וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרגל יום העצמאות: נציגים של כל זרמי היהדות קראו את מגילת העצמאות בכותל

12.4.2021 / 11:07

באירוע שיזמה ההסתדרות הציונית העולמית ושודר בשידור חי לרחבי העולם, הקריאו 12 נציגי הזרמים קונסרבטיבים, אורתודוקסים, רפורמים וחילונים את מגילת העצמאות מהכותל המערבי. יזהר הס, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית: "מבקשים להטמיע מנהג ומסורת לימים קדימה"

בווידאו: נציגים של כל זרמי היהדות קראו את מגילת העצמאות בכותל/צילום: ההסתדרות העולמית הציונית

לרגל יום העצמאות, נציגים של שלל הזרמים ביהדות - קונסרבטיבים, אורתודוקסים, רפורמים וחילונים - ערכו אתמול (ראשון) אירוע מיוחד של הקראת מגילת העצמאות מהכותל המערבי. באירוע, שיזמה ההסתדרות הציונית העולמית, קראו 12 נציגים של זרמים וקהילות במגילת העצמאות באמצעות טעמים וניגון ייחודי, המייצגים את 12 שבטי ישראל. באירוע השתתפו עשרות בני אדם שהתקבצו ברחבת התפילה השוויונית בכותל, ובמקביל - הוא שודר בשידור חי לרחבי העולם היהודי. בהסתדרות הציונית אומרים כי מדובר באירוע היסטורי, שכן זו הפעם הראשונה שבה מגילת העצמאות נקראת מהכותל ומקווים שהאירוע יהפוך למסורת שנתית.

לרגל יום העצמאות: נציגים של כל זרמי היהדות קראו את מגילת העצמאות בכותל. טלי גוטליב, מערכת וואלה!
נציגי הזרמים ביהדות במהלך הקראת המגילה בכותל המערבי/מערכת וואלה!, טלי גוטליב

יזהר הס, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, אמר באירוע כי "המגילה היא מסמך מופת יהודי-ישראלי שמשקף חזון וערכים, תרבות ומוסר, פוליטיקה לצד אתיקה. למגילת העצמאות יש ערך מכונן בריבונות הישראלית. אנחנו מבקשים להטמיע ביום זה מנהג ומסורת לימים קדימה על מנת לתת תוקף לחזונה המפואר של מגילת העצמאות, ובה בשעה לחבר את הקהילות היהודיות ברחבי העולם לימים המיוחדים, עשרת ימי תודה, שבין יום השואה ליום העצמאות". לדבריו, יש במנהג פרשנות "ציונית מרגשת - הענקת מימד רוחני, אולי גם מימד של קדושה, למילים המכוננות הללו".

קראו את מגילת העצמאות בכותל. טלי גוטליב, מערכת וואלה!
בהסתדרות הציונית מקווים להפוך את האירוע למסורת. מגילת העצמאות ברחבת הכותל/מערכת וואלה!, טלי גוטליב

בהסתדרות הציונית אומרים כי הקראת מגילת העצמאות מהכותל בירושלים - "מרכזו הרוחני, הלאומי והדתי של עם ישראל - מדגישה את הגשר והקשר שבין יהדות התפוצות ומדינת ישראל. הקוראות והקוראים יגיעו משלל הזרמים ביהדות - קונסרבטיבים, אורתודוקסים, רפורמים וחילונים. מאמץ אמיתי, ערכי, לחגוג את ריבוי הפנים בעם ישראל ובתנועה הציונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully