וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי במינסוטה: השוטרת התכוונה לשלוף טייזר - וירתה בשוגג בנהג השחור

המשטרה בעיר ברוקלין סנטר אמרה כי השוטרת התכוונה להשתמש באקדח ההלם שלה, אך ירתה בטעות כדור בודד שהרג את דונטה רייט שנעצר על עבירת תנועה. לילה שני של הפגנות בעיר, "זה קורה בזמן שכל הקהילה שלנו, כל אמריקה, ולמעשה כל העולם, צופים"

בווידאו: תיעוד קשה - הנהג דונטה רייט נורה על ידי שוטרים בברוקלין סנטר/צילום: רויטרס

השוטרת שהרגה נהג שחור בעיר ברוקלין סנטר התכוונה לירות באקדח טייזר, אך שלפה בשוגג את האקדח שלה - כך מסרה אמש (שני) המשטרה בעיר, בזמן שהעיר שבמדינת מינסוטה הייתה עדה ללילה שני של הפגנות חרף העוצר שהוטל. עדי ראיה סיפרו שחלק מהמפגינים ירו זיקוקים והשליכו בקבוקים לעבר השוטרים, שהגיבו בגז מדמיע ורימוני הלם.

התקרית התרחשה ביום ראשון, כשהנהג, דונטה רייט בן ה-20 נעצר על עבירת תנועה - תליית מטהרי אוויר על המראה. מפקד המשטרה בעיר, גאנון, אמר אתמול במסיבת עיתונאים כי התפתח מאבק בין רייט לשוטרים כשהוא ניסה לשוב למכונית. הוא הקרין סרטון קצר ממצלמת הגוף של השוטרת, ובו נראה רייט מנסה לחזור לכלי הרכב שלו בעוד שהשוטרים מנסים לאזוק אותו בצד הדרך. השוטרת זוהתה בתור קים פורטר, המשרתת בכוח במשך 26 שנה.

תיעוד קשה - הנהג דונטה רייט נורה על ידי שוטרים בברוקלין סנטר 13.04.21. רויטרס, רויטרס
נמלט בעת הניסיון לאזוק אותו. המעצר של רייט, ראשון/רויטרס, רויטרס

פורטר, השוטרת, נשמעת אומרת "טייזר, טייזר, טייזר" - הליך משטרתי שגרתי לפני ירי באקדח ההלם. רייט תועד שב למכוניתו ומתחיל לנסוע, בעוד שהשוטרת אמרה "יריתי בו". הוא נפצע אנושות, והתרסק במרחק של כמה רחובות משם.

"אני סבור שהשוטרת התכוונה להשתמש בטייזר שלה, אבל ירתה בו כדור בודד", אמר גאנון. הוא הוסיף: "אין משהו שאני יכול לומר שיפחית את הכאב". השוטרת הוצאה לחופשה מנהלתית עד להשלמת החקירה.

באותה מסיבת עיתונאים, אמר ראש העיר מייק אליוט כי הוא יעשה כל שביכולתו כדי "להבטיח שהצדק נעשה עם דונטה רייט. לבנו דואב עכשיו, אנחנו בכאב עכשיו. אנחנו יודעים שזה לא היה יכול לקרות בזמן גרוע יותר. זה קורה בזמן שכל הקהילה שלנו, כל אמריקה, ולמעשה כל העולם, צופים".

ברוקלין סנטר סמוכה למיניאפוליס, שם מתנהל משפטו של השוטר דרק צ'ובין הנאשם ברצח ג'ורג' פלויד שהצית בשנה שעברה הפגנות ברחבי ארצות הברית במחאה על אלימות המשטרה כלפי שוטרים.

בעקבות שני הלילות המתוחים, שבהם נבזזו כמה בתי עסק, הכריזו ראשי העיר של מיניאפוליס וסנט פול על מצב חירום מקומי ועוצר בין השעה 19:00 ל-6:00. כוחות של המשמר הלאומי של מינסוטה, שכבר היו פרוסים במיניאפוליס לקראת משפט הרצח של פלויד, נשלחו לברוקלין סנטר.

במקביל, משחקי הכדורסל, הבייסבול וההוקי שהיו אמורים להתקיים הלילה במינסוטה נדחו על רקע התקרית.

הפגנה ועימותים לאחר שהמשטרה ירתה למוות בדונטה רייט, צעיר שחור, מינסוטה ארה"ב, 12 באפריל 2021. רויטרס
"זה לא היה יכול לקרות בזמן גרוע יותר". מפגינים בברוקלין סנטר, הלילה/רויטרס
עימותים לאחר שהמשטרה ירתה למוות בדונטה רייט, צעיר שחור, מינסוטה ארה"ב, 12 באפריל 2021. רויטרס
עימותים לאחר שהמשטרה ירתה למוות בדונטה רייט, צעיר שחור, מינסוטה ארה"ב, 12 באפריל 2021/רויטרס

בבית הלבן, הנשיא ג'ו ביידן קרא למפגינים בעיר לנהוג באיפוק ואמר כי יש צורך למצות את הדין במסגרת החקירה. "זה אירוע טראגי מאוד, אבל אני חושב שאנחנו צריכים להמתין ולראות מה החקירה מראה", אמר ביידן לכתבים. "בינתיים, אני רוצה להבהיר: אין שום הצדקה, שום, לביזה, לאלימות. הפגנות שלוות - מובנות".

הנשיא הוסיף כי החקירה תצטרך להכריע אם אכן השוטרת שלפה בשוגג את האקדח שלה, וציין כי הוא שולח את תפילותיו למשפחתו של רייט, שעמה טרם שוחח. ביידן אמר כי הוא מבין את הזעם, הכאב והטראומה בקרב הקהילה השחורה בשל המקרים החוזרים ונשנים שבהם שחורים נהרגים בידי שוטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully