וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממונה הקורונה: אנחנו קרובים לפתיחה מלאה של מערכת החינוך

עודכן לאחרונה: 11.4.2021 / 10:28

יום לפני דיון השרים בנושא, פרופ' אש הצהיר כי שארית התקנות בבתי הספר תוסר בקרוב, לנוכח הירידה בתחלואה. בריאיון ל-103FM העריך שהשלבים הבאים לקראת החזרה לשגרה יהיו אישור לחיסון ילדים מגיל 12, שיגיע בתוך שבועות, והסרת חובת המסיכות בשטח פתוח אחרי יום העצמאות

בווידאו: פרופ' אש מתייחס לבדיקות המהירות/צילום: לע"מ

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר הבוקר (ראשון) שמערכת החינוך תיפתח במלואה בקרוב. בריאיון ל-103FM, הפרויקטור הרחיב על ההקלות הקרובות והצעדים הבאים לכיוון החזרה לשגרה, בהם הסרת מסיכות וחיסון ילדים מעל גיל 12. הוא הבהיר כי לחשש מעלייה בתחלואה, בין היתר בחברה החרדית, אין בסיס בשלב זה.

"מערכת החינוך פתוחה בצורה די רחבה", ציין אש, במקביל לכניסתן לתוקף של הקלות נוספות בבתי הספר, בהן הסרת הקפסולות, חזרה לפעילויות ספורטיביות וביטול הצהרת הבריאות. מחר ידונו השרים בהסרת שאר ההגבלות וחזרה לפעילות שגרתית. "נראה השבוע את הנתונים, ולהערכתי נוכל להשלים את הפתיחה של ה'-ו' בימים הקרובים. אנחנו ממש לא רחוקים מפתיחה מלאה".

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש. ניב אהרונסון
"רוצים לנהוג בזהירות". אש/ניב אהרונסון

ממונה הקורונה הוסיף כי "יש ירידה גדולה מאוד" בתחלואת התלמידים, אך במגן ישראל "עדיין רוצים לנהוג בזהירות". לדבריו, "את חובת הצהרת הבריאות הורדנו כדי להקל על ההורים, הערך שלה לא היה רב. אנו מעריכים שיש אחריות להורים לילד שמרגיש לא טוב להשאיר אותו בבית, ואין צורך להטיל על כולם להצהיר שכל הילדים מרגישים טוב".

בהתייחס לקרבות בממשלה על אישור רכש החיסונים ומינוי השרים, אש הצטרף לאזהרות הליכוד מפני איבוד הקדימות ברשימה של חברת התרופות פייזר. "אנחנו מאמינים לגמרי לאיום הזה, השוק של החיסונים הוא שוק בחסר. כל המדינות רודפות אחרי החיסונים, ארגון פייזר הוא לא ארגון ללא כוונות רווח, הם בוודאי רוצים לקבל את הכסף", הסביר.

"בהסתכלות קדימה לשנים הקרובות אנחנו בסיכון, אנחנו מעריכים שנצטרך לחסן בסבבים נוספים, אנחנו לא יודעים מתי ואם נהיה בסוף התור לקבלת החיסונים בוודאי שנהיה בבעיה קשה. אנחנו רוצים להבטיח את מקומנו", המשיך. הוא סיפר כי נמשכים המאמצים לפתח חיסון ישראלי, אך נכון לעכשיו אין תוצאות חיוביות.

חזרת תלמידי חטיבות הביניים ללימודים, בי"ס יונתן נתניהו, רעננה, 7 במרץ 2021. ראובן קסטרו
"ירידה גדולה מאוד בתחלואה במערכת החינוך". חטיבת ביניים ברעננה/ראובן קסטרו

על החיסון לילדים בני 12 ומעלה אמר כי "זה מתקדם, פייזר הגישו את החומר שלהם ל-FDA ואני מעריך שיאושר בשבועות הקרובים. במקביל אנחנו מקיימים דיון אצלנו כדי לאשר את החיסונים אצלנו. כשזה יסתיים נוכל להתחיל לחסן". עוד הוסיף כי חובת עטיית המסיכות במרחב הציבורי תוסר אחרי יום העצמאות: "אנחנו קרובים לזה, אני מניח שהשבוע נדון בכך ונקבל את ההחלטה וזה יהיה בימים הקרובים - בשטח פתוח ולא במבנה או בהתקהלויות".

אש הרגיע והבהיר כי הירידה בתחלואה נמשכת. "מקדם ההדבקה משחק כל הזמן מעלה ומטה, היום זה מספרים קטנים מאוד ולכן הוא יכול לקפוץ יותר מהר", הסביר. "אני לא מוטרד. זה נכון שמקדם ההדבקה בחברה החרדית עלה, הוא הגיע ל-0.9 להערכתי, אבל אני רוצה להוריד את מפלס החרדה מהעניין מאחר שמדובר במספרים קטנים. אנחנו עוקבים ואני לא רואה התחלה של התפרצות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully