וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ נפגש עם שר ההגנה של ארה"ב: נבטיח שכל הסכם עם איראן יגן על ישראל

עודכן לאחרונה: 11.4.2021 / 13:31

הביקור הראשון של בכיר בממשל ביידן בישראל התחיל עם קבלת פנים רשמית בקריה. "יחסינו נבנו על אמון, ואנחנו מקווים לחזק את האמון הזה בהמשך", הבהיר אוסטין, בצל החשש משינוי המדיניות האמריקנית במזרח התיכון. שר הביטחון הצטרף: "רואים את ארה"ב כשותפה מול כל האיומים"

בווידאו: שר ההגנה האמריקני אוסטין בביקור בישראל/צילום: לע"מ וזיו סוקולוב/שגרירות ארה"ב

שר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין נחת הבוקר (ראשון) בישראל ונפגש עם שר הביטחון בני גנץ. בהמשך, ייפגש גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ"ל אביב כוכבי. הביקור הוא הראשון של בכיר בממשל ביידן מאז כניסתו של הנשיא לתפקיד בחודש ינואר.

"ישראל רואה את ארצות הברית כשותפה לכל האיומים נגדה - כולל איראן", אמר גנץ לאחר הפגישה. "בטהראן של היום יש איום אסטרטגי לכל המזרח התיכון ולישראל. אנחנו נעבוד יחד שכל הסכם חדש עם איראן יבטיח את ביטחון העולם ומדינת ישראל"

שר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין ושר הביטחון בני גנץ, 11 באפריל 2021. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
דיונים של יומיים. אוסטין וגנץ/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

אוסטין הבהיר כי "המחויבות שלנו לישראל, בעלת ברית משמעותית של ארצות הברית, לא תשתנה. נבטיח את היתרון הצבאי של ישראל. סיכמנו לפעול כדי להרחיב את שיתוף הפעולה בין המדינות בתחום ההגנה".

"יחסינו נבנו על אמון, ואנחנו מקווים לחזק את האמון הזה בהמשך", הוסיף, ברקע חשש במערכת הביטחון שארצות הברית תודיע על שינוי מדיניות במזרח התיכון, תוך ניסיון להצר את צעדי צה"ל, והערכות שמאחורי הדלפת המבצעים החשאיים נגד איראן עומדים גורמים אמריקניים.

הדיונים בין הצדדים יתמקדו בגרעין האיראני והתבססות טהראן בסביבתה של ישראל, המשך הסכמי הרכש וההצטיידות בין המדינות ושמירה על היתרון האיכותי של צה"ל, נוכחות ארצות הברית במזרח התיכון, העמקת שיתוף הפעולה המבצעי והמודיעיני, והאתגרים המבצעיים באזור וחיזוק שיתופי פעולה אזוריים בחסות אמריקנית - שבראשם היחסים עם ירדן, מצרים ואיחוד האמירויות.

ביקור מזכיר ההגנה האמריקאי, לויד אוסטין, בקריה בתל אביב, 11 באפריל 2021. אריאל חרמוני / משרד הביטחון, משרד הביטחון
גנץ ואוסטין בקריה, היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני / משרד הביטחון

ישראל תהיה המדינה הראשונה בנסיעתו השנייה של שר ההגנה מכניסתו לתפקיד. המשלחת של אוסטין מונה עשרות אנשי צוות וקבוצת עיתונאים שמלווה אותו לאורך הנסיעה, שתכלול גם הגעה לגרמניה. הביקור, שיימשך יומיים, יתחיל בקבלת פנים רשמית בבסיס הקריה בתל אביב, הראשונה מפרוץ מגיפת הקורונה, ויימשך בסבב פגישות עם בכירי משרד הביטחון.

מחר יבקר אוסטין בבסיס נבטים יחד עם גנץ ויקבל סקירה ממפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין. הוא יתעדכן גם בנוגע לשורה של פיתוחים ביטחוניים שיוצרו בשיתוף פעולה בין התעשיות הישראליות לממשל האמריקני. לאחר מכן, יקיימו השרים סיור משותף ביד ושם ויניחו זר בהיכל הזיכרון בהר הרצל. אוסטין ימשיך לפגישה עם נתניהו, שתסמן את סוף הביקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully