וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה ערבי, יש לנו פה סכין": תיעוד תקיפת נהג אוטובוס בבית שמש

על פי החשד, לאחר שהנהג סירב להעלות נוסע עם אופניים חשמליים - הוא וחבריו נתלו על דלתות האוטובוס, תקפו אותו פיזית וקיללו אותו. נער נעצר בחשד למעורבות במקרה, והמשטרה מחפשת אחר חשודים נוספים. איגוד הנהגים איים בשיבושי עבודה. "השלב בו נהג יירצח - קרוב מתמיד"

בווידאו: תקיפת נהג אוטובוס בבית שמש לאחר שסירב להעלות נוסע עם אופניים חשמליים/צילום: ארגון נהגי האוטובוסים, הסתדרות לאומית

המשטרה עצרה אמש (שני) נער, תושב בית שמש, בחשד שתקף עם חבריו נהג אוטובוס בעיר. שוטרים ממשיכים לחפש אחר חשודים נוספים במעורבות בתקיפה.

התקרית התרחשה לאחר שנהג חברת סופרבוס בקו 14 סירב להעלות נוסע עם אופניים חשמליים. בעקבות זאת, קילל הנוסע את הנהג ואיים כי יפגע בו, ונתלה יחד עם חבריו על דלתות האוטובוס - והחבורה גם ניסתה לעקור אותן. אחד מהם אף הביא מקל במטרה להכות את הנהג, בזמן שחברם השאיר את דלתות האוטובוס פתוחות. בהמשך, ניסתה החבורה גם לתקוף את הנהג פיזית, אך בזכות המחיצה שהותקנה באוטובוס - הוא יצא ללא פגע.

בנוסף לכך, לדברי הנהג, אחד מהמתפרעים גם ניסה להשתלט על האוטובוס, והעביר בו הילוכים תוך כדי נסיעה, דבר שסיכן את שלום הנוסעים.

בתיעוד המקרה נשמעים החשודים מקללים את הנהג וקוראים לו בשמות גנאי כגון: "בן זונה", "זה ערבי תלמדו, דורס אנשים", "תזכור יש לי פה סכין ביד" ועוד.

נוסעי אוטובוס סופרבוס. אבשלום ששוני, מעריב, אתר רשמי
מאיגוד ועדי התחבורה הודיעו כי "ישקלו את צעדיהם". אוטובוס של סופרבוס/אתר רשמי, אבשלום ששוני, מעריב

בכוח לעובדים, איגוד ועדי התחבורה המאגד את נהגי סופרבוס, איים בשיבושי עבודה והודיע להנהלת החברה כי "נדרשת התערבותה בפתרון מקרי האלימות המרובים כלפי נהגי החברה בעיר בית שמש. ללא התערבות כזו מתכוונים 'בכח לעובדים' לשקול את צעדיהם. לארגון סכסוך עבודה פתוח בסוגיית האלימות כלפי נהגים, ולאור ריבוי מקרה התקיפה בבית שמש השבית הארגון בעבר את פעילות הקווים".

לדבריו של תם פרומוביץ, ראש ענף התחבורה בכוח לעובדים, הרחוב בו הותקף הנהג "מוכר כרחוב מועד לפורענות". פרומוביץ קרא לפעולה ואמר כי "אנו שבים וקוראים לביצוע שלושה מהלכים פשוטים: האצת התקנת המחיצות, ציוד הנהגים במצלמה והגברת הנוכחות המשטרתית ברחוב".

"במזל נכחה ניידת משטרה בזירה - לא נסכים כי חיי יהיו נתונים למזל. ללא מענה ראוי מצד החברה, נסיק את המסקנות ונגיב בהתאם. לא נאפשר,זלזול בחיי הנהגים", פרומוביץ הוסיף.

ארגון נהגי האוטובסים מבית ההסתדרות הלאומית גינה את המקרה, וקרא להילחם בתופעה. "שוב פעם אנחנו רואים איך נהגי האוטובוס הפכו להיות שעיר לעזאזל של פורעי חוק", נמסר מהארגון. "האלימות תיפסק רק כאשר נהגי האוטובוסים יוכרו כעובדי ציבור. לא יעלה על הדעת שנחזור לראות מראות כאלה על בסיס יומי".

"השלב בו נהג יירצח על ההגה קרוב מתמיד", התריעו בארגון.

מארגון "תג מאיר", הנאבק בפשעי שנאה, נמסר כי "תקיפת נהגי אוטובוס ערבים הפכה למנהג מדינה ו'כל המרבה הרי זה משובח'. למרבה הצער, מדינת ישראל לא יודעת כיצד להגן על נהגי האוטובוס הערבים או הפלסטינים מפני פושעי שנאה וטרוריסטים יהודים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully