וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בסביבת המפכ"ל: "ח"כ כסיף תקף ראשון, מגבים את השוטר"

עודכן לאחרונה: 10.4.2021 / 19:22

גורמים במשטרה טוענים כי חבר הרשימה המשותפת הכה שוטר מג"ב בהפגנה במזרח ירושלים לפני שעוכב בידי השוטרים. "גם לחבר כנסת אין מנדט להרים יד על שוטר", נמסר מסביבת שבתאי. מפקד מחוז ירושלים הורה על תחקור האירוע

תיעוד: ח"כ עופר כסיף הותקף ע"י שוטרים במהלך הפגנה במזרח ירושלים/צילום: ניצן רון

גורמים בסביבת המפכ"ל קובי שבתאי אמרו היום (שבת) לוואלה! כי הוא "מגבה באופן מלא" את השוטר שהכה את ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) בהפגנה בשכונת שיח ג'ראח שבמזרח ירושלים. בסביבת המפכ"ל טענו כי שבתאי עיין בחומרים שהוצגו לו, וכי בידי המשטרה סרטון שבו נראה ח"כ כסיף כשהוא בועט קודם בשוטר ומכניס אצבע לעינו. "השוטרים הם לא הפקר ולא בשר תותחים", נמסר. "גם לחבר כנסת, יהיה אשר יהיה, אין מנדט להרים יד ולבעוט בשוטר".

בתיעוד מההפגנה, שנערכה נגד פינוי משפחות פלסטיניות, נראים כמה שוטרים דוחפים את כסיף, תופסים ומפילים אותו לרצפה - וחובטים בו באגרופים. המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) פתחה בבדיקה, ומפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הורה על תחקור האירוע.

ברחבי המפה הפוליטית גינו את האלימות נגד כסיף. "הזדעזעתי לראות את האירוע החמור שבו חבר כנסת מוכה על ידי שוטרים", הגיב יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין (הליכוד). "התנהגות ברוטלית כזו לא ראויה כלפי אף אזרח, לא כל שכן כלפי חבר כנסת הזכאי מכוח החוק לחופש תנועה על מנת שיוכל למלא את תפקידו. לצערי זה אינו אירוע ראשון של פגיעה בחברי כנסת, והתעלמות מזכויותיהם על פי החוק.

ח"כ עופר כסיף לאחר שהותקף בידי שוטרים בהפגנה בשכונת שיח ג'ראח במזרח ירושלים - 9 באפריל 2021. -, רויטרס
"חרפה וסכנה". ח"כ כסיף מותקף בידי השוטרים, אתמול/רויטרס, -

לוין הבטיח שהאירוע ייחקר. "מיד עם צאת השבת אפנה בדחיפות בעניין זה לשר לביטחון הפנים ואעמוד על כך שהאירוע יתוחקר, ושינקטו כל הצעדים הדרושים על מנת שהאחראים למקרה יתנו את הדין, ומקרה דומה לא יישנה בעתיד".

"אני מתעב את השקפותיו של ח"כ עופר כסיף, אך את האלימות המשטרתית הברוטלית כלפיו אני רואה כמכות רצח לכנסת ישראל ולחסינות הפרלמנטרית", הצטרף יו"ר תקווה חדשה גדעון סער. "חרפה וסכנה".

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', שהתעמת גם הוא עם שוטרים בעבר, תקף: "אירוע התקיפה של חבר הכנסת עופר כסיף על ידי שוטרים הוא חמור ובלתי מתקבל במדינת חוק דמוקרטית. חסינות חברי הכנסת קריטית למילוי תפקידם, ואינה עניין לצד כזה או אחר במפה הפוליטית. יותר מדי פעמים בתקופה האחרונה שוטרים מפירים את החוק בעניין הזה ומשטרת ישראל נדרשת לבדק בית רציני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully