וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת נשק של צה"ל מעוררת סערה ביישובים הדרוזים בגולן

18.4.2021 / 18:07

התצוגה, שתיערך בשיתוף פעולה של רשויות דרוזיות באזור, הובילה לגל מחאה בקרב מתנגדי השלטון הישראלי בגולן: "שתלמידנו לא ישתתפו בתיאטרון הבגידה הזה". מנגד, יש גם מי שיוצא נגד המוחים: "הם לא יצליחו לעצור את תהליך ההשתלבות. צה"ל הוא שעזר לנו בתקופת הקורונה"

בווידאו: תערות נשק של צה"ל מעוררת מחאה דרוזית בגולן/מערכת וואלה!

תצוגת נשק שמארגן צה"ל בצפון רמת הגולן מעוררת סערה בקרב התושבים הדרוזים הגרים באזור. התצוגה תיפתח ביום רביעי בחניון מסעדת ברכת רם, והיא נערכת בשיתוף פעולה של הרשויות המקומיות של ארבעת היישובים הדרוזיים בצפון הרמה - מג'דל שמס, מסעדה, בוקעתא ועין קיניה. דבר השקת התערוכה הועבר גם לבתי הספר שהוזמנו לבקר בה.

בעקבות כך התעורר גל מחאה שמובילים מתנגדי השלטון הישראלי בגולן. במנשר שפורסם נכתב "לא למיליטריזציה של החינוך בגולן", והורי התלמידים נקראו שלא לשלוח את ילדיהם לתצוגה שלטענתם "מטרתה העמקת הקשר בין הצבא והאוכלוסייה", ואף איימו בהשבתת מערכת החינוך.

בין ראשי המחאה בולט קולו של סדקי אל-מקת ממג'דל שמס. אל-מקת ריצה שתי תקופות מאסר כאסיר ביטחוני בבתי סוהר בישראל, לאחר שהורשע בפרשיות ריגול ושוחרר בתחילת 2020, במסגרת מחווה מדינית בעקבות השבת גופתו של זכריה באומל, אחד מנעדרי קרב סולטאן יעקוב.

הכנות לתערוכה הצהלית שמעוררת סערה, שתפתח ליד ברכת רם בצפון רמת הגולן. אתר רשמי, מערכת וואלה
הכנות לתערוכה שתפתח בחניון מסעדת ברכת רם/מערכת וואלה, אתר רשמי

אתמול, במסגרת אירוע לציון יום העצמאות הסורי שחל ב-17 באפריל, נאם אל-מקת וקרא להתנגד לשיתוף פעולה עם התצוגה הצה"לית. בדף הפייסבוק שלו עוד נכתב: "הורים יקרים, היזהרו מהמרמה הזו ומהשקר שמנסים להעבירו. רוצים לעשות תערוכה של כלי הרג ופשעים, ורוצים להביא את תלמידנו להשתתף בתיאטרון הבגידה הזה. אל תשלחו את ילדיכם".

עוד בוואלה!

שבע שנים לאחר שנסגר: ישראל אפשרה לדרוזית לצאת במעבר קוניטרה לסוריה

לכתבה המלאה
מכתב שקיבלו הורי תלמידים דרוזים בגולן אודות ביקור בתערוכת אמצעי לחימה של צה"ל. פייסבוק, צילום מסך
המכתב שקיבלו הורי התלמידים הדרוזים אודות התערוכה של צה"ל/צילום מסך, פייסבוק

מנגד, יש שיוצאים נגד המוחים, בהם עורך הדין פהד ספדי. לדבריו, "אותם אנשים שמוחים לא מקבלים את העובדה שהדור הצעיר התנתק מכל הקשור לסוריה. הם לא יצליחו לעצור את תהליך ההשתלבות. צה"ל הוא שעזר לנו בתקופת הקורונה, צה"ל הוא שפינה לאחרונה פצוע קשה בתאונת דרכים. מי שמתנגד, שלא ילך לקבל מדי חודש קצבת אבטלה, ושלא יעבוד כרופא בקופות החולים ובתי החולים הישראלים".

ספדי טען כי "אל-מקת מבטא דעת מיעוט הנתמכת בידי המודיעין הסורי, ושדווקא שירות הביטחון הכללי הישראלי שומר עליהם למען 'שקט תעשייתי' לכאורה". לדבריו, "ביום העצמאות של סוריה אפשר היה לראות צעירים וצעירות בלבוש מיני שיוצאים לצעוד בטבע. מי שמריע לצבא הסורי יכול לחשוב על תמונה כזאת אם אותו צבא היה שולט בגולן?", שאל ספדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully