וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישועה: אלוביץ' אמר - תן לגברת כל מה שניתן, נתניהו מתאבד בשבילי

עודכן לאחרונה: 16.4.2021 / 10:40

מנכ"ל וואלה! לשעבר עלה בפעם החמישית לדוכן העדים במסגרת תיק 4000. ישועה סיפר על הניסיונות להחליף את אנשי מערכת החדשות לעובדים צייתנים, ואמר: "הנורמה היתה שבעצם לא אנחנו עורכים את האתר"

בווידאו: משפט נתניהו - היום החמישי לעדות אילן ישועה/מערכת וואלה!

מנכ"ל וואלה! לשעבר אילן ישועה מעיד היום (שלישי) פעם נוספת במסגרת שלב ההוכחות בתיק 4000 בבית המשפט המחוזי בירושלים. ביום החמישי בו עלה על דוכן העדים, הוא ממשיך לתאר את הלך הרוח באתר בשנים שבמכרז הפרשה, את התנהלותו מול בעל השליטה בחברת בזק לשעבר שאול אלוביץ' ורעייתו איריס, וכן את היחסים מול הגורמים מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בפתח העדות היום התובעת יהודית תירוש גרוס התייחסה לאירוע מיולי 2015, לפיו היתה דרישה לפרסום דבריו של יו"ר הקואליציה דאז, צחי הנגבי, ביחס לגרעין האיראני. לדבריה, ראש הממשלה נתניהו היה מעורב בדרישה, שהועברה באמצעות יועצו אז ניר חפץ לאלוביץ' ולישועה. הדרישה טופלה במעורבות אלוביץ'.

אילן ישועה במשפט נתניהו, ביהמ"ש המחוזי ירושלים, 13 באפריל 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
השבוע השני לשלב ההוכחות. ישועה, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

אלוביץ' על מערכת וואלה!: "חבורת אפסים, הגדול יוצא מעורו"

תירוש-גרוס: "יש רצף התכתבויות בינך לבין אלקלעי (העורך הראשי אז, אבי אלקלעי) בהמשך לבקשות שאתה מקבל. אתה אומר לאלקלעי שאתה צריך להחמיר עם חלק מהטקסטים, ואתה אומר שהכל מהטקסטים של ניר. אתה אומר לו 'מצוין תודה. זה בדיוק מה שרציתי לבקש', ואני מפנה אותך. אתה מעביר לאלוביץ' תמונות צילומי מסך עם אבי אלקלעי שמשקפות את כל ההתכתבויות שראינו קודם שיש לך עם אלקלעי עם מה שאתה מבקש. את הכל אתה מעביר לשאול אלוביץ'. כותב לך אלוביץ' שהוא מרגיש שהגדול יוצא מעורו כדי לעזור ואנחנו לא יכולים לגמור לו בגלל 'חבורת אפסים'. אתה עונה, 'בסופו של דבר אנחנו בסדר, זה רק עולה בדם'. הוא עונה 'הגודל מפתיע אותי לטובה כל יום בדברים חשובים. חייבים למצוא דרך לגמול לו', ואתה אומר 'ברור, אני מבין ומחויב לזה. הם לא ינהלו אותנו'. אתה ממשיך ואומר בסופו של דבר 'אנחנו מספקים סחורה אבל אפשר לשפר'. והוא עונה 'מגיע לך ואפשר הרבה יותר הרבה. הוא באמת בסדר ומשנה את כל המורשת הישנה'. אני שואלת מה הבנת? מה ברור, על מה מדובר?".

ישועה: הוא מדבר על זה שהגדול, ראש הממשלה, יוצא מעורו כדי לעזור. אנחנו לא גומלים. לגמור זה בסיקור, חבורת אפסים זה עיתונאים. אני אומר שבסופו של דבר אנחנו כן מצליחים לעשות את הרוב, זה עולה בדם כי יש את הוויכוחים עם המערכת, אם נרצה יותר נצטרך לבנות מערכת אחרת יותר צייתנית, לא דוביק (דב גילהר) ולא אבי (אלקלעי)".

תירוש-גרוס: "מה זה אומר המורשת הישנה?".

ישועה: "זה מתייחס תמיד למה שהיה בתקופה של ארדן וברגר, שפועלים בצורה מגמתית נגד בזק, והוא משלם. ראש הממשלה משנה".

תירוש-גרוס: "איך הוא משנה? מה אתה מבין?".

ישועה: "כשהיה ארדן וברגר היה קשה, וראש הממשלה משנה את המורשת".

תירוש-גרוס: "למה אתה אומר לו שצריך לבנות מערכת אחרת?".

ישועה: "כיוון שאנחנו במצב נתון שצריך למלא את הדרישות שיש, רואים בסדרות של האירועים שיש פה. כל סדרה כזו זה יום קרב. ואם רוצים ציות מלא, זה לא אנשים שעומדים על דעתם לא עיתונאים אמיתיים שעומדים על דעתם ומתווכחים על כל דבר".
תירוש: "רצית להוציא את דוביק ואבי?".

שאול ואיריס אלוביץ' במשפט נתניהו, ביהמ"ש המחוזי ירושלים, 13 באפריל 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
הזוג אלוביץ' בבית המשפט, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

"תן לגברת כל מה שניתן, נתניהו מתאבד בשבילי"

הדיון נמשך, והתביעה החלה לעסוק בשלושה אירועי סיקור אחרים: מניעת פרסום כתבה על מני נפתלי, בבקשה לאיתור מרואיינים שעמדתם תומכת במדיניות נתניהו בעניין מתווה הגז ודרישה לסיקור ביקורה של שרה נתניהו במרכז הדרכה בתחנת כיבוי אש.

תירוש-גרוס: "אתה אומר לשאול אלוביץ' ששוחחת עם אבי (אלקלעי) והוא יעלה אייטם בעניין שרה נתניהו. אתה אומר לו 'ההודעות ששלחתי לניר חפץ לאחר שיחה עם אלקלעי לאייטם שביקשו שנעלה על הגברת (שרה נתניהו)'. והוא (אלוביץ') אומר לך 'תן לגברת כל מה שניתן, ההוא (נתניהו) מתאבד בשבילי. מה זה אומר מתאבד?".

ישועה: "זה אייטם על שרה נתניהו. ההוא מתאבד בשבילי, זה בעלה. הכוונה מסייע בהטבות רגולטוריות בדברים הקשורים לבזק".

ישועה: "לא היה חופש, עד שהיתה כתבה של גידי וייץ"

לאחר מכן תירוש-גרוס התייחסה לשיחה בין אלוביץ' לישועה מיולי 2015, בה אומר אלוביץ' ש"כבר לא מספקים כלום, אז סיפקנו בבחירות והיום לא מספקים".

התובעת: "עד כמה הוא צודק שאז בבחירות סיפקתם והיום ביולי 2015, אתם לא מספקים כלום. לא נענים לדרישות?".

ישועה: "ברור שבבחירות היה פיק. אבל עובדה, במה אני עוסק פה. אנחנו עוסקים כל המזן בסיקור המוטה. יכול להיות שהיה פיק".

תירוש-גרוס: "איך אתה זוכר את 2015 מבחינת הדרישות לאחר הבחירות?".

ישועה: "אנחנו נדרשים כל הזמן ונענים, לא היא איזשהו קטע שידעתי שאני יכול לראות ידיעה נגד ראש הממשלה ואני לא עצמי אוריד אותה, או אקבל דרישה. לא היה חופש, עד סוף השנה שהיתה כתבה של גידי וייץ (הכתבה שהתפרסמה ב"הארץ" וחשפה את הפרשה)".

התובעת תירוש-גרוס: "עד כמה היה אופייני שנדרשתם לשפר ידיעות שנתפסו על ידך כהיענות?".

ישועה: "פעמים רבות. הנורמה היתה שבעצם לא אנחנו עורכים את האתר, ולכן פעמים רבות שהיינו מעלים משהו היו מבקשים שיפורים - זה היה בכותרת, כותרת משנה, בתמונה, הנורמה היא שיידעתי שאני יכול להעלות משהו ותמיד אחרי זה יכולים לבקש לשנות ולשפר".

תירוש: "זוכר ביטוי שהתייחסת לזה בחקירה?".

תירוש מפנה לביטוי "אין הקומץ משביע את הארי" (כלומר, זה אחד הביטויים שהשתמש בו ישועה כדי לתאר את הדרישות).

דיון בתיק 4000 | המחוזי, ירושלים 12 באפריל 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
המשנה לפרקליט המדינה מיסוי וכלכלה, ליאת בן ארי/פלאש 90, יונתן זינדל

"יאיר נתניהו עוקב אחר האתר ומסית את שרה"

ישועה התייחס בעדותו לסדרת הודעות טקסט שהועברו לפי התביעה מרעיית ראש הממשלה לאיש העסקים זאב רובינשטיין, המקורב לזוג אלוביץ' ונתניהו, ומהם אליו. באחת מהן נכתב: "הרשת של וואלה! רעה מאוד אלא אם אנחנו אומרים לך נקודתית! וגם אז הכל בקושי ובאיחור ניכר! אין כוח לי וליאיר להיות רק בזה! יש לי עוד תפקידים בחיים ולא רק השומרת של וואלה! והמודיעה לזאביק...די! תעשו ורשת וואלה חיובית וזהו!".

ישועה הסביר: "ההודעה הראשונה לדעתי עברה מזאב (רובינשטיין) לאיריס, ואז היא העבירה לשאול ולי. או שהוא כתב בשגיאת דקדוק. כתוב בהודעה עצמה - 'אני לא יכולה להיות המודיעה לזאביק', והוא מעביר לשאול. זה היה הנוהל הרבה פעמים. זאב מקבל או יוזם ומעביר לשאול ושאול מעביר אלי. ו'היא כועסת רוטנת חייבים לעשות משהו..', זה זאב כותב לשאול לגבי הכעסים של גברת נתניהו".

"יש מקומות שאיריס ושאול כותבים לי במסר הבא: הבן יאיר (יאיר נתניהו) יושב ועוקב אחרי הכל ומסית אותה ואומר לה על כל מיני דברים. מביעים טרוניה על כך שיאיר עוקב ומסית את האמא ואז זה מגיע כדרישות לא הגיוניות אלינו".

תירוש שאלה לגבי איך הדבר נעשה עם פוליטיקאים אחרים, למה זה לא דרישות נורמליות?
ישועה: "אצל אחרים הם אומרים שנגרם עוול (בסיקור), צריך להכניס תגובה, ואולי חושבים שהתמונה לא יפה. יש תהליך שנעשה מול העורכים והכתבים ולא מול המנכ"ל. זה תהליך סביר, זה שם נמצא במקומות האלה. בדרך כלל גם עושים בצורה עדינה כי לא רוצים להרגיש את גוף התקשורת או את הכתב שמולו עובדים, כי זה יחסים ארוכי טווח. פה זה היה כאילו אנחנו שייכים להם. צריכים לעשות מה שהם אומרים לנו בצורה מלאה".

למנוע מאמרי דעה שליליים נגד נתניהו

התובעת תירוש גרוס עברה לסוגייה שעניינה מחקר אודות נטיית מאמרי הדעה שפורסמו בוואלה! באותה תקופה. היא שאלה את מנכ"ל וואלה! לשעבר בנושא, והוא השיב: "זה סקר או מחקר שסוקר מאמרי דעות בוואלה! שהועבר לי על ידי שאול. בהתחלה הוא כתב לי ווטסאפ בנושא ואז העביר לי כרכים שכללו גם את הניתוח וגם את המאמרים עצמם שסוקרים את מאמרי הדעה בוואלה! בתקופה של כשמונה חודשים, ומראה שהרוב היו שליליים נגד ראש הממשלה".

תירוש-גרוס: "לצורך מה הוא נתן לך את זה?".

ישועה: "זה ניתן כדי להראות שאנחנו נגד ראש הממשלה. לא מספיק חיוביים וכדומה".

תירוש-גרוס: "ומה אתה אמור לעשות עם זה?".

ישועה: "לשפר את ההיענות שלנו, את הכתיבה, למנוע שיהיו מאמרי דעות שליליים".

שלב ההוכחות החל בנאום שנשאה התובעת הראשית בתיקי האלפים, ליאת בן ארי, בו פרסה את הדרך בה התביעה רואה את התיק, וכיצד היא מתכוונת להוכיח אותו - על פי התנאים של עבירות השוחד והמרמה והפרת האמונים בחוק.

בעדות הקודמת של ישועה הוצגה תכתובת שבה ישועה מברך את אלוביץ' על עסקת בזק-יס ביום חתימתה. אלוביץ' הודה בחזרה לישועה ואמר שיש לו תרומה בכך. בעדויות שקדמו לכך הושמעו שיחות בינו לבין מנכ"לית בזק לשעבר סטלה הנדלר בהן היא הביעה חשש כי החברה תיפגע מאופן הסיקור של נתניהו באתר. בנוסף, הוצגו התכתבויות בינו לבין אלוביץ' כשבאחת מהן האחרון כתב: "תוריד את זה מיד, אני הורג אותך, זה ימנע את אישור יס".

השלב הבא במשפט

שלב ההוכחות נפתח בתיק 4000 - פרשת בזק-וואלה - במסגרתו נאשם נתניהו בשוחד, מרמה והפרת אמונים, ובני הזוג אלוביץ' נאשמים במתן שוחד. קבוצת העדים הראשונה תכלול מלבד ישועה גם בכירים נוספים לשעבר בוואלה! וכן את עד המדינה שלמה פילבר, שהיה מקורב לנתניהו וכיהן כמנכ"ל משרד התקשורת בתקופה הרלוונטית.

קבוצת העדים השנייה הייתה אמורה לכלול גם היא עדים שקשורים לתיק 4000, אולם לאחרונה החליטו בפרקליטות להעביר אליה את איש העסקים ארנון מילצ'ן ואת העוזרת האישית שלו, הדס קליין. השניים הם עדי מפתח בתיק 1000, במסגרתו מואשם ראש הממשלה במרמה והפרת אמונים בשל קבלת מתנות בסכומי עתק ממילצ'ן ומהמיליארדר ג'יימס פאקר. פרשת טובות ההנאה הייתה אמורה לחתום את שלב ההוכחות, אולם לאחר שהתברר לפרקליטות כי מילצ'ן היה בקשר עם סנגורו לשעבר, עו"ד בעז בן צור, שמייצג היום את נתניהו, הוחלט להקדים את עדויותיהם של מילצ'ן וקליין.

אחרי שיסתיימו העדים הקשורים לתיק 4000 תעבור התביעה לתיק 2000, שעוסק בשיחות שהוקלטו בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס. נתניהו נאשם בתיק זה במרמה והפרת אמונים, בעוד מוזס מואשם כי הציע לנתניהו שוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully