וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטווח של עשרות קילומטרים, מלב הים: המיירט החדש שיוצב על ספינות צה"ל | תיעוד

19.4.2021 / 16:00

התעשייה האווירית הכריזה על סדרת ניסויים מוצלחת במערכת היירוט החדשה ברק, שמאפשרת יירוט לטווח של 150 קילומטר. המערכת, שתהיה בשימוש על ידי חיל הים בספינות הסער 6, תגן על רוב שטחי המים הכלכליים של ישראל. עד כה נעשו הזמנות של המערכת על סך 7 מיליארד דולר

בווידאו: תיעוד הניסוי המוצלח במערכת ההגנה האווירית "ברק"/צילום: התעשייה האווירית

התעשייה האווירית הכריזה היום (שני) על 35 ניסויים מוצלחים במיירט של מערכת ההגנה האווירית מסוג Barak ER לטווח 150 קילומטר והתחלת אספקה ללקוחות. המיירט נותן מענה למגוון איומים כגון מטוסי קרב, טילים בליסטיים, טילי שיוט, מל"טים, מסוקים ועוד.

המערכת מאפשרת שילוב מיירטים לטווחים של 35 קילומטר, 70 קילומטר ו-150 קילומטר באמצעות מערכת ניהול קרב אחת ובמשגר אחוד. למערכת יש גרסאות ימיות ויבשתיות שחלקן נמצאות בשימוש בחיל הים הישראלי עבור ספינות הסער 6 שיגנו על רוב שטחי המים הכלכליים של מדינת ישראל. בתעשייה האווירית הדגישו כי למיירט מהירות גבוהה ביחס למיירטים השונים באופן שמאפשר לו לפגוע בטילים בליסטיים.

מערכת ברק 19 באפריל 2021. דובר צה"ל
יגנו על רוב שטחי המים הכלכליים של ישראל. מערכת היירוט ברק/דובר צה"ל

בתוך כך, נחשפו היום סרטון ותמונות מהניסוי של מערכת ההגנה מסוג 'ברק' שנבחנה במגוון רחב של מתארים ואיומים, לרבות ביירוט פצצות גולשות ומטרה בליסטית תוקפת. הטיל המיירט ברק ER (Extended Range), שפותח בתעשייה האווירית, מאפשר יירוט איומים ימיים אוויריים ויבשתיים בטווחים מוגדלים של 150 ק"מ.

הטיל הוא חלק ממשפחת מיירטי ההגנה האווירית במערכת ברק של התעשייה האווירית, הכוללת בנוסף מיירטים לטווחים של 35 קילומטר ו-70 קילומטר ומותאמת לשימוש בפלטפורמות ימיות ויבשתיות. לדברי גורמים בתעשייה האווירית נעשו הזמנות לכלל רכיבי המערכת בסך כולל של 7 מיליארד דולר.

מערכת ברק 19 באפריל 2021. דובר צה"ל
הוזמנו עד כה רכיבים בסך 7 מיליארד דולר. מערכת ברק/דובר צה"ל

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי: "מערכת ברק הינה מערכת הגנה אווירית ואקטיבית בשלה ומוכחת מבצעית שמאפשרת מקסום היכולות הנדרשות אל מול האיומים השונים ובפרט נגד מטרות בליסטיות, ומספקת פתרון לשדה הקרב הנוכחי והעתידי. התעשייה האווירית מפתחת ומייצרת את כלל מרכיבי המערכת - מכ"מים, משגרים, טילים ומרכז השליטה והבקרה - יכולת העומדת לרשות מספר מועט מאוד של חברות בעולם. סדרת ניסויי היירוט הארוכה והנרחבת שעברה המערכת, בתנאים קשים בים וביבשה, מהווה הוכחה ליכולות המערכת בצורה מלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully