וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעירה מתה מתגובה אלרגית שפיתחה במסעדה בראש פינה; חמישה נחקרו

עודכן לאחרונה: 15.4.2021 / 22:07

תושבת חצור הגלילית בת 22 הגיעה לבית החולים זיו, לאחר שאכלה קינוח שהכיל חלב במסעדה בשרית כשרה. הבעלים והשף נחקרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות, והמסעדה נסגרה. אמה של הצעירה סיפרה כי עבדה במקום בעבר, והכירו בו את האלרגיה החמורה: "הלכה לי הילדה, הרגו לי את הילדה"

בווידאו: אמה של אושר דרעי מתייחסת לאובדן בתה/צילום: אלי אשכנזי

צעירה בת 22 מתה הלילה (חמישי) מתגובה אלרגית לחלב, שפיתחה לאחר שאכלה קינוח במסעדה בראש פינה. הצעירה הגיעה עצמאית לקבלת טיפול רפואי בבית החולים זיו בצפת, שם מצבה הידרדר ונאלצו לקבוע את מותה.

הצעירה, אושר דרעי תושבת חצור הגלילית, שהייתה רגישה למוצרי חלב, אכלה אמש במסעדה בשרית בה עבדה בעבר. בסיום הארוחה היא הזמינה קינוח וככל הנראה אחד מהעובדים נשלח לקנות קינוח מגלידריה סמוכה, וקנה גלידה חלבית. מיד לאחר שאכלה את הגלידה חשה ברע, אולם לא היה בידיה מזרק אפיפן, שנועד למקרה של תגובות אלרגיות ושבדרך כלל נשאה איתה.

המשטרה פתחה בחקירה, במסגרתה המסעדה נסגרה וחמישה חשודים, בהם הבעלים, השף ועובדי המקום, עוכבו לחקירה בחשד לגרימת מוות ברשלנות. בשלב זה לא ברור למה לא הוזעק למקום אמבולנס של מד"א, וייתכן כי טיפול מהיר של צוות רפואי בניידת טיפול נמרץ היה מצליח לעצור את ההידרדרות במצבה.

אושר דרעי שמתה בעקבות אלרגיה לחלב  במהלך קינוח שאכלה במסעדה. מתוך אינסטגרם, אתר רשמי
מיד לאחר שאכלה את הגלידה חשה ברע. אושר דרעי/אתר רשמי, מתוך אינסטגרם

גלית דרעי, אמה של אושר, ציינה כי היא עבדה במסעדה, וכי הכירו בה את האלרגיה החריפה שהייתה לה למוצרי החלב. "זו מסעדה כשרה למהדרין, היא יודעת שהיא אמורה להיות בטוחה במסעדה הזו, שהיא לא תהיה בסכנה. מה קרה אתמול בלילה אני לא יודעת. הלכה לי הילדה, הרגו לי את הילדה".

"היא התקשרה אלי ואמרה לי 'אימא, אכלתי בטעות קצפת חלבית, אני מרגישה שאני לא נושמת', היא נהגה ועלתה בכוחות עצמה לבית חולים, אני לא יודעת איך היא הצליחה להגיע לבית חולים. אני רק יודעת שהאח אמר שהושיבו אותה במיטה, חיברו אותה לאינפוזיה, ואז היא איבדה את ההכרה. אני הגעתי כמה דקות אחרי, כבר לא נתנו לי לראות אותה, ניסו להנשים אותה, הייתה מחוברת למלא מכונות, למלא מכשירים".

גלית הדגישה את חומרת האלרגיה וציינה כי אושר "נולדה אלרגית, היא חיה עם זה, אין שום סיכוי בעולם שהיא תסכן את החיים שלה. 22 שנה שמרתי עליה שהיא לא תתקרב לשום דבר חלבי. אצלנו בבית לא ידענו מה זה חלבי, רק בשביל שהיא לא תקח סיכון". עוד הוסיפה כי "אחת לחודש אם בטעות היא הייתה בקרבה של חלב, היא לא מסכנת את עצמה - היא עולה למיון, במקרים שהיא יודעת שהיא בסכנה היא מזמינה טיפול נמרץ. אחת לתקופה היא הולכת לביקורת ברמב"ם, עברה מחקרים למיניהם".

אמה של אושר דרעי שמתה בעקבות אלרגיה לחלב  במהלך קינוח שאכלה במסעדה. אלי אשכנזי
אמה של אושר ובן זוגה, היום/אלי אשכנזי

"רשלנות, רשלנות, פשוט רשלנות. אם זו מסעדה כשרה למהדרין, והוא נתן שם חלבי לאנשים שאכלו בשר, הוא הכשיל הרבה אנשים. עזוב את הבת שלי עכשיו היא מתה, אבל הוא הכשיל הרבה אנשים אתמול במסעדה, בשביל מה? איך אתה מכניס משהו מבחוץ בלי שמשגיח הכשרות עשה על זה וי?", גלית תקפה.

גלית עוד תיארה כי אתמול ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל "ישבנו פה כל הילדים בשולחן ואפילו החבר שלה היה פה. השמיעו לי איזשהו שיר על חייל, והיא אמרה לי 'איך את לא בוכה מהשיר?' והיא רק בכתה מהשיר".

"לצעירה הייתה תגובה אלרגית קשה מאוד. צוותי בית החולים ביצעו בה החייאה ממושכת ולצערנו נקבע מותה", נמסר מבית החולים זיו. "אנו משתתפים בצער המשפחה והקהילה בחצור וממתינים לתוצאות חקירת המשטרה".

המסעדה בה אשור דרעי מתה בעקבות אלרגיה לחלב  במהלך קינוח שאכלה במסעדה. אלי אשכנזי
מסעדת הבשרים הכשרה בה אושר עבדה בעבר./אלי אשכנזי

מהמועצה המקומית חצור הגלילית נאמר כי "הלם ותדהמה בקהילת חצור נוכח האסון עם פטירתה של אושר. מוסרים את תנחומינו למשפחה האהובה". עוד עדכנו כי ראש המועצה שמעון סויסה וצוותי רווחה שוחחו עם המשפחה והם מלווים אותה. סויסה עצמו מסר כי האירוע הקשה "הפך לנו את כל יום העצמאות. עברנו שנה קשה מאוד, הגענו לחגיגות העצמאות, ואתה מתבשר בבשורה כל כך קשה".

"אתה מגיע לאימא שאיבדה את הבת הבכורה שלה בת 22, אין מלים להגיד. שיגרתי לפה צוותים בשביל לחבק את המשפחה ולתמוך בה. אנחנו מחכים להתארגן לסידור ההלוויה. בהחלט טרגדיה גדולה מאוד עבור קהילת חצור הגלילית", הוסיף.

עורכי הדין אורון שוורץ, יוגב נרקיס ואופירה סמבל, ממשרד שוורץ נרקיס ושות' מסרו בשם מנהל המסעדה כי "מרשינו משתתפים בצערה העמוק של המשפחה. זו ללא ספק טרגדיה איומה והם מבקשים לשלוח תנחומיהם העמוקים למשפחה האבלה. נבקש להבהיר כי המסעדה מתנהלת באופן מופתי תוך דגש על נהלי עבודה סדורים ומוקפדים. לעניין נושא הכשרות ראוי בשלב זה שלא להסיק מסקנות נמהרות. החברה תבדוק האם ארע כשל נקודתי, בשגגה ובתום לב והיכן מקורו של הכשל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully