וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטרת שירתה למוות בצעיר שחור במינסוטה הואשמה בהריגה: "עליה לשאת באחריות"

15.4.2021 / 3:27

קים פוטר, שטוענת כי השתמשה בשוגג באקדחה במקום בטייזר כדי לעצור את דונטה רייט בברוקלין סנטר, מואשמת בהריגה מדרגה שנייה, עבירה שהעונש המקסימלי עליה עלול להגיע לעשר שנות מאסר. "יש מקצועות שנושאים איתם אחריות רבה, שוטר הוא אחד מהם"

בווידאו: תיעוד קשה - הנהג דונטה רייט נורה על ידי שוטרים בברוקלין סנטר/צילום: רויטרס

קים פורטר, השוטרת שירתה למוות בנהג השחור בעיר ברוקלין סנטר במינסוטה, הואשמה הלילה (חמישי) בהריגה מדרגה שנייה. בתיעוד ממצלמת גוף שפרסמה המשטרה ביום שני, נראה דונטה רייט בן ה-20 נמלט מהשוטרים אחרי שנאמר לו שהוא עצור בשל צו מעצר העומד נגדו. עם כניסתו למכונית, נשמעת פוטר צועקת "טייזר" כמה פעמים, בהתאם לנהלים, לפני שירתה יריה בודדת.

רייט התקדם מעט בנסיעה, לפני שהתרסק ומותו נקבע בזירה. בת זוגו, שישבה לצדו, נפצעה. פוטר ומפקד הכוח, טים גאנון, אמרו כי היא שלפה בשוגג את האקדח שלה במקום את הטייזר בעת שהנהג נעצר אחרי שפג התוקף של לוחית הרישוי שלו.

פוטר, שהעונש המרבי על העבירה בה הואשמה הוא עשר שנות מאסר, אמורה להופיע מחר בפני בית משפט כשגובה הערבות שנקבע לה עומד על מאה אלף דולר. סגן ראש אגף פלילים במחוז וושינגטון, שהגיש את כתב האישום, אמר כי "יש מקצועות שנושאים איתם אחריות עצומה, ושוטר הוא העיקרי שבהם. על פוטר לשאת באחריות למעשיה שגרמו למוות המצער והלא מוצדק של רייט".

דונטה רייט, הנהג שנורה למוות בעיר ברוקלין סנטר. משפחת רייט, אתר רשמי
נעצר בגלל עבירת תנועה - ונורה למוות. דונטה רייט/אתר רשמי, משפחת רייט

פוטר התפטרה ביום שלישי משירותה במשטרה. במכתב התפטרות ששלחה לעירייה, אמרה השוטרת הוותיקה כי היא "אהבה כל דקה" בשירות שלה, "אבל אני מאמינה שהתפטרותי המידית היא האינטרס הטוב ביותר של הקהילה, המחלקה ועמיתי השוטרים".

משפחתו של רייט טוענת כי השוטרים לא היו נוהגים כך לולא היה מדובר בגבר שחור. אביו, אוברי רייט, אמר כי הוא לא מאמין שהשוטרת טעתה כשהשתמשה באקדח שלה. "איבדתי את הבן שלי, הוא לעולם לא ישוב. אני לא יכול לקבל זאת. טעות? זה אפילו לא נשמע הגיוני. השוטרת הזאת הייתה בשירות במשך 26 שנה. אני לא מקבל את זה. בסופו של דבר עצרו אותו על עבירת תנועה ועכשיו הוא מת", אמר לרשת ABC.

קים פוטר השוטרת שירתה למוות בדונטה רייט בברוקלין סנטר מינסוטה. AP
קים פוטר השוטרת שמואשמת בהריגה/AP

התקרית בברוקלין סיטי, הסמוכה למיניאפוליס, התרחשה ביום ראשון בזמן קיום משפטו של השוטר דרק צ'ובין, הנאשם ברצח של ג'ורג' פלויד במאי אשתקד. בעימותים בעיר נעצרו יותר מ-60 איש, אחרי שמפגינים השליכו בקבוקים ועצמים אחרים על מטה המשטרה. השוטרים הגיבו בגז מדמיע, רימוני הלם וכדורי גומי.

אמו של רייט, קייטי, סיפרה כי הוא התקשר אליה אחרי שהשוטרים עצרו אותו, ואמר כי עבירת התנועה שלו הייתה "מטהרי אוויר שהיו תלויים במראה האחורית שלו". לדבריה, לאחר מכן נשמעו עימותים ואז השיחה נקטעה.

"דקה לאחר מכן, התקשרתי והחברה שלו, שהייתה נוסעת במכונית, ענתה ואמרה שהיא נורה ושהבן שלי שרוע שם ללא רוח חיים", הוסיפה האם. היא אמרה כי השוטרים הותירו את גופתו על הקרקע. "אף אחד לא אמר לנו כלום. אף אחד לא דיבר איתנו, אמרתי בבקשה, הרימו את הבן שלי מהקרקע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully