וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום הדיון הראשון: השופט הציע גישור בתביעתו של אפי נוה נגד הדס שטייף

עודכן לאחרונה: 18.4.2021 / 15:29

בית המשפט הציע פשרה בתביעה האזרחית שהגיש יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר על סך 7 מיליון שקלים נגד העיתונאית, שפרצה לטלפון שלו בצורה בלתי חוקית לכאורה. לפני כחודש נסגר התיק נגד נוה "על אף ממצאים קשים", כי ראיות התגלו באמצעות חומרים מהטלפון. נוה: "יום הדין תמיד מגיע"

בווידאו: דיון בתביעת אפי נווה נגד הדס שטייף בגין פריצה לנייד , בימ"ש מחוזי מרכז/יותם רונן

בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד התקיים היום (ראשון) הדיון הראשון בתביעה האזרחית שהגיש יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה נגד העיתונאית הדס שטייף, שפרצה לטלפון שלו. בדיון בתביעה, בה דורש נוה פיצוי של שבעה מיליון שקלים, הציע השופט אורן שוורץ לצדדים "לשקול אפשרות ליישוב המחלוקת במסגרת הליך של גישור".

בצוות ההגנה טענו כי ישנם צווי איסור פרסום על חלק מחומרי החקירה, וכי אין להם הרשאה לעיין בחומרים הללו. השופט התייחס בהחלטתו לבקשת עיכוב ההליכים של המדינה נגד נוה, והורה על מחיקת הבקשה בעקבות ההחלטה לסגור את התיק נגד יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר בגין חלקו בפרשת "מין תמורת מינויים".

נוה התייחס להחלטה בקצרה לאחר הדיון ואמר כי "יום הדין תמיד מגיע". עו"ד דודי זילברבוים, המייצג את שטייף, אמר כי "התביעה היא לא תביעה שהדס יזמה אותה, היה דיון טכני. הייתה הצעה של השופט שנלך לגישור והצדדים שוקלים זאת".

קדם משפט- אפי נוה נגד הדס שטייף בגין פריצה לנייד שלו, בימ"ש מחוזי מרכז, 18 באפריל 2021. ספיר לוי
נוה ושטייף בבית המשפט, היום/ספיר לוי

לפני כחודש החליטה הפרקליטות לסגור את התיק נגד נוה ונגד השופטת אתי כרייף. החשד נגד השניים היה כי נוה פעל לקדם את המינוי של כרייף בוועדה לבחירת שופטים, וזאת לכאורה תמורת שוחד מיני. עם זאת, לאחר שלשניים נערך שימוע, החליט המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, שלמה למברגר, לסגור את התיק נגדם ללא הגשת כתב אישום, "על אף ממצאים עובדתיים קשים שעלו מן החקירה".

מה שהכריע את הכף נגד הגשת כתב האישום היה הדרך שבה הושגו הראיות העיקריות בפרשה - בפריצה לא חוקית לכאורה לטלפונים ניידים של נוה, שפגעה קשות בפרטיותו. בפרקליטות חשבו שאם היה בסיס להגיש כתב אישום על שוחד, יש סיכוי סביר שבית משפט היה קובע כי הראיה קבילה. אלא שבעבירה פחות חמורה של הפרת אמונים, מאזן השיקולים השתנה.

הראיות שהובילו לפתיחת הפרשה היו חומרים שנמצאו בטלפונים של נוה שנשארו בביתה של פרודתו, חני. האחרונה מסרה את הטלפונים הנעולים לשטייף, שנעזרה ביוליוס רוזנברג כדי לפרוץ אותם. רק לאחר מכן עודכנו בעניין גם אנשי הפרקליטות הצבאית, ואלו עדכנו את המשנה ליועמ"ש רז נזרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully