וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: איראן וסעודיה קיימו שיחות ישירות על שיקום היחסים

18.4.2021 / 10:30

בפייננשל טיימס דווח כי המגעים בין האויבות האזוריות התנהלו בבגדאד, ועסקו במתקפות של החות'ים מתימן על ערב הסעודית. לפי הדיווח, השיחות היו "חיוביות". גורם בכיר בריאד הכחיש את קיומן של השיחות, בטהראן טרם הגיבו. היחסים ביניהן נותקו ב-2016

בווידאו: איראן פרסמה תיעוד של החשוד בפיצוץ בנתנז: "נמלט מהמדינה לפני התקרית"/מערכת וואלה!

איראן וערב הסעודית קיימו שיחות ישירות במטרה לשקם את היחסים ביניהן, ארבע שנים אחרי שנותקו - כך דווח היום (ראשון) בעיתון הבריטי פייננשל טיימס, שציטט גורמים בכירים שתודרכו על המשא ומתן שהתקיים בין גורמים בכירים בשתי המדינות.

לפי אחד הגורמים, סבב השיחות הראשון התקיים בבגדאד ב-9 באפריל, ועסק במתקפות של המורדים החות'ים הפרו-איראנים על ערב הסעודית. הגורם ציין כי השיחות היו "חיוביות". גורם סעודי בכיר הכחיש את הדיווח, ובאיראן טרם התייחסו אליו.

בחודש שעבר ביקר ראש ממשלת עיראק מוסטפא אל-כאזימי בערב הסעודית, ונפגש עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן. אל-כאזימי מנסה לתווך בין שתי שכנותיה של עיראק, תוך שהוא מתקשה לרסן את פעילותן של המיליציות השיעיות הנתמכות על ידי טהראן.

ערב הסעודית וכמה מבעלות בריתה ניתקו את היחסים עם איראן בינואר 2016, אחרי שמפגינים הסתערו על נציגויות סעודיות באיראן בעקבות הוצאתו להורג של איש הדת השיעי נימר בכר א-נימר.

יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן, עם ראש ממשלת עיראק מוסטפא אל-כאזימי בסיור בעיר עתיקה בפאתי ריאד, 31 במרץ 2021. רויטרס
בן סלמאן ואל-כאזימי, מרץ/רויטרס

הדיווח פורסם במקביל לשיחות הגרעין בווינה, שנועדו להציל את הסכם הגרעין שממנו פרשה ארצות הברית תחת הממשל הקודם של הנשיא דונלד טראמפ, והלחץ שמפעיל הממשל החדש של הנשיא ג'ו ביידן לסיום המלחמה בתימן.

ערב הסעודית, בדומה לישראל, תמכה בהחלטת טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין ב-2018 והיא קוראת להרחבתו כך שיטפל גם בתכנית הטילים של טהראן ומעורבותה בסכסוכים באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully