וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד במשטרת התנועה הקל בעונשי נהגים תמורת שוחד ונאסר לשנתיים

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר על רב-פקד רוני משיח בנוסף גם עונש מאסר על תנאי ותשלום קנס של 50 אלף שקל. הוא הורשע בכך שנהג להשיב את רישיון הנהיגה לעברייני תנועה שסיפקו לו טובות הנאה וסייע לקרובי שוטרים אחרים במקרים דומים

רב פקד רוני משיח שנידון לשנתיים מאסר בגין קבלת שוחד מנהגים במחוז חיפה. יואב איתיאל, מערכת וואלה
בית המשפט קבע כי ניהל "מערכת יחסים שוחדית" עם נהגים. משיח/מערכת וואלה, יואב איתיאל

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (חמישי) עונש מאסר של שנתיים, וכן מאסר על תנאי ותשלום קנס בסך 50 אלף שקל על רב-פקד רוני משיח, ששירת בתפקיד מפקד יחידה במשטרת התנועה בין השנים 2010-2013. משיח הורשע בקיום מה שכינתה השופטת רונית בש "מערכת יחסים שוחדית", שבמסגרתה נהג להשיב את רישיון הנהיגה לנהגים שביצעו עבירות תנועה חמורות, בתמורה לטובות הנאה שהעניקו לו.

משיח, כך קבע בית המשפט, אף זייף בכמה מהמקרים טפסי שימוע, על מנת שיראו כאילו הנהג התייצב בפניו ונערך לו שימוע כדין. במקרים אחרים פנה משיח לקציני משטרה ששירתו עמו באגף התנועה וביקש מהם להקל בעניינם של נהגים שהיו לקראת שימוע. עוד מצא בית המשפט כי אנשי משטרה ואזרחים נהגו לפנות אל משיח בבקשה כי יקל עם מקורבים להם שביצעו עבירות תנועה, והוא הבטיח להימנע מלנקוט כלפי אותם נהגים בשלילה מנהלית של רישיון הנהיגה. לצד גזר הדין של משיח נידונו שני נאשמים נוספים, אזרחים שהורשעו בתיווך לשוחד, לעונשי מאסר.

עו"ד אופיר אפרתי, מהמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה אמר כי "יש לראות בחומרה את העבירות שביצע הקצין במשך תקופה ארוכה, פעמים רבות תוך שהמעשים בוצעו במסגרת תפקידו כקצין משטרה". לדבריו, "בית המשפט קבע כי מכלול העבירות שביצע הנאשם בהיותו קצין משטרה בעל תפקיד בכיר מערערות את יסודות שלטון החוק ואת אמון הציבור בו ובמשטרת ישראל. מעבר לכך, השבת רישיון הנהיגה לעברייני תנועה, עלולה להביא לקיפוד חיי אדם בתאונת דרכים. בית המשפט קיבל את עמדת מח"ש וקבע כי עבירת השוחד במקרה הזה מהווה משום תופעה חמורה אשר יש להוקיעה מכל וכל, בדרך של ענישה משמעותית למען יראו וייראו".

עוד בוואלה! NEWS:
המשבר במערך הכבאות: "ארדן לא מגבה את הנציב כי חברי הוועד מהליכוד"
הקרב על התקציב: מסתמנת פשרה בין כחלון וכץ, רגב ואקוניס מתנגדים
אחיו של הנרצח מחוות גלעד: קריאות הנקמה בהלווייה לא באו מאתנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully