וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה קטלני בכבישים: 5 הרוגים בתאונות דרכים ברחבי הארץ

עודכן לאחרונה: 20.4.2021 / 12:26

באותה השעה, הולך רגל בן 17 נהרג מפגיעת רכב סמוך לפתח תקווה ושני גברים מתו בהתנגשות בין אופנועים ליד אזור. במהלך הלילה, צעיר בן 22 נהרג בתאונת דרכים בכביש 4 באזור זכרון יעקב, וארבעה נוספים נפצעו. הבוקר, רוכב קורקינט בן 35 נהרג ברחוב ז'בוטינסקי בתל אביב

זירת התאונה בה נהרג רוכב אופנוע כבן 30 סמוך לאזור, 19 באפריל,2021. תיעוד מבצעי, מד"א
זירת התאונה בכביש 44 בכניסה לאזור, הערב/מד"א, תיעוד מבצעי

בתוך כמה שעות, חמישה בני אדם נהרגו הלילה (שלישי) בתאונות דרכים ברכבי הארץ. סמוך לשעה 22:00, נער בן 17 מת מפגיעת רכב בכביש 40 סמוך לשכונת שערייה בפתח תקווה. באותה השעה, שני גברים נהרגו בהתנגשות שני אופנועים בכביש 44 סמוך לאזור. בשעות הלילה, צעיר בן 22 נהרג בתאונת דרכים בכביש 4 סמוך לזכרון יעקב, ובשעת בוקר מוקדמת נהרג רוכב קורקינט בן 35 בתל אביב.

צוות מד"א הגיע לזירת התאונה בפתח תקווה, וקבע את מותו של הנער. "כשהגענו למקום הולך הרגל שכב על הנתיב השמאלי כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה במרחק של עשרות מטרים מהרכב", סיפרו הפרמדיקית גלי סופר וחובש רפואת חירום יששכר וייס. "ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו לו טיפול רפואי שכלל עיסויים והנשמות אבל הפציעה שלו הייתה אנושה ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו. נהגת הרכב שהייתה מעורבת בתאונה לא נזקקה לטיפול רפואי".

זירת התאונה בה נהרג הולך רגל בשנות ה-30 לחייו בכביש 40 סמוך לפתח תקווה, 19 באפריל, 2021. תיעוד מבצעי, מד"א
זירת התאונה בכביש 40 באזור פתח תקווה, הערב/מד"א, תיעוד מבצעי

בהתנגשות שני רוכבי האופנוע סמוך לאזור, צוות מד"א קבע את מותו של תושב חולון בן 34. תושב גבעתיים בן 42 פונה לבית החולים שיבא תל השומר במצב קשה, והבוקר נקבע מותו.

אלי ריימונד ויוסף נהון, חובשים רכובים על אופנועי מד"א, סיפרו על תאונת האופנועים בכניסה לאזור כי מיד כשהגיעו לזירה, ביצעו פעולות החייאה בשני הרוכבים, ואז נאלצו לקבוע את מותו של אחד מהם. הם עוד תיארו כי "כאשר ליבו של הפצוע השני שב לפעום פינינו אותו במצב קשה מאוד לבית החולים כשהוא מונשם". המשטרה פתחה בחקירת נסיבות התאונה.

זירת התאונה בה נהרג צעיר בן 22 ועוד 4 נפצעו בכביש 4 סמוך לזכרון יעקב. 20 באפריל 2021. אביעד ניסים, מד"א
זירת התאונה בה נהרג הצעיר בן ה-22 ועוד 4 נפצעו, הלילה/מד"א, אביעד ניסים

כמה שעות לאחר מכן, אל תוך שעות הלילה, צוות מד"א הוזעק לזירת התאונה בזכרון יעקב. חובשים שהגיעו למקום ביצעו בצעיר פעולות החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותו.

ההרוג הוא הייתם אבוחאמד בן 22 מג'סר א-זרקא. טרם נקבע מועד להלווייתו. גופתו נשלחה לבדיקה במכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר.

בנוסף לכך, העניק הצוות טיפול רפואי לארבעה פצועים נוספים בהם: צעירה בת 25 שנפצעה באורח קשה ופונתה לבית החולים הלל יפה בחדרה. גבר בן 35 שנפצע גם הוא באורח קשה, צעירה בשנות ה-20 לחייה נפצעה באורח בינוני-קשה וצעיר נוסף בשנות ה-20 שנפצע באורח בינוני, פונו לבית החולים רמב"ם בחיפה.

"מדובר בתאונת דרכים קשה", שחזר פרמדיק מד"א ליאור אלמקייס. "הרכב עם חמשת הנוסעים התנגש בגדר ההפרדה בשול הדרך הימני. נהג הרכב, צעיר בשנות ה-20 נלכד במושב הנהג כשהוא מחוסר הכרה ללא סימני חיים וסובל מפגיעה רב מערכתית ולאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותו".

לדבריו, "ארבעת נוסעי הרכב שכבו על הכביש כשהם בהכרה וסובלים מחבלות בפלג גופם העליון, הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם בניידות טיפול נמרץ לבתי החולים הלל יפה ורמב"ם כשמצבם קשה ובינוני".

הייתם אבוחאמד בן 22 מג׳סר א-זרקא. מערכת וואלה!, אתר רשמי
הייתם אבוחאמד./אתר רשמי, מערכת וואלה!

גם הבוקר: הרוג בתאונת דרכים בתל אביב

בתל אביב, רוכב קורקינט בן 35 נמצא מוטל על הכביש בפינת הרחובות יהושע בן נון וז'בוטינסקי. גורמי רפואה איתרו את הגבר עם חבלות לגופו, וקבעו את מותו במקום. בוחני התנועה של המשטרה חוקרים את נסיבות התאונה וחסמו את קטע הכביש, לצד איסוף ממצאים בזירה.

פרמדיקית מד"א מרלן בריצנסקי סיפרה כי "הפצוע שכב כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפציעה מדממת ומחבלות בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות אבל הפציעה שלו הייתה קשה, ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מסרה כי מתחילת השנה נהרגו בתאונות דרכים 96 בני אדם, מהם 29 הולכי רגל, 23 רוכבי אופנוע ושמונה רוכבי אופניים וקורקינט חשמלי. בתקופה המקבילה אשתקד נהרגו 74 בני אדם.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק אמר כי "מדינת ישראל התעוררה אחרי הקורונה וראתה שבמשך שנה שלמה היא הזניחה את תחום הבטיחות בדרכים וזו התוצאה הישירה. אנשים ששרדו את הקורונה לא שרדו את וירוס תאונות הדרכים. זה כישלון גדול של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים שבמשך שנה שלמה קיצץ בכסף שהיה אמור להגיע להצלת חיי אדם בכבישים".

"אסור לנו לקבל בשיוויון ובאדישות את המצב הנוראי הזה שבו המדינה מפקירה את האזרחים בכבישים. במשרד לבטיחות בדרכים חייבים להתעורר ולהחזיר את הכסף שקוצץ מתכניות הבטיחות כדי למנוע את ההרוג הבא. במקביל, גם על המשטרה לחזק את אגף התנועה ולהוסיף ניידות ושוטרים כדי ליצור אווירה הרתעתית שתמנע עבירות תנועה שמסכנות את החיים של כולנו", קיטה הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully