וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ יקיים דיון נוסף בעתירה לשיוויון רישום של הורים להט"בים

עודכן לאחרונה: 13.4.2021 / 17:29

דיון נוסף יתקיים בעתירה של שתי אימהות שמבקשות להירשם במשרד הפנים על בסיס הודעה בלבד בדומה להורים הטרוסקסואליים. זאת לאחר שביולי האחרון בג"ץ פסק נגד הזוג שעתרו בבקשה לשנות את אופן הרישום של הורים חד מיניים

עצרת המחאה של הקהילה הגאה בכיכר רבין 28 ביוני 2020 
(ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
הורים להט"בים דורשים שוויון באופן הרישום של ילדיהם, עצרת המחאה של הקהילה הגאה בכיכר רבין, שנה שעברה/ראובן קסטרו

בג"ץ יקיים דיון נוסף בהרכב מורחב בעתירה להשוואת אופן הרישום של הורים מהקהילה הגאה וילדיהם לרישום הורים הטרוסקסואליים. זאת, לאחר שביולי האחרון דחה בית המשפט את העתירה של אורלי ורוית צור-וייסלברג שמבקשות להירשם במשרד הפנים כאימהות של שני ילדיהן.

בעתירה נטען כי מדיניות רישום הילדים פוגעת בשוויון, משום שזוגות הטרוסקסואליים יכולים לרשום את ילדיהם על בסיס הודעה בלבד, ואילו זוגות בני אותו מין יכולים להירשם כהורים רק בדרך של הצגת צו הורות פסיקתי, או צו אימוץ. בפסק הדין בשנה שעברה ציין השופט חנן מלצר כי "קיים שוני רלוונטי בין זוג הטרוסקסואלי הרשום כנשוי, לבין זוג נשים מאותו מין הרשומות כנשואות, שכן בקרב הקבוצה הראשונה תקום חזקה (הניתנת לסתירה) בדבר זיקה ביולוגית, וביחס לקבוצה השנייה חזקה זו (הניתנת גם היא לסתירה) איננה חלה".

דיון בבית המשפט העליון. יוסי זמיר גלובס, פול צלמים
בעתירה נטען כי מדיניות רישום הילדים פוגעת בשוויון בין הורים הטרוסקסואליים להורים להט"בים, בג"ץ/פול צלמים, יוסי זמיר גלובס

מלצר הסביר כי "הנחת המוצא היא הפוכה - ולפיה לא קיימת זיקה ביולוגית בין בת הזוג של האם היולדת לבין הילד". השופט הנדל הצטרף גם הוא לעמדה זאת, אולם הוסיף כי "ההתייחסות לרישום ההורות במרשם האוכלוסין כאל ייצוג של הקשר הביולוגי בין היילוד להוריו, אינה נותנת ביטוי הולם להתפתחות המשמעותית שחלה בדין הישראלי בעשור האחרון. עם ההכרה בהורות מכוח זיקה לזיקה".

היום קיבלה נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, את בקשת צור-וייסלברג והאגודה למען הלהט"ב, לקיים דיון נוסף בעתירה בהרכב של שבעה שופטים. אורלי וייסלברג צור אמרה בעקבות ההחלטה כי "כלהט"ביות בישראל אנחנו רגילות לקבל סירובים ודחיות מרשויות המדינה, אך אנחנו מסרבות לוותר על הסדרת זכויותינו. אנחנו שמחות ונרגשות על הסכמת בית המשפט לקיים דיון נוסף בעתירה ומאמינות שבחינה נוספת, מעמיקה והוגנת, של הסוגיות שעל הפרק בנוגע להורות להט"בית - יולידו החלטה צודקת וחשובה".

השופט חנן מלצר בדיון הבהרות בערעור שהגיש רומן זדורוב בפרשת הרצח של תאיר ראדה, ביהמ"ש העליון, 6 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
"לא קיימת זיקה ביולוגית בין בת הזוג של האם היולדת לבין הילד", מלצר/ראובן קסטרו

מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, אוהד חזקי, מסר כי "לא נאפשר להמשיך את האפליה הפסולה נגדנו. מדובר באלפי הורים גאים שהמדינה רואה אותם ואותן כהורים סוג ב'. אלו החיים שלנו ואנחנו לא נשתוק עד שנהיה אזרחיות ואזרחים שווי זכיות במדינה ונסיים את ההתעללות הבירוקרטית הזאת אחת ולתמיד". עו"ד חגי קלעי המייצג את העותרות הוסיף כי "פסק הדין שקבע שבנות זוג יידרשו להליך משפטי לצורך הסדרת ההורות, בזמן שהורים הטרוסקסואלים באותו המצב נרשמים בקלות (לרוב באופן אוטומטי) היה שגוי והנציח אפליה. אני מקווה שההרכב המורחב יתקן אפליה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully