וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישועה בירך את אלוביץ' על עסקת בזק-יס, ונענה: "תודה, יש לך חלק בזה"

עודכן לאחרונה: 12.4.2021 / 13:28

מנכ"ל וואלה! לשעבר עולה לדוכן העדים במחוזי בירושלים. הוא תיאר את הלך הרוח באתר באותן שנים: "הראיתי לחפץ את סרטון 'הערבים נוהרים' באתר, והוא השיב 'ביבי מבסוט'". ישועה סיפר שלפני הבחירות לכנסת ה-20 נתניהו כעס על ריאיון שנערך עמו - והוא נשלח אליו לעריכה מחדש

בווידאו: היום רביעי לעדות ישועה/מערכת וואלה!

מנכ"ל וואלה! לשעבר אילן ישועה עולה היום (שני) פעם נוספת לדוכן העדים בבית המשפט המחוזי בירושלים, במסגרת שלב ההוכחות בתיק 4000. ביום הרביעי לעדותו, המשיך ותיאר את הלך הרוח באתר בשנים שבמרכז הפרשה, וסיפר על שרשרת העברת ההוראות שהביאו לסיקור מוטה, מלמעלה עד למטה.

בפתח הדיון, הפרקליטה התובעת יהודית תירוש-גרוס הציגה התכתבות בין אלוביץ' לישועה. "הודעה שנייה בתאריך 7 בינואר 2018: 'מספיק עם הרצוג. יש לי קשיים עם הגדול בעניין שלי'", הקריאה, ושאלה את ישועה: "מה זאת אומרת קשיים עם הגדול בעניין שלי? זה קשור לענייני וואלה?". הוא השיב: "לא. זה קשור לעניינים שלו מול ראש הממשלה בענייני בזק".

דיון בתיק 4000 | המחוזי, ירושלים 11 באפריל 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
ישועה בבית המשפט, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

תירוש-גרוס המשיכה והקריאה הודעה ששלח ישועה לעורך וואלה! לשעבר אבי אלקלעי. "תודה שאתה לא עונה לי על זה שהעלית סרטון של מאיר דגן. אני מבין עכשיו איך הורסים חברה", כתב לו. תירוש-גרוס שאלה לפשר העניין. "אני נמצא אז בלחץ מאוד גדול. האמירה שלי שהוא הורס את החברה - ברור שהיא נזיפה לא מוצדקת. הייתי בלחץ שאני לא משיג אותו ולא מצליח לתקן את מה שמבקשים ממני".

בשעה הראשונה מתחילת הדיון, ישועה השיב על שתי שאלות בלבד, זאת בשל התנגדויות רבות מצד צוות ההגנה. עו"ד בעז בן צור התנגד גם להצגת תכתובת נוספת, בין ישועה לאיש העסקים זאב רובינשטיין, אך השופטת רבקה פרידמן-פלדמן לא נעתרה לבקשה.

"אתה מעביר את המייל שקיבלת מרובינשטיין לשאול אלוביץ': 'אני נותן ליטוף לפי בקשת זאב'. למי אתה נותן ליטוף?", שאלה הפרקליטה. ישועה: "הידיעה שיוצאת נגד אובמה, 'הליטוף' הוא לראש הממשלה".

ישועה הסביר על דרך הפעולה שנקט כדי להכשיר גם כתבות שליליות נגד נתניהו מול הזוג אלוביץ'. "כתבות חיוביות לא הייתי צריך להסביר, רק כתבות שליליות. אמרתי 'בואו ניתן את שני הדברים שלא יחשבו (ראש הממשלה - ס"ל) שאנחנו בכיס'".

דיון בתיק 4000 | המחוזי, ירושלים 11 באפריל 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
עורכי הדין בן צור וז'ק חן, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

בהמשך, סיפר ישועה על אירוע שהתרחש לפני הבחירות לכנסת ה-20. "שבוע לפני הבחירות תואם ריאיון מצולם המתנהל בבית ראש הממשלה. אלקלעי סיפר שהיה ריאיון טוב. אחרי זה קיבלתי פניות גם מניר חפץ וגם משאול אלוביץ' שראש הממשלה כועס שהראיון היה 'עוין' ושלא נתנו לו לענות על שאלות. נתניהו טען שהצוות לא עמד בסיכומים טרם הריאיון. אחרי זה אלקלעי הכחיש שבכלל היה סיכום".

"לאור הערות שלהם, שלחתי את הריאיון לניר והשבעתי אותו שלא יספר, כי זה לא דבר מקובל שאנחנו שולחים למרואיין ערב בחירות לערוך את הריאיון שלו. במהלך סאגה בת יומיים, בשל ההתנגדות שלהם שנשדר את הראיון, הגענו לכך שהידיעה דלפה החוצה ופורסם בדה מרקר על זה שיש ריאיון של ראש הממשלה ו'וואלה!' לא משדרת אותו", אמר.

דיון בתיק 4000 | המחוזי, ירושלים 11 באפריל 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
התובעת בן ארי, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

חלק אחר בעדות התייחס בימים שלפני בחירות 2015, אז התפרסם ביום הבחירות הסרטון בו מדבר נתניהו נגד נהירת המצביעים הערבים לקלפיות. בדיון הוצגה התכתבות בין עד המדינה ניר חפץ, ששימש כיועצם של בני הזוג נתניהו, ובה צילום מסך של הסרטון במסגרת הכתבה הראשית בוואלה!. "הוא השיב לי: 'ביבי מבסוט'".

"אם נאמר מה נאמר - עד כמה נאמר לך משהו על שביעות הרצון של ראש הממשלה ורעייתו מהתנהלות וואלה בתקופת הבחירות?", שאלה הפרקליטה.

"הבנתי משאול אלוביץ ששרה נתניהו כתבה לאיריס אלוביץ': 'תודה על השירות שנתנו לנו בבחירות'", השיב ישועה.

"יש פה עדות 'שמיעה על שמיעה על שמיעה'. עצם ההזמנה של הפרקליטות שהוא יעיד על עדות של שמיעה על שמיעה על שמיעה - היא פסולה", טען עורך הדין חן המייצג את שאול אלוביץ.

דיון בתיק 4000 | אילו ישועה על דוכן העדים בבית המשפט המחוזי בירושלים 12 באפריל 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
במהלך המשפט הוצגה התכתבות בוואטספ בה כתב ישועה על נתניהו: "מה שחשוב שהוא ידע להעריך ולומר תודה"/פלאש 90, יונתן זינדל

במהלך המשפט הוצגה התכתבות וואסטפ בקבוצה בה נמנו שאול אלוביץ, בנו אור אלוביץ', ואילן ישועה. אור אלוביץ כתב לישועה "הצלת את ביבי". ישועה ענה "מה שחשוב שהוא ידע להעריך ולומר תודה". שאול אלוביץ' השיב "נקווה". ואור אלוביץ' הגיב "לא נקווה, נדרוש".

"היית חלק מהשיח הזה ואמרת בעצמך את המשפט - מה שחשוב שהוא ידע להעריך ולומר תודה?", שאלה הפרקליטות.

בהמשך, הוצגה תכתובת שבה ישועה מברך את אלוביץ' על עסקת בזק-יס ביום חתימתה. אלוביץ' הודה בחזרה לישועה ואמר שיש לו תרומה בכך. "היו לי שתי תרומות: הראשונה היא שבמשך ארבע שנים עזרתי לו להציג זאת לממונה להגבלים עסקיים. השנייה היא שדאגתי לסיקור אוהד לנתניהו".

עיקרי העדויות הקודמות

בשלב זה, שלב החקירה הראשית, כלומר הפרקליטות הם מי שיכולים להפנות שאלות לעדים. ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הגיע, בעקבות קביעת בית המשפט כי הוא פטור מהתייצבות בכל שלב ההוכחות.

שלב ההוכחות החל בנאום שנשאה התובעת הראשית בתיקי האלפים, ליאת בן ארי, בו פרסה את הדרך בה התביעה רואה את התיק, וכיצד היא מתכוונת להוכיח אותו - על פי התנאים של עבירות השוחד והמרמה והפרת האמונים בחוק.

בעדויות הקודמות של ישועה הושמעו הקלטות בינו לבין מנכ"לית בזק לשעבר סטלה הנדלר בהן היא הביעה חשש כי החברה תיפגע מאופן הסיקור של נתניהו באתר. בנוסף, הוצגו התכתבויות בינו לבין שאול אלוביץ' כשבאחת מהן האחרון כתב: "תוריד את זה מיד, אני הורג אותך, זה ימנע את אישור יס". במהלך העדויות שרר מתח בין הסנגורים של נתניהו ושל בני הזוג אלוביץ' לבין התביעה סביב טענה לפערים בגרסאות בין עדותו לדברים שבסר בחקירות במשטרה.

דיון בתיק 4000 | אילו ישועה על דוכן העדים בבית המשפט המחוזי בירושלים 12 באפריל 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
ישועה בבית המשפט, הבוקר/פלאש 90, יונתן זינדל

שלב ההוכחות נפתח בתיק 4000 - פרשת בזק-וואלה - במסגרתו נאשם נתניהו בשוחד, מרמה והפרת אמונים, ובני הזוג אלוביץ' נאשמים במתן שוחד. קבוצת העדים הראשונה תכלול מלבד ישועה גם בכירים נוספים לשעבר בוואלה! וכן את עד המדינה שלמה פילבר, שהיה מקורב לנתניהו וכיהן כמנכ"ל משרד התקשורת בתקופה הרלוונטית.

קבוצת העדים השנייה הייתה אמורה לכלול גם היא עדים שקשורים לתיק 4000, אולם לאחרונה החליטו בפרקליטות להעביר אליה את איש העסקים ארנון מילצ'ן ואת העוזרת האישית שלו, הדס קליין. השניים הם עדי מפתח בתיק 1000, במסגרתו מואשם ראש הממשלה במרמה והפרת אמונים בשל קבלת מתנות בסכומי עתק ממילצ'ן ומהמיליארדר ג'יימס פאקר. פרשת טובות ההנאה הייתה אמורה לחתום את שלב ההוכחות, אולם לאחר שהתברר לפרקליטות כי מילצ'ן היה בקשר עם סנגורו לשעבר, עו"ד בעז בן צור, שמייצג היום את נתניהו, הוחלט להקדים את עדויותיהם של מילצ'ן וקליין.

אחרי שיסתיימו העדים הקשורים לתיק 4000 תעבור התביעה לתיק 2000, שעוסק בשיחות שהוקלטו בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס. נתניהו נאשם בתיק זה במרמה והפרת אמונים, בעוד מוזס מואשם כי הציע לנתניהו שוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully