וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר הצתת האוטובוס: מכבי האש התעכבו בגלל הוראה לצאת בליווי משטרתי

25.1.2021 / 18:57

הכוחות הגיעו שעה לאחר הדיווח על השריפה בבני ברק, לאחר שבמוקד התקבלו במשך שעות התרעות שווא שהסתיימו בתקיפת הכבאים. גורם המעורה בפרטים: "הצוות נכנס למארב וקיבל מטר של בלוקים"

בווידאו: קריאת שווא לשריפה בבני ברק/הקלטה: כב"ה, צילום: שלומי גבאי, עריכה: אסף דרורי

כוחות כיבוי האש שהוזעקו הלילה (שני) לזירת הצתת האוטובוס בבני ברק התעכבו במשך שעה, לאחר שניתנה הוראה לא לצאת ללא ליווי משטרתי - כך עולה ממצאי התחקיר שהגיעו לידי וואלה! NEWS ומשיחות עם גורמים המעורים בנושא. שעות קודם לכן התקבלו במוקד התרעות שווא, שהסתיימו בתקיפת הכוחות.

18:05 - במוקד כיבוי האש מתקבל דיווח ממוקד המשטרה על אוטובוס שעולה באש בכניסה לבני ברק, סמוך לכביש 4. הכוחות מגיעים למקום ולא מאתרים דבר. בדרכם חזרה לתחנה הם מותקפים על ידי מתפרעים, ומצליחים להימלט.

19:00 - מתקבלת קריאה נוספת במוקד כיבוי האש על אוטובוס בוער עם לכודים בבני ברק, הצוות יוצא למקום ללא ליווי משטרתי, מגלה שמדובר בקריאת שווא ומותקף על ידי כמה מתפרעים.

כמה שעות לאחר מכן, שוב מתקבלת שיחה שנועדה לבלבל את הכוחות.

הצתת אוטובוס במהלך עימותים בבני ברק, 25 בינואר 2021. ב.ג, אתר רשמי
עיכוב של שעה. שריפת האוטובוס בבני ברק/אתר רשמי, ב.ג

00:22 - מתקבלת שיחה שלישית במוקד כיבוי אש, הפעם על שריפה ברחוב רוזנהיים 22 בבני ברק. צוות שמגיע למקום ללא ליווי משטרתי מגלה שמדובר בקריאת שווא נוספת.

במקרה זה, אנשי כיבוי האש הותקפו. "הצוות נכנס למארב ומקבל מטר של אבנים ובלוקים ואף ניסיון לפרוץ לרכב", אומר גורם המעור בפרטים. השיחה הזו התבררה כקריאת שווא ויש מי שסבור שזו חלק מיוזמה לבלבל את הכבאים, להביא אותם לקריאת שווא ולתקוף אותם בזירה.

האזינו לשיחה:

בווידאו: קריאת שווא לשריפה בבני ברק/הקלטה: כב"ה, צילום: שלומי גבאי, עריכה: אסף דרורי

מוקד כיבוי אש: "כמה קומות הבניין שאתה רואה?"

אזרח: "שלוש... ארבע ביחד עם הקרקע"

מוקד: "מאיזו קומה יוצא עשן?"

אזרח: "מאזור הקרקע"

מוקד: "באיזה צבע העשן?"

אזרח: "לא יודע איך להסביר את זה. תבואו תראו את זה"

מוקד: "יש אנשים שם? רואה משהו?"

אזרח: "לא, לא, חלפתי משם"

מוקד: "טוב, כמה דקות נהיה שם"

עימותים בין המשטרה למפגינים חרדים על נהלי הסגר, בני ברק, 24 בינואר 2021. תומר נויברג, פלאש 90
"לחכות לליווי משטרתי". אנשי מג"ב בבני ברק, אתמול/פלאש 90, תומר נויברג

00:31 - התקבלה שיחה ראשונה על האוטובוס שהחל לבעור סמוך לרחוב רבי עקיבא בעיר. גורמים המעורים בפרטים מספרים כי לאחר שהכבאים הוצאו למספר קריאות שווא והותקפו הוחלט כי לא יצאו ללא ליווי משטרתי.

00:32 - שיחה בין מפקד המשמרת מהכבאות ומפקד המשל"ט המשטרתי. ההחלטה שהתקבלה היא שהאוטובוס הבוער לא מסכן חיים ואין לצאת ללא ליווי משטרתי.

לבסוף, רק בשעה 01:30 בלילה - שעה לאחר קריאת האמת על האוטובוס הבוער - מגיע צוות ליווי משטרתי והכבאים יוצאים מהתחנה בבני ברק לכבות את האוטובוס - שנמצא במרחק של כמה דקות נסיעה בלבד.

"נאמר להם לא לצאת"

גורם במשרד לביטחון הפנים אמר בשיחה עם וואלה! NEWS: "כשהחלה התפרעות מחוץ לתחנה פנו מהכיבוי למשטרה לקבלת ליווי משטרתי נוכח האלימות אותה חוו הצוותים בשטח. נאמר להם לא לצאת ולחכות לליווי. וכך עשו. בכל מקרה בו נשקפה סכנה אמיתית לאזרחים, הצוותים יצאו לשטח ופעלו בנחישות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully