידן הטיל סנקציות על רוסיה, שמצדה ריכזה עשרות אלפי חיילים בגבול עם אוקראינה והואשמה על ידי צ'כיה באחריות לפיצוץ מחסן נשק ב-2014. בנוסף לכך, במערב עוקבים בדאגה אחרי מצבו הרפואי של מנהיג האופוזיציה הכלוא אלכסיי נבלני, המתדרדר במהירות.

שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, אמר אתמול צבא רוסיה ריכז יותר ממאה אלף חיילים בגבול אוקראינה ובחצי האי קרים שסופח על ידי מוסקבה ב-2014. עם זאת, בורל אמר לאחר מפגש שרי החוץ של האיחוד כי בשלב זה בריסל לא מתכננת סנקציות נוספות על רוסיה או לגרש דיפלומטים רוסים. לפי בורל, זה ריכוז הכוחות הגדולות ביותר אי-פעם של רוסיה בגבול עם אוקראינה.

לפי הפנטגון, שלא נקב במספר החיילים הרוסים הפרוסים בגבולות אוקראינה, מדובר בהיקף הכוח הגדול ביותר מאז פרוץ הסכסוך במזרח אוקראינה ב-2014. דובר הפנטגון מסר כי לא ברור אם בניית הכוח היא אכן למטרות אימונים כפי שהצהירה מוסקבה. גורם אמריקני, שדיבר בעילום שם, אמר כי מספר החיילים הרוסים בגבול מסתכם בעשרות אלפים.

כמו כן, דובר מחלק המדינה, נד פרייס, מסר כי ארצות הברית "מודאגת מאוד" ביחס לכוונתה של רוסיה לחסום את הים השחור לתנועת ספינות וכלי שיט זרים. "זאת הסלמה נוספת ללא התגרות של מוסקבה בקפמיין המתמשך שלה לערעור היציבות של אוקראינה", אמר פרייס. לפי הודעה של חיל הים של רוסיה מהיום, יותר מ-20 ספינות קרב השתתפו בתרגילים צבאיים בים השחור.

במקביל, סוכנות התעופה הפדרלית של ארצות הברית דחקה בחברות התעופה האמריקניות לנקוט זהירות רבה בעת טיסותיה בסמוך לגבול אוקראינה-רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully