וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב נוסף של עימותים במזרח ירושלים: אוטובוס של אגד הותקף

עודכן לאחרונה: 18.4.2021 / 5:11

מזה חמישה ימים מתרחשות הפרות סדר רבות ליד שער שכם בירושלים. במהלכן, ייודו אבנים ואף נורו זיקוקים אל עבר שוטרים שנכחו במקום. אוטובוס קו 3 שהיה בדרכו לכותל המערבי הותקף גם הוא. ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מסרו: "היום בו נהג אוטובוס ירצח קרוב מתמיד"

אוטובוס קו 3 בירושלים שהותקף על ידי ערבים שיידו אבנים ליד שער שכם. 18 באפריל 2021. ללא, תמונות גולשים
אוטובוס קו 3 של אגד בירושלים שהותקף במהלך הפרות סדר בעיר, הלילה/תמונות גולשים, ללא

צעירים ערבים יידו הלילה (ראשון) אבנים וירו כמה זיקוקים לעבר כוחות המשטרה, במהלך הפרות סדר שנמשכות כבר מזה חמישה ימים ליד שער שכם במזרח ירושלים. שוטרים שנכחו במקום פעלו בכל האמצעים שעמדו לרשותם, על מנת להשיב את הסדר ועצרו לפחות חשוד אחד במעשה.

במהלך העימותים, אוטובוס קו 3 של אגד שעשה את דרכו לכותל המערבי, הותקף באבנים סמוך לשער שכם. באירוע לא היו נפגעים. מקרה זה מצטרף לעלייה במקרי התקיפות נגד הנהגים בזמן האחרון.

מארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית נמסר כי "אוטובוס מצטייר בעייני אזרחים ומחבלים כסמל שלטוני מובהק ובשל כך הם מעוניינים לפגוע בו. רק הכרה בנהגי האוטובוסים כעובדי ציבור תוכל לשמור על חייהם ועל חיי הנוסעים. היום בו נהג אוטובוס ירצח קרוב מתמיד".

ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) לא נשאר אדיש לאירוע ופנה לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ואמר: "שבוע טוב. קורא לידידי השר אוחנה, ששיבחתי אותו לא מעט פעמים, להורות על הקמת צח"מ לטיפול במחבלים הללו - ירושלים הופכת למערב פרוע".

איתמר בן גביר מהציונות הדתית בהגשת ההמלצות לנשיא ריבלין, 5 באפריל 2021. ראובן קסטרו
"ירושלים הופכת למערב פרוע", ח"כ איתמר בן גביר/ראובן קסטרו

על פי נתוני ארגון הנהגים מבית ההסתדרות הלאומית, בשנת 2020 חוו הנהגים 3,644 מקרי אלימות פיזית. עוד נמסר כי רק 47% מהמקרים דווחו. בנוסף לכך, 40% מהנהגים דיווחו שחוו אלימות פיזית בעבודתם במהלך שנת 2020.

אירוע זה מצטרף לאירוע נוסף שקרה ביום חמישי האחרון כשצעיר ערבי העלה סרטון לרשת הטיקטוק, ובו הוא סוטר בחוזקה לבחור ישיבה, לכאורה ללא סיבה, במהלך נסיעה ברכבת הקלה בירושלים. לסרטון הוצמד כיתוב בערבית: "תמשיכו למחוק ואמשיך להעלות. או העם הפלסטיני או אתם". המשטרה הודיעה כי צעיר בן 21 תושב בית חנינא נעצר בחשד למעורבות בהפצת הסרטון.

הסרטון גרר ביקורת קשה של פוליטיקאים ואנשי ציבור, שקראו למשטרה לעצור אותו לאלתר. לאחר הביקורת, הסרטון הוסר מהעמוד הפרטי שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully