וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל פייזר: יהיה צורך במנה שלישית של החיסון - שנה אחרי המנה השנייה

עודכן לאחרונה: 15.4.2021 / 21:49

בראיון שפורסם ב-CNBC, העריך אלברט בורלא כי ייתכן ויהיה צורך להתחסן מדי שנה נגד הנגיף. "חשוב ביותר לדכא את מאגר האנשים העלולים להיות פגיעים לנגיף", אמר המנכ"ל. בפברואר הודיעה פייזר כי החלה בניסויים של מנת חיסון נוספת כדי להתכונן למאבק בווריאנטים החדשים

בווידאו: מנכ"ל פייזר מעריך שבני נוער יוכלו להתחסן נגד קורונה בסתיו/צילום: רויטרס

מנכ"ל חברת פייזר, אלברט בורלא, העריך כי ייתכן ויהיה צורך במנה שלישית של החיסון נגד הקורונה, כשנה לאחר קבלת המנה השנייה. בראיון ב-CNBC שפורסם היום (חמישי) והוקלט בתחילת החודש, אמר בורלא כי ייתכן ואנשים יצטרכו להתחסן מדי שנה נגד הנגיף.

"חשוב ביותר לדכא את מאגר האנשים העלולים להיות פגיעים לנגיף", אמר בורלא. הוא הוסיף כי החיסונים יהוו כלי חשוב במאבק נגד הווריאנטים המדבקים יותר של הקורונה.

חיסונים של חברת פייזר נגד נגיף הקורונה. 23 בפברואר 2021. רויטרס
ייתכן ותידרש מנה שלישית. חיסונים של פייזר/רויטרס

פייזר אמרה מוקדם יותר החודש כי החיסון נגד הקורונה של החברה יעיל ביותר מ-91% בהגנה מפני הנגיף, ויעיל ב-95% במניעת תחלואה קשה עד חצי שנה לאחר קבלת המנה השנייה. החוקרים של פייזר טוענים כי יידרשו נתונים נוספים על המתחסנים בשביל לקבוע אם ההגנות נמשכות גם לאחר חצי שנה.

בפברואר הודיעה פייזר כי היא החלה בניסויים של מנת חיסון שלישית נגד הנגיף, בכדי להבין טוב יותר את תגובת המערכת החיסונית לזנים החדשים של הנגיף. "אנחנו מאמינים שהמנה השלישית תגביר את ייצור הנוגדנים אצל המתחסנים פי 20-10", אמר אז בורלא.

ד"ר אלברט בורלא, מנכ"ל חברת פייזר 19 בפברואר 20201. רויטרס
"חשוב לדכא את מאגר האנשים העלולים להיות פגיעים לנגיף". בורלא/רויטרס

פייזר ושותפתה ביונטק הצהירו בעבר כי החיסון הנוכחי, שניתן בשתי מנות, יעיל נגד הזן הדרום אפריקני, הבריטי ומוטציות נוספות שהתגלו, אך כי יש צורך בהכנה לזנים חדשים, שידרשו הגנה רבה יותר.

המדען הראשי של פייזר, מיקאל דולסטן, הסביר כי "קצב התפתחות המוטציות גבוה מהצפוי. ייתכן מאוד שנצטרך לייצר חיזוקים מפעם לפעם. בשביל חיסון עם השפעה משמעותית, יש צורך בשינוי פעם בכמה שנים, אך לא בהכרח בכל שנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully