וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישועה: נדרשנו למנוע העלאת אייטם על בת הזוג של יאיר נתניהו

עודכן לאחרונה: 19.4.2021 / 14:48

מנכ"ל וואלה! לשעבר עלה לדוכן העדים במחוזי בירושלים וממשיך את עדותו במסגרת תיק 4000. התביעה הציגה תכתובות בין מקורבו של רה"מ זאב רובינשטיין לאלוביץ', בהן הבקשה לפרסם כי אשתו של בנט עבדה במסעדה לא כשרה. "הוא לא רצה לקנות, אבל נתניהו רצה שפאקר ירכוש את האתר"

בווידאו: אילן ישועה על דוכן העדים במשפט נתניהו/עריכה: אסף דרורי

מנכ"ל וואלה! לשעבר אילן ישועה מעיד היום (שני) בפעם השישית בבית המשפט המחוזי בירושלים, במסגרת שלב ההוכחות בתיק 4000. בפתח העדות היום ישועה התייחס לבקשות מצד מקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפרסם חומרים שליליים נגד נפתלי בנט בימים שלפני בחירות 2013.

התביעה הציגה שתי תכתובות ווטסאפ בין בעל השליטה בחברת בזק לשעבר שאול אלוביץ' לאיש העסקים המקורב לזוג נתניהו, זאב רובינשטיין. את ההודעות העביר אלוביץ' לישועה, והאחרון מעבירן לעורך הראשי של האתר אז, ינון מגל, לסגנו, לירון מרוז, ולאבירם אלעד, ראש מערכת החדשות באותה תקופה.

"החומר שהעברתי לך אחר הצהריים חשוב ביותר, בעיקר מה שמצאו שאשתו של בנט עבדה כשפית במסעדה לא כשרה (העברתי את התמונה שלה ושם תאור המסעדה והתפריט של השרצים) והיא אישה דתיה", נכתב באחת ההודעות ששלח רובינשטיין, שכונה "החבר". בהודעה נוספת נכתב: "החומר השני והחשוב זה הציטוט של אלדד יניב שהוא חבר של בנט ואומר אם לא להצביע לשמאל אז להצביע לבנט".

שלב העדויות | משפט נתניהו. המחוזי, ירושלים 19 באפריל 2021. ראובן קסטרו
אילן ישועה בבית המשפט המחוזי בירושלים, היום/ראובן קסטרו

ישועה הסביר את התכתובות שהציגה התובעת יהודית תירוש-גרוס: "זה תחילת הימים של הפעלת הניהול השוטף שלנו, אנחנו מבצעים את ההוראות שלב אחרי שלב". לעורכים שתחתיו ישועה כותב: "זה חומר שנשלח אליי בעילום שם על בנט... אם יש פה משהו עיתונאי אז תנצלו... אבל בדקו טוב כי זה בטוח מגמתי... אם אין בזה עניין ציבורי אז זרקו לפח".

בהמשך הדיון התייחסו לאירוע מינואר 2014, שבו עלו דרישות להסרת פרסום העוסק בעניינים אישיים של יאיר נתניהו. לפי האישום, ראש הממשלה היה מעורב בדרישות שהועברו באמעצות רובינשטיין, לאלוביץ'. הדרישות נענו על ידי האתר וטופלו באמצעות אלוביץ'.

ישועה העיד על האירוע: הדרישה הייתה "למנוע בכל מחיר העלאת אייטם בנושא שהוזכר פה לגבי החברה של הבן של ראש הממשלה".

ישועה: נתניהו רצה שפאקר ירכוש את וואלה!, ניהלתי מגעים בשם אלוביץ'

ישועה התייחס במהלך עדותו גם לנושא ניסיון מכירת אתר וואלה!. "היו שלושה אירועים שבהם היו מהלכים או פגישות סביב קונים פוטנציאליים שמעוניינים לרכוש את וואלה!: אחד היה בנוגע לשלדון אדלסון, אחד היה ביוזמה למכור לג'ימס פאקר, ואולי שנה לאחר מכן לנציג של לארי אליסון".

לדברי ישועה, הוא נפגש עם עו"ד דוד שמרן. תירוש-גרוס: "מי ביקש ממך להיפגש עם עו"ד שמרון בנוגע למכירת וואלה?".

ישועה: "שאול אלוביץ'. הוא חיבר אותי לאנשים האלה. דובר מבחינת מחיר על סביב 400 מיליון שקל".
תירוש-גרוס: "אתה זוכר מה חשבת על המחיר?".

ישועה: "שהוא מחיר די גבוה. מדובר על וואלה! בלבד. וואלה! לבדה הייתה חברה הפסדית אז".

בהמשך הוצגה סדרת התכתבויות בין אלוביץ' לישועה בעניין אפשרות המכירה לג'יימס פאקר.

ישועה: "ג'נט שעובדת עם יעקב נאמן הודיעה לי עכשיו שג'יימס (פאקר) אכן מגיע ביום ראשון".

אלוביץ': "הוא כנראה יעבור מסאג' בירושלים לפני שיגיע אליך".

ישועה: "חחח... אני מרגיש כמו בסרט"

אלוביץ': "לצערי זאת המציאות".

התובעת שאלה את ישועה בנוגע להתכתבות, והוא הסביר: "ההתכתבות היא בקונטקסט של העסקה - ראש הממשלה רוצה שגיימס פאקר יקנה וג'יימס לא רוצה. לכן ה'מסאז'. זה מטאפורה שראש הממשלה יפעיל לחץ על פאקר בנוגע לרכישה של וואלה!. מיליארדר אוסטרלי לא רוצה לקנות את האתר. אנחנו לא רוצים למכור את האתר. אני מרגיש כמו בסרט, בתהליך הזוי".

איש עסקים האוסטרלי, ג'יימס פאקר. רויטרס
רוכש פוטנציאלי. ג'יימס פאקר/רויטרס

בהגנה התנגדו: "בפרקליטות אכלו בוסר ושיני ההגנה תכהנה"

לאורך הדיון עלו התנגדויות מצד ההגנה. פרקליטו של שאול אלוביץ', עו"ד ז'ק חן, אמר על האופן שבו מתנהלת הפרקליטות בהבאת עדותו של ישועה: "אנחנו חצי שעה שומעים דברים שמעולם לא שמענו עליהם, ובמזכר שהועבר אלינו זה שלוש שורות. וכל זה נעשה שבועיים לפני המשפט. גם בית המשפט ראה בזה בעיה. זו דוגמה מצוינת לאיך 'בפרקליטות אכלו בוסר ושיני ההגנה תכהנה'. זו דוגמה פנטסטית להליך פשוט ופסול מעיקרו". פרקליטתה של איריס אלוביץ', מיכל רוזן-עוזר, הוסיפה: "הרי מה יש לנו בריענון, כל מה שקיבלנו שזה 'מאפיין את הלך הרוח של הדברים'. התובעת מסרה לנו שמה שעלה בריענונים זה דברים שהם 'בהלך הרוח' - ועכשיו מבקשת פירוט".

עסקת מכירת יד2: "הגדול יחתום בשנייה"

בהמשך הוצגו תכתובות בין מנכ"ל וואלה לשעבר לבעלי השליטה שעוסקות באישור עסקת מכירת יד2. ישועה כתב לאלוביץ' כי "חסר לגדול שלא יספק הסחורה אחרי כל מה שעשינו בשבילו", ואלוביץ' השיב: "הוא חותם בשנייה".

התובעת תירוש-גרוס שאלה את ישועה מי זה "הגדול ו"מה עשיתם בשבילו?". ישועה השיב בעדותו: "ראש הממשלה, הסיקור המוטה", והסביר: "הנרטיב שלי היה שאנחנו גם מספקים לו סיקור מוטה וגם מקבלים ממנו ההפך".

באותו שלב הוא פירט בעניין עסקת יד2: "קיבלתי בונוס של 15 מיליון שקל ממכירת אתר יד2, ומנכ"ל יד 2 קיבל 10 מיליון שקל". עוד סיפר ישועה כי בעניין שכרו, לאורך השנים מ-2013 עד סוף 2016, קיבל בונוס בסדר גודל של 15-9 משכורות, תלוי יעדים: "היעדים נקבעים כל שנה לקראת שנה הבאה בדירקטוריון וואלה!. זה לפי 'פוליסי' שקבוע בבזק ובחברות הבנות. היעדים לגבי וואלה! היו די דומים בכל שנה, יעדים פיננסיים, וגם יעדים של רייטינג. אלה לא השתנו לפני ואחרי שאול". ישועה הוסיף: "על העסקה קיבלתי בונוס של 15 מיליון שקל".

"הנורמה היתה שאנחנו מרצים"

בהמשך מתוארת השפעתו על האתר של לירן דן, מדוברות ראש הממשלה, שכונה "ל." בשיחות של ישועה ואלוביץ', תוך שימוש בעורך הראשי ינון מגל, עליו אמר אלוביץ' כי "הם (בני הזוג נתניהו) מעריכים אותו מאוד".

ישועה: אתה יכול לומר לו. ל. מתקשר אליו כדי לבדוק מה בדיוק הוא רוצה ואז נעלה.
אלוביץ: הכותרת היא בהתאם לחומרים של ל.?
ישועה למגל: ינון תתקשר אלי עכשיו גם אם משמעות הדבר יציאה מהישיבה עם מלכת אנגליה
ישועה לאלוביץ: כן אני כל הזמן איתו בקשר
ינון מגל: 5 דק בראשית
ישועה לאלוביץ: עלה עכשיו לראשית. תעדכן אותו שיראה מה עושים בשבילו

ישועה העיד כי "כבר שנה וחצי עבדנו עם כל הנציגים של דוברות ראש הממשלה, ניר חפץ, לירן דן. הנורמה הייתה שאנחנו מרצים. שני הבוסים מדברים ביניהם ואני מקבל הנחייה לרצות".

גם על כתבות שעלו בוואלה! סלבס קיבלו באתר תלונות מלשכת נתניהו. כך, במקרה אחד שלח זיו רובינשטיין לישועה צילום מסך מאייטם על שרה נתניהו בו מתואר ביקור של אשת ראש הממשלה במספרה יוקרתית, תוך שימוש במילה "בזבזנית".

ישועה שולח למגל הודעה בה נכתב: "תעיף את זה, אין ברירה". מגל עושה זאת מיד, וישועה שולח הודעה לרובינשטיין: "בוצע לגבי הגברת".

ידיעה מזמן אמת שהועבר מרובינשטיין לישועה. אתר רשמי, מערכת וואלה!
צילום המסך ששלח רובינשטיין לישועה/מערכת וואלה!, אתר רשמי
ידיעה מזמן אמת שהועבר מרובינשטיין לישועה. אתר רשמי, מערכת וואלה!
הידיעה "המתוקנת", ללא המילה "בזבזנית"/מערכת וואלה!, אתר רשמי

בהמשך תיאר ישועה את פנייתו אליו של כתב "הארץ" גידי וייץ לגבי כתבה בעיתון על הסיקור המוטה בוואלה!. ישועה סיפר כי אף נפגש עם וייץ וכי היה מתואם עם אלוביץ' וניר חפץ. "ניסחנו תגובה ואז הכתבה יצאה החוצה. כמובן שהכחשנו הכל ואף הייתה הפוגה בסיקור המוטה. אבל די מהר הדברים חזרו לסורם. הייתי מוטרד מהאפשרות שיש פה משהו שהוא אולי עבירה, שהוא אולי פלילי".

עיקרי העדויות הקודמות

בעדותו הקודמת, תיאר ישועה את הלך הרוח באתר וואלה! במהלך השנים שבמרכז הפרשה, את התנהלותו מול אלוביץ' ורעייתו איריס, וכן את יחסיו מול הגורמים שפעלו מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ישועה מסר בעדותו בין היתר כיצד אלוביץ' ביקש ממנו להעלות או להוריד אייטמים הקשורים במשפחת נתניהו, בהם כאלו העוסקים ברעיית ראש הממשלה, כמו גם למנוע את העלאתם של מאמרי דעה שליליים. ישועה תיאר כי בעקבות ריבוי הבקשות שקיבלו, "הנורמה הייתה שבעצם אנחנו לא עורכים את האתר".

ביום העדות שלפני כן, הוצגה תכתובת שבה ישועה מברך את אלוביץ' על עסקת בזק-יס ביום חתימתה. אלוביץ' הודה בחזרה לישועה ואמר שיש לו תרומה בכך. בעדויות שקדמו לכך הושמעו שיחות בינו לבין מנכ"לית בזק לשעבר סטלה הנדלר בהן היא הביעה חשש כי החברה תיפגע מאופן הסיקור של נתניהו באתר. בנוסף, הוצגו התכתבויות בינו לבין אלוביץ' כשבאחת מהן האחרון כתב: "תוריד את זה מיד, אני הורג אותך, זה ימנע את אישור יס".

שלב העדויות | משפט נתניהו. המחוזי, ירושלים 19 באפריל 2021. ראובן קסטרו
שאול אלוביץ' בבית המשפט המחוזי בירושלים, היום/ראובן קסטרו

שלב ההוכחות נפתח בתיק 4000 - פרשת בזק-וואלה - במסגרתו נאשם נתניהו בשוחד, מרמה והפרת אמונים, ובני הזוג אלוביץ' נאשמים במתן שוחד. קבוצת העדים הראשונה תכלול מלבד ישועה גם בכירים נוספים לשעבר בוואלה! וכן את עד המדינה שלמה פילבר, שהיה מקורב לנתניהו וכיהן כמנכ"ל משרד התקשורת בתקופה הרלוונטית.

קבוצת העדים השנייה הייתה אמורה לכלול גם היא עדים שקשורים לתיק 4000, אולם לאחרונה החליטו בפרקליטות להעביר אליה את איש העסקים ארנון מילצ'ן ואת העוזרת האישית שלו, הדס קליין. השניים הם עדי מפתח בתיק 1000, במסגרתו מואשם ראש הממשלה במרמה והפרת אמונים בשל קבלת מתנות בסכומי עתק ממילצ'ן ומהמיליארדר ג'יימס פאקר. פרשת טובות ההנאה הייתה אמורה לחתום את שלב ההוכחות, אולם לאחר שהתברר לפרקליטות כי מילצ'ן היה בקשר עם סנגורו לשעבר, עו"ד בעז בן צור, שמייצג היום את נתניהו, הוחלט להקדים את עדויותיהם של מילצ'ן וקליין.

אחרי שיסתיימו העדים הקשורים לתיק 4000 תעבור התביעה לתיק 2000, שעוסק בשיחות שהוקלטו בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס. נתניהו נאשם בתיק זה במרמה והפרת אמונים, בעוד מוזס מואשם כי הציע לנתניהו שוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully