וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרג הנהג השחור במינסוטה: השוטרת היורה ומפקדה התפטרו, המהומות נמשכו

קים פורטר, שטוענת כי השתמשה בשוגג באקדחה במקום בטייזר כדי לעצור את דונטה רייט, התפטרה יחד עם מפקדת משטרת ברוקלין סנטר: "האינטרס של הקהילה, המשטרה והעיר". עם זאת, המפגינים המשיכו להתעמת עם שוטרים זה הלילה השלישי ברציפות, והמחאה התפשטה גם לפורטלנד

בווידאו: תיעוד קשה - הנהג דונטה רייט נורה על ידי שוטרים בברוקלין סנטר/צילום: רויטרס
מחאה נגד הריגתו של דונטה רייט בברוקלין, ניו יורק, ארה"ב 14 במרץ 2021. AP
מחאה נגד הריגתו של רייט בברוקלין, הלילה/AP

השוטרת שירתה למוות בנהג השחור בעיר ברוקלין סנטר במינסוטה ומפקד המשטרה התפטרו אמש (שלישי) בעקבות זעם התושבים, אך עימותים בין מפגינים לשוטרים נמשכו זה הלילה השלישי ברציפות.
השוטרת, קים פורטר, ומפקד הכוח, טים גאנון, אמרו כי היא שלפה בשוגג את האקדח שלה במקום את הטייזר בעת שהנהג, דונטה רייט, נעצר אחרי שפג התוקף של לוחית הרישוי שלו.

בתיעוד ממצלמת גוף שפרסמה המשטרה ביום שני, נראה רייט בן ה-20 נמלט מהשוטרים אחרי שנאמר לו שהוא עצור בשל צו מעצר העומד נגדו. עם כניסתו למכונית, נשמעת פוטר צועקת "טייזר" כמה פעמים, בהתאם לנהלים, לפני שירתה יריה בודדת. רייט התקדם מעט בנסיעה, לפני שהתרסק ומותו נקבע בזירה. בת זוגו, שישבה לצדו, נפצעה.

במכתב התפטרות ששלחה לעירייה, אמרה השוטרת הוותיקה כי היא "אהבה כל דקה" בשירות שלה, "אבל אני מאמינה שהתפטרותי המידית היא האינטרס הטוב ביותר של הקהילה, המחלקה ועמיתי השוטרים".

תיעוד קשה - הנהג דונטה רייט נורה על ידי שוטרים בברוקלין סנטר 13.04.21. רויטרס, רויטרס
ניסה לברוח מהשוטרים ונורה למוות. רייט במהלך מעצרו, ראשון/רויטרס, רויטרס

במסיבת עיתונאים שכינס ראש העיר, מייק אליוט, הוא הודיע על מחליף למפקד המשטרה והביע את הערכתו לפורטר על שהתפטרה. הוא הוסיף כי הוא מקווה שעזיבתה "תביא שקט מסוים לקהילה" וציין כי העירייה תכננה לפטר אותה. "אנחנו רוצים לשלוח מסר לקהילה שאנחנו מתייחסים ברצינות למצב", הוא הוסיף.

"עלינו להבטיח שייעשה צדק. דונטה רייט ראוי לכך. המשפחה ראויה לכך", הבטיח אליוט. היום אמורה להכריע התביעה אם להעמיד לדין את פורטר.

משפחתו של רייט טוענת כי השוטרים לא היו נוהגים כך לולא היה מדובר בגבר שחור. אביו, אוברי רייט, אמר כי הוא לא מאמין שהשוטרת טעתה כשהשתמשה באקדח שלה. "איבדתי את הבן שלי, הוא לעולם לא ישוב. אני לא יכול לקבל זאת. טעות? זה אפילו לא נשמע הגיוני. השוטרת הזאת הייתה בשירות במשך 26 שנה. אני לא מקבל את זה", אמר לרשת ABC.

דונטה רייט, הנהג שנורה למוות בעיר ברוקלין סנטר. משפחת רייט, אתר רשמי
משפחתו טוענת לגזענות. דונטה רייט/אתר רשמי, משפחת רייט

התקרית בברוקלין סיטי, הסמוכה למיניאפוליס, התרחשה ביום ראשון, בזמן קיום משפטו של השוטר דרק צ'ובין, הנאשם ברצח של ג'ורג' פלויד במאי אשתקד. הלילה נעצרו יותר מ-60 איש, אחרי שמפגינים השליכו בקבוקים ועצמים אחרים על מטה המשטרה. השוטרים הגיבו בגז מדמיע, רימוני הלם וכדורי גומי.

מחאה נגד הריגתו של דונטה רייט בברוקלין, ניו יורק, ארה"ב 14 במרץ 2021. AP
המתיחות גבוהה ממילא בשל משפט הרצח של ג'ורג' פלויד. שוטרים בברוקלין סנטר, הלילה/AP

המחאה על הירי הקטלני ברייט התפשטה גם לפורטלנד, וכמאה מפגינים צעדו למבנה איגוד השוטרים בעיר ולהבות נצפו עולות מהמקום. המשטרה הכריזה על ההתקהלות שלהם התפרעות, אחרי סצינות דומות לאלו שפקדו את העיר בשנה שעברה. פורטלנד הייתה אחד ממוקדי ההפגנות המרכזיים בארצות הברית לאחר ההרג של פלויד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully