וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולכת רגל בת 25 נהרגה בתאונת שרשרת בירושלים; תשעה נפצעו

עודכן לאחרונה: 4.4.2021 / 15:27

הצעירה נלכדה מתחת לאחד מכלי הרכב שהיו מעורבים בתאונה, וצוותי מד"א שהגיעו למקום חילצו אותה כשהיא ללא סימני חיים. אישה בת 57 נפצעה באורח בינוני, ופונתה יחד עם ארבעה אנשים נוספים לבתי חולים בבירה. ארבעה אנשים נוספים נפצעו באורח קל. המשטרה פתחה בחקירה

בווידאו: תאונת שרשרת קטלנית בירושלים/צילום: מד"א

הולכת רגל בת 25 נהרגה היום (ראשון) בתאונת דרכים בה היו מעורבים כמה כלי רכב בדרך חברון פינת צבי נוימן בירושלים. צוותי מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותה. בנוסף לכך, אישה בת 57 נפצעה באורח בינוני, יחד עם שמונה פצועים נוספים. המשטרה פתחה בחקירה בנסיבות התאונה.

הצעירה נלכדה מתחת לאחד הרכבים שהיו מעורבים בתאונה, והיא חולצה כשהייתה ללא סימני חיים. צוותי מד"א פינו לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק חמישה מהפצועים, וטיפלו במקום בארבעה אנשים נוספים שנפצעו באורח קל.

זירת תאונת הדרכים בירושלים 4 במרץ 2021. איחוד הצלה, אתר רשמי
זירת התאונה בירושלים, היום/אתר רשמי, איחוד הצלה
זירת תאונת הדרכים בירושלים 4 במרץ 2021. רועי שכטר, מד"א
זירת תאונת השרשרת בבירה, היום/מד"א, רועי שכטר

חובשי מד"א מאיר פולק ורועי שכטר סיפרו כי "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד עם מעורבות הולכת רגל ומספר כלי רכב. הולכת רגל שנפגעה מרכב מסחרי נלכדה תחתיו כשהיא מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד. תוך כדי פעולות החילוץ המורכבות ביצענו בדיקות רפואיות אבל היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".

"תשעה מנוסעי הרכבים שהיו מעורבים בתאונה נפצעו באורח בינוני וקל, הענקנו להם טיפול רפואי ופינינו חמישה מתוכם להמשך טיפול בבתי החולים בעיר", החובשים עוד תיארו.

מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי 73 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מתחילת 2021, לעומת 65 בני אדם שנהרגו בתקופה המקבילה בשנה שעברה - עליה של 12%. בתוך כך, מתחילת שנת 2021 נהרגו 21 הולכי רגל בתאונות דרכים לעומת 13 הולכי רגל שנהרגו בתאונות דרכים בתאריך המקביל בשנה שעברה - עליה של 61%. עלייה גדולה של כ-22% נרשמה השנה גם בהרוגי תאונות הדרכים בערים - 34 הרוגים השנה לעומת 27 הרוגים בשנה שעברה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק מסר כי "אנשים ששרדו את מגיפת הקורונה לא הצליחו לשרוד את מגיפת תאונות הדרכים. למרות הסגר הארוך שהיינו שרויים בו בחודש ינואר, נרשם זינוק חד ומדאיג במספר ההרוגים מתאונות דרכים השנה לעומת שנה שעברה. הכישלון בהפחתת ההרוגים מתאונות דרכים הוא תוצאה ישירה של צמצום הכסף שהמדינה מעבירה לטובת הצלת חיי אדם בכבישים".

עוד קיטה אמר כי "עצוב ומתסכל שהמדינה יודעת להקצות משאבים למלחמה בקורונה אבל מזניחה את תאונות הדרכים שגובות מחיר יקר מהחברה הישראלית. חייבים לשים את הצלת חיי האדם בראש סדר העדיפויות של המדינה, ולהחזיר את הכסף שנלקח בשנים האחרונות מתחום הבטיחות בדרכים כדי למנוע את ההרוג הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully