וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל מתכנן: צמצום כוח האדם בלהב 433 - המופקדת על חקירות שחיתות ציבורית

עודכן לאחרונה: 18.4.2021 / 8:43

לוואלה! נודע כי במשטרה בוחנים בימים אלו תכנית להעברתם של כ-100 חוקרים וקציני מודיעין ופיזורם בתחנות ברחבי הארץ. לצד גורמים המברכים על צעדי ההתייעלות, ישנם כאלו החוששים שמדובר בצעד המחליש את היכולת של היחידה לחקור אישי ציבור. המשטרה: "טרם התקבלה כל החלטה"

משרדי להב 433, 15 במרץ 2021. שלומי גבאי
חוקרים וקציני מודיעין מהיחידה יפוזרו בתחנות ברחבי הארץ. משרדי להב 433/שלומי גבאי

מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי בוחן בימים אלו תכנית לצמצום כוח אדם של כ-100 חוקרים וקציני מודיעין מיחידת להב 433 - כך נודע לוואלה!. על פי התכנית שנמצאת בגיבוש בימים אלה בלשכת המפכ"ל, אותם חוקרים וקציני מודיעין שבין היתר אמונים כיום על חקירות שחיתות ציבורית, יועברו מלהב 433 ויפוזרו בתחנות המשטרה השונות ברחבי הארץ.

גורם במערכת אכיפת החוק שמעורה בפרטים בירך על התכנית המתגבשת ואמר כי "צריך לתת מילה טובה למפכ"ל החדש, שמצא מקום לנקוט בצעדי התייעלות ביחידה מנופחת, שהתנפחה עוד עם השנים וקיבלה על עצמה משימות בתיקי חקירות שמקומם דווקא בתחנות משטרה. מה ליאח"ה (היחידה לחקירות הונאה - ל"ל) ולחקירת עבירות המין לכאורה של יהודה משי זהב? לא לשם כך הוקמה היחידה הזו".

עוד הוסיף הגורם כי "יש במהלך הזה הרבה היגיון, עם למעלה מ-1,300 אנשי משטרה שמרוכזים בארבעה בנייני פאר עם קפיטריות, חדרי כושר ופינוקים, כאילו מדובר בחברת הייטק. יש שם הרבה אבטלה סמויה, צריך אותם בשטח".

מפכ"ל המשטרה רנ״צ יעקב שבתאי, שוחח עם נציגי משטרת ישראל ברחבי העולם, בצל האירוע שהתרחש בסופ״ש שבו התפוצץ מטען בסמוך לנציגות ישראל בדלהי שבהודו.31 בינואר 2021. דוברות משטרת ישראל
לצד גורמים שבירכו על התכנית המתגבשת, אחרים הביעו חשש מהחלשת היחידה. שבתאי/דוברות משטרת ישראל

לעומת זאת, גורם במשטרה מתח ביקורת על התכנית המתגבשת והביע דאגה. "במקום לחזק את להב 433, שאחראית על החקירות החשובות והרגישות ביותר, מנסים לפגוע בה. זו יחידה מקצועית שמתעסקת בפשיעה החמורה ביותר", אמר הגורם. "ברור שיש כאן יד מכוונת שמנסה למזער חקירות שחיתות, זה סימן רע שצריך להדאיג את כולם. זו תהיה טעות קשה לסרס את היכולת של המשטרה לחקור אישי ציבור. זה מסר רע מאוד, בייחוד בימים האלה בהם מערכת אכיפת החוק נתונה למתקפות בלתי פוסקות".

להב 433 מורכבת משש יחידות ארציות: היחידה לחקירות הונאה (יאח"ה), היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל), היחידה הארצית לחקירות סוהרים (יאח"ס), היחידה הארצית לחקירות פשיעה כלכלית (יאל"כ), יחידת אתג"ר שהוסבה לאחרונה מטיפול בגנבי רכב לטיפול בסחיטת דמי חסות, יחידת מודיעין מבצעי וביצוע מעצרים בתחומי פח"ע ופשע מורכבים, יחידת הסייבר הארצית העוסקת בפשיעה טכנולוגית ויחידת פלס לחקירת תאונות עבודה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "פיקוד המשטרה פועל כל העת במטרה לחזק את תחנות המשטרה ויחידות השטח ואת הכוחות והאמצעים העומדים לרשותן לאכיפת החוק ולמאבק בפשיעה החמורה למען כל אזרחי ישראל. בימים אלו נבחנות תוכניות בנושא, אלו נמצאות בעיצומן וטרם התקבלה כל החלטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully