וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: שוטרים מתנדבים בתחנת חיפה ביטלו דוחות תנועה בתמורה לשוחד

11.4.2021 / 21:29

על פי החשד השניים הציעו לנהגים לפנות לאדם נוסף, תושב העיר, כדי שיסייע להם בביטול דוחות תנועה בתמורה לטובות הנאה. הם נעצרו בחשד למעשים, ושוחררו בתנאים מגבילים. המשטרה: "רואים בחומרה את המעשים של המתנדבים הנחקרים במח"ש"

השוטרים החשודים בשחיתות. ללא, מערכת וואלה!
שוחד והפרת אמונים. האזרח החשוד, משמאל/מערכת וואלה!, ללא

שני שוטרים מתנדבים ותושב חיפה נעצרו בשבוע שעבר בחשד למעורבות בשחיתות בתחנת המשטרה בעיר. על פי החשד, שני השוטרים הציעו לנהגים שלחובתם נרשמו דוחות תנועה בגין נהיגה בשכרות לפנות למכרם, תושב העיר בן ה-49, כדי שיסייע להם בביטול הדוחות, וזאת בתמורה לטובות הנאה. השניים חשודים בעבירות שוחד והפרת אמונים.

במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) אישרו את הדברים, ומסרו כי בתום החקירה השוטרים שוחררו בתנאים מגבילים והאזרח שוחרר בתנאי מעצר בית. המכר, טכנאי מכונות כביסה במקצועו, מוכר בעיר כאדם עם קשרים חמים עם תחנת המשטרה ורבים משוטריה, וכמי שהתנדב בעצמו כשוטר. גם בנו של האזרח שירת בתחנה בתפקיד שוטר בשירות חובה, אך לא נמצא חשוד בפרשה.

המשטרה מסרה כי עם היוודע המקרה המתנדבים הורחקו לאלתר מכל פעילות התנדבותית במשטרה. "אנו רואים בחומרה את החשדות נגד המתנדבים שנחקרים בימים אלו במח"ש ומצויים בסתירה מוחלטת לערכי הארגון ונורמות ההתנהגות המצופות מכל מתנדב במשטרה", ציינו במשטרה. "מעשים פסולים אלו אינם מייצגים בשום צורה ואופן את פועלם המסור והערכי של מתנדבי המשטרה בגזרת התחנה ובכלל".

תחנת משטרה חיפה מחוז חוף. יואב איתיאל
האזרח מוכר כאדם המקושר עם שוטרים. תחנת המשטרה בחיפה/יואב איתיאל

למרות דברי המשטרה, מקרה זה מצטרף לרשימה לא מעטה של מקרי שחיתות נוספים בתחנה בחיפה ובמחוז חוף. לפני כחצי שנה נדון ל-18 חודשי מאסר גרי רבינוביץ', רכז מודיעין ששירת בתחנה והורשע בלקיחת שוחד מבעלי בתי בושת בתמורה ל"הגנה משטרתית" שהעניק להם מפני פשיטות. הפרקליטות ערערה על קלות העונש שקיבל בבית המשפט העליון, ומנגד - עו"ד אבי חימי המייצג אותו ערער על הרשעתו. דיון צפוי בעוד כמה חודשים, ובינתיים מאסרו של רבינוביץ' מעוכב.

מקרה שחיתות נוסף הוא של השוטר שרון יוסף ששירת כרכז מודיעין במשטרה והורשע בעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה והפרת אמונים, שהתרחשו בין השנים 2017-2013. ביולי 2019 בית המשפט המחוזי בחיפה גזר על יוסף 34 חודשי מאסר בפועל.

רוני משיח, לשעבר מפקד יחידת "כרמל" של משטרת התנועה הארצית בדרגת רב-פקד, נשלח ב-2018 על ידי בית המשפט המחוזי בחיפה לשנתיים מאסר, לאחר שבמשך שנים נמנע מפסילת רישיונות נהיגה של נהגים שרישיונם נתפס על ידי שוטרים, בתמורה לשוחד ששילמו דרך מתווכים. בית המשפט העליון דחה את ערעורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully