וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הבחירות הגיע: בנו של דרעי שדרג את תפקידו בהסתדרות הציונית

11.4.2021 / 18:57

ינקי דרעי מונה לתפקיד מנהל מחלקה בארגון כבר לפני כמה חודשים, וכעת ההנהלה צפויה לאשר את מינויו לתפקיד ראש מחלקה - ששכרו מוערך בכ-40 אלף שקלים. לפי גורמים במוסדות הלאומיים, דרעי יועד לתפקיד הבכיר יותר מלכתחילה אך המינוי הושלם בהדרגה כדי לצמצם ביקורת ציבורית

ינקי דרעי. ראובן קסטרו, מעריב, אתר רשמי
התפקיד ישדרג את מעמדו ושכרו. ינקי דרעי/אתר רשמי, ראובן קסטרו, מעריב

ינקי דרעי, בנו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, ימונה בימים הקרובים לראש מחלקה בהסתדרות הציונית העולמית, וחבר ההנהלה הציונית של ההסתדרות הציונית. דרעי משמש בחודשים האחרונים כמנהל המחלקה לגיוס משאבים וחיזוק המורשת בהסתדרות הציונית, וכעת ההנהלה צפויה לאשר את מינויו לתפקיד הייצוגי הבכיר, ראש המחלקה, שישדרג את מעמדו ושכרו.

ש"ס קיבלה לידיה את המחלקה שבראשה עומד דרעי במסגרת ההסכם הקואליציוני של הקונגרס הציוני שהתקיים באוקטובר האחרון, בו כל המפלגות הציוניות בארץ ובעולם חילקו ביניהן את התפקידים הבכירים במוסדות הלאומיים. דרעי מונה מידית למנהל המחלקה - בשכר מוערך של כ-21 אלף שקלים לחודש.

אך לוואלה! נודע כי הנהלת ההסתדרות הציונית החלה היום (ראשון) בהצבעה על צירופו כחבר הנהלה ומינויו לראש המחלקה - התפקיד הייצוגי הבכיר, ששכרו מוערך בכ-40 אלף שקלים בחודש. לפי גורמים במוסדות הלאומיים, דרעי היה מיועד לתפקיד הבכיר של ראש המחלקה מלכתחילה, ולפי ההערכה מינויו הושלם בהדרגה כדי לצמצם את הביקורת הציבורית לפני הבחירות הקודמות. דרעי לא הגיב לפניית וואלה! בנושא.

יעקב חגואל. -, אתר רשמי
איש הליכוד בראש הארגון. יעקב חגואל/אתר רשמי, -

ההסתדרות הציונית היא אחד מארבעת המוסדות הלאומיים שחוסים תחת הקונגרס הציוני - יחד עם קק"ל, הסוכנות היהודית וקרן היסוד. התפקידים הבכירים בארגונים נבחרים ומחולקים אחת לחמש שנים, במשא ומתן קואליציוני בו לוקחות חלק כל המפלגות הציוניות בארץ ונציגים של סיעות פוליטיות המייצגות יהדות התפוצות.

ההסתדרות הציונית משמשת מעין ארגון גג של כל הארגונים האחרים, שעוסקת כיום בהסברה, מלחמה באנטישמיות, עידוד עלייה ושימור הקשר עם התפוצות, ובראשה עומד יעקב חגואל, איש הליכוד, שנבחר לתפקיד בקונגרס הציוני האחרון. בנוסף, ישנם עוד 14 ראשי מחלקות, נציגים של המפלגות בישראל, שחולשים על תקציבים ומשרות נוספות בתוך המחלקה שבראשה הם עומדים.

דרעי הבן הוא לא הנציג היחיד של המשפחה במוסדות הלאומיים: גם אחיו של יו"ר ש"ס, שלמה (מומו) דרעי, מכהן בתפקיד בכיר ומשמש יו"ר עמית בקק"ל, בלא שכר, אבל עם אחריות על כמה אגפים בארגון ומשרות אמון בשכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully