וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הפגנות במינסוטה אחרי שנהג שחור נורה למוות בידי שוטרים

תושבים זעמו על ההרג של דונה רייט בן ה-20, שנעצר לבדיקה בברוקלין סנטר ונורה למוות. המשטרה אמרה כי היה נגדו צו מעצר וכי הוא חזר למכונית, אך אמו טוענת: "נעצר בשל מטהרי אוויר על המראה". עוצר הוטל על העיר הסמוכה למיניאפוליס, שבה מתנהל משפט הרצח של ג'ורג' פלויד

בווידאו: הפגנה במיניאפוליס, ברקע משפטו של קצין המשטרה החשוד במותו של ג'ורג' פלויד/צילום: רויטרס

עימותים נרשמו הלילה (שני) בין מפגינים לבין שוטרים במדינת מינסוטה שבארצות הברית אחרי שנהג שחור נורה למוות על ידי שוטרים בעיר ברוקלין סנטר. הנהג זוהה בתור דונטה רייט בן ה-20. עוצר הוטל לילי הוטל בעיר, והתושבים נדרשו להישאר בבתיהם. ברוקלין סנטר סמוכה למיניאפוליס, שם מתנהל משפט הרצח רווי היצרים של ג'ורג' פלויד.

מאות מפגינים שקראו בשמו של דונטה רייט התכנסו מחוץ למטה המשטרה בעיר, השוכנת כמה קילומטרים מצפון למיניאפוליס. המשטרה השתמשה בגז מדמיע ורימוני הלם לפיזור המפגינים, שהשליכו אבנים על שתי ניידות משטרה, וכמה בתי עסק נבזזו.

כוחות של המשמר הלאומי של מינסוטה, שכבר נפרסו במיניאפוליס לקראת המשפט של פלויד, נשלחו לברוקלין. ראש העיר הורה על העוצר לאחר העימותים. "אנחנו רוצים להבטיח שכולם בטוחים, בבקשה שימרו על עצמכם ולכו הביתה", צייץ ראש העיר מייק אליוט, שתיאר את האירוע "טראגי".

מפגינים בעיר ברוקלין סנטר, מינסוטה, אחרי הרג של נהג שחור, 11 באפריל 2021. רויטרס
המפגינים פוזרו בגז מדמיע. שוטרים בברוקלין סנטר, הלילה/רויטרס

מושל מינסוטה, טים וולץ, אמר כי הוא "עוקב מקרוב אחרי המצב" וכי הוא מתפלל עבור משפחתו של רייט: "המדינה שלנו מתאבלת על מוות נוסף של אדם שחור בידי רשויות אכיפת החוק". כל בתי הספר, התכניות והפעילויות השונות בעיר הושבתו להיום.

לטענת המשטרה המקומית, השוטרים עצרו נהג אחרי שעבר עבירת תנועה, וגילו שיש נגדו צו מעצר. המשטרה מסרה כי היא ניסתה לעצור אותו, אך הוא חזר למכונית שלו ואז אחד השוטרים פתח באש לעברו. הוא המשיך בנסיעה עד שהתנגש במכונית אחרת, ומותו נקבע בזירה. נוסעת נוספת במכונית נפצעה, אך היא לא בסכנת חיים.

המשטרה אמרה כי השוטרים שהיו מעורבים בתקרית היו מצוידים במצלמות גוף, וגם מצלמות הדשבורד של הניידות הופעלו.

מפגינים בעיר ברוקלין סנטר, מינסוטה, אחרי הרג של נהג שחור, 11 באפריל 2021. רויטרס
"המדינה שלנו מתאבלת על מוות נוסף של אדם שחור בידי רשויות אכיפת החוק"/רויטרס
מפגינים בעיר ברוקלין סנטר, מינסוטה, אחרי הרג של נהג שחור, 11 באפריל 2021. רויטרס
מפגינים בעיר ברוקלין סנטר, מינסוטה, אחרי הרג של נהג שחור, 11 באפריל 2021/רויטרס

אמו של רייט, קייטי, סיפרה כי הוא התקשר אליה אחרי שהשוטרים עצרו אותו, ואמר כי עבירת התנועה שלו הייתה "מטהרי אוויר שהיו תלויים במראה האחורית שלו". לדבריה, לאחר מכן נשמעו עימותים ואז השיחה נקטעה.

"דקה לאחר מכן, התקשרתי והחברה שלו, שהייתה נוסעת במכונית, ענתה ואמרה שהיא נורה ושהבן שלי שרוע שם ללא רוח חיים", הוסיפה האם. היא אמרה כי השוטרים הותירו את גופתו על הקרקע. "אף אחד לא אמר לנו כלום. אף אחד לא דיבר איתנו, אמרתי בבקשה, הרימו את הבן שלי מהקרקע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully