וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ש דורשת מאסר בפועל לקצין משטרה שתקף קצין צה"ל ופגע בו בפניו

עודכן לאחרונה: 12.4.2021 / 12:34

באפריל 2017, הקצין, שאז היה בן 43, היכה באגרוף את הסגן הצעיר, לאחר שביקש ממנו להוציא מסטיק מפיו, וזה ענה לו כי הוא "בלע אותו". ביהמ"ש גזר על השוטר שמונה חודשי עבודות שירות, ובמח"ש ערערו: "רמס את הערכים וניצל לרעה את כוחו". מנגד, סנגורו ערער על חומרת העונש

נזקי פצעיתו של סרן בחיל האויר בשירות קבע לאחר שהותקף על-ידי שוטר. -, אתר רשמי
"הכה במתלונן ללא כל צורך או תכלית". קצין חיל האוויר שהותקף על ידי השוטר/אתר רשמי, -

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הגישה אתמול (ראשון) לבית המשפט המחוזי בנצרת ערעור על קלות עונשו של קצין יחידה באגף התנועה במשטרה שתקף קצין צה"ל צעיר במכת אגרוף לפנים, ושבר לו את ארובת העין.

בבית המשפט השלום בעיר, השופטת דלית שרון גרין הרשיעה את קצין המשטרה בגרימת חבלה חמורה וגזרה עליו שמונה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי ופיצוי בסך שלושת אלפים שקלים. מנגד, פרקליטות המדינה דורשת מאסר בפועל. התובעת, עו"ד ליאת יונניאן, אמרה כי "גזר הדין המקל אינו עולה בקנה אחד עם עיקרון ההלימה, המחייב זיקה בין חומרת המעשים בנסיבותיהם וחומרתו של העונש".

במח"ש טוענים כי "בית המשפט נמנע מלפרוע את השטר שהוא עצמו קבע, ונמנע מליתן ענישה שהולמת את חומרת האירוע", והוסיפו כי "לא ניתן משקל מכריע לעובדה שהמשיב הינו קצין האמור לשמש דוגמא וכי אין מדובר בשוטר זוטר". עוד תקפו במח"ש כי הקצין "רמס ברגל גסה את הערכים ואת כל מערכת יחסי האמון מכוחה הוקנו לו סמכויותיו, וניצל לרעה את כוחו כדי להכות במתלונן, ללא כל צורך או תכלית, ושימש דוגמא לרעה לשוטרים שהיו עמו".

במקביל, הגיש היום עו"ד משה אלון, המייצג את קצין המשטרה, ערעור על הרשעתו ועל חומרת העונש. הצדדים מבקשים מבית המשפט לעכב את ביצוע עבודות השירות עד לתום ההליכים.

משרד מח"ש, ירושלים 2 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
"שימש דוגמא לרעה לשוטרים שהיו עמו". מח"ש/ראובן קסטרו

התקרית האלימה התרחשה בלילה באפריל 2017. פקד אלון גולדברג מקיבוץ עין זיוון, שאז היה בן 43 ושירת כקצין יחידה באגף התנועה, עמד יחד עם שוטרים נוספים בכיכר ריאל פלאזה בטבריה. בזמן זה, מתנדבת משטרה הורתה לצעיר בן 22 לעצור את רכבו ולבצע בדיקת נשיפון. הצעיר, תושב פוריה, התברר כקצין בדרגת סגן בחיל האוויר ששהה בחופשה, שיצא מבילוי במועדון עם חבריו. הוא ביצע את הבדיקה ונכשל.

בהוראת פקד גולדברג להיכנס לניידת משטרה שהיתה במקום, הוא התיישב בספסל האחורי של הניידת, אז גולדברג ביקש ממנו להוציא מפיו מסטיק שלעס. כשהשיב כי בלע את המסטיק - הכה קצין המשטרה גולדברג את הצעיר במכת אגרוף לעינו השמאלית, וגרם לו שבר בארובת העין. הצעיר פונה לבית החולים פוריה, ונזקק לניתוח ואשפוז למשך שבוע.

עונש מקל באירוע דומה גזר בשבוע שעבר בית משפט השלום בקריות על עורך דין יורם קטן בן ה-61 ממושב בצת בגליל המערבי. באזור התעשייה של נהריה באפריל 2018, קטן תקף את עו"ד מור אדלר תושב קריית אתא באגרוף לפנים, וגם הוא שבר לו את ארובת העין.

השופטת איילת השחר ביטון פרלה ציינה כי בחלוף הזמן כבר חזרו השניים לקשור יחסים עסקיים וחבריים מבלי שנותרו ביניהם משקעים מהתקרית. היא קיבלה עסקת טיעון בין סניגוריו של קטן, עו"ד תמי אולמן ועו"ד שאדי סרוג'י, לתובעת מחוז חוף במשטרה, עו"ד מיטל אוחיון, וגזרה עליו רק חמישה חודשי עבירות שירות לריצוי בבית לוחמי הגיטאות, מאסר על תנאי ופיצוי בסך 60 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully