וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אמריקני על שיחות הגרעין: סימן שאלה לגבי רצינותה של איראן

עודכן לאחרונה: 10.4.2021 / 9:34

לאחר תום הסבב הראשון של שיחות הגרעין בווינה בין נציגי המעצמות, ארצות הברית ואיראן, בכיר אמריקני אומר כי "ראינו סימנים ראשונים לרצינות איראנית אבל עדיין לא מספיק". במקביל, שר החוץ של איראן אמר כי הוא מצפה שכל הסנקציות שהוטלו - יוסרו

בווידאו: דובר מחלקת המדינה מגדיר את שיחות הגרעין "בונות"/צילום: רויטרס

בכיר במשרד החוץ האמריקני אמר היום (שבת) בתדרוך לכתבים בסיום הסבב הראשון של שיחות הגרעין בווינה כי עדיין קיימים סימני שאלה לגבי מידת הרצינות של איראן בשיחות, ולגבי נכונותה להפגין פרגמטיות ולחזור ליישום מלא של הסכם הגרעין. "ראינו סימנים ראשונים לרצינות איראנית אבל עדיין לא מספיק", אמר.

המשלחת האמריקנית לשיחות בווינה לא נפגשה ישירות עם הנציגים האיראנים אלא ניהלה איתם משא ומתן לא ישיר באמצעות נציגי האיחוד האירופי. בסיום סבב השיחות הראשון היום הוחלט כי צוותי המו"מ יתכנסו ביום רביעי הבא בווינה.

"אנחנו בשלב ראשוני מאוד", אמר הבכיר האמריקני. "הצגנו רעיונות רציניים והדיונים היו מועילים. נשארה שאלה פתוחה האם איראן תראה את אותה פרגמטיות שארצות הברית מראה בשיחות".

שוטרים מאבטחים את המלון בוינה בו נפגשו שיחות הגרעין בין נציגי המעצמות, 9 אפריל 2021. רויטרס
הסתיים הסבב הראשון של שיחות. שוטרים מחוץ למלון בו נערכים הדיונים/רויטרס

בכירים באיחוד האירופי וברוסיה הביעו ביום שישי אופטימיות זהירה ושביעות רצון מסבב השיחות הראשון. שגריר רוסיה לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בווינה אמר כי התהליך נמצא רק בתחילתו אך הסימנים הראשונים מעודדים. בכיר באיחוד האירופי אמר בתדרוך לכתבים כי הוא מעודד מההתקדמות שהושגה. "התקרבנו צעד אחד קרוב יותר בחזרה להסכם הגרעין, אבל יש עוד הרבה צעדים נוספים שצריך לעשות", אמר.

נציגים של איראן ושל חמש המעצמות בשיחות הגרעין בווינה, 6 באפריל 2021. רויטרס
"דורשים שכל הסנקציות יוסרו", שיחות המעצמות/רויטרס

אחד הנושאים המרכזיים בשיחות היה סוגיית הסנקציות האמריקניות. שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף צייץ ביום שישי כי כל הסנקציות שהוטלו על איראן בתקופת ממשל הנשיא לשעבר דונלד טראמפ - גם כאלה שאינן קשורות לנושא הגרעין - צריכות להיות מוסרות כדי שאיראן תחזור ליישם את ההסכם.

מיכאיל אוליאנוב, שגריר רוסיה לארגונים הבינלאומיים בווינה עוזב את ישיבת הוועדה המשותפת על הגרעין האיראני בווינה, 9 באפריל, 2021. רויטרס
שגריר רוסיה לארגונים הבינלאומיים בווינה, מיכאיל אוליאנוב, לאחר השיחות/רויטרס

הבכיר במשרד החוץ האמריקני הבהיר כי ארצות הברית לא תסכים לכך. "אם איראן תמשיך עם העמדה שכל סנקציה שהוטלה מאז 2017 צריכה להיות מוסרת אנחנו נהיה במבוי סתום", אמר. הוא ציין כי הסכם הגרעין התיר לארצות הברית להטיל סנקציות על איראן בנושאי טרור, זכויות אדם ותכנית הטילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully