וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבית צועק 'אימא' מכל כיוון": משפחתה של אסתר כואבת יום זיכרון ראשון בלעדיה

13.4.2021 / 15:29

אסתר הורגן, אם לשישה, נרצחה לאחר שיצאה לריצה בסמוך לטל מנשה בדצמבר 2020, ובמהלך אירוע "שירים לזכרם בכנסת" שיתקיים לרגל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, יוקרן סרט על משפחתה. בעלה בנימין: "רוצים להנציח את שמה דרך אהבת החיים ואהבת האדם"

ווידאו: זיכרון לאסתר הורגן ז"ל/צילום ועריכה: בנדה הפקות, רן צחור

"אנחנו נכנסנו מיד אחרי השבעה למערבולת של עשייה, כדי להנציח את זכרה של אסתר ובמקביל מנסים לבנות שגרה חדשה של חיים, כל אחד מהילדים בתחומו ובמשפחתו", אומר בנימין הורגן, בעלה של אסתר הורגן, שנרצחה על ידי מחבל ב-20 בדצמבר 2020, כשיצאה לריצה מביתה שביישוב טל מנשה. "האירוע עוד טרי מאוד ורק עכשיו מתחילים לאט לאט לעכל את המצב החדש", הוא מוסיף בשיחה עם וואלה!, "יש לי חששות ופרפרים בבטן לקראת אירועי יום הזיכרון, לא רק בטקס בכנסת, אלא גם באירועי המועצה האזורית וביום הזיכרון עצמו, שבו אנחנו בהר הרצל ואני אומר קדיש באירוע המרכזי".

הורגן, בת 52 במותה, הייתה אם לשישה. בני משפחת הורגן ישתתפו הערב (שלישי) ביחד עם משפחות רבות נוספות באירוע "שירים לזכרם בכנסת" בהשתתפות נשיא המדינה, יו"ר הכנסת, ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל ומפכ"ל המשטרה. האירוע יתקיים בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, ובמהלכו יוקרנו שמות הנספים על חזית משכן הכנסת.

"אנחנו מוצאים את הכוחות להתמודד מאסתר עצמה", מוסיף בנימין. "דרכה תמיד הייתה דרך של עשייה, דרך חיונית, דרך של טוב. אנחנו לא יושבים בחיבוק ידיים, כי זה לא מה שהייתה רוצה. אנחנו מנסים לעשות טוב למען עם ישראל תוך כדי הנצחת זכרה. יש הרבה פנים לאישיות שלה ואנחנו הכי רוצים להנציח את שמה דרך אהבת החיים ואהבת האדם, הטבע והארץ, זכר של עשייה חיובית. לכן עשינו ועושים דברים שקשורים להוויה של אסתר, אם זה באיורים, בטיפול, בריצות. אירוע הריצה בשומרון על שמה בחול המועד פסח היה מרגש מאוד מבחינתנו. אנחנו גם מתכוונים להקים את פארק אסתר ביער שהיה יער של רצח ויהפוך ליער של חיים. שאנשים יבואו כדי ליהנות ולהכיר את חבל הארץ הזה ולשמוע קול צחוק של ילדים".

אסתר הורגן. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
"תמיד דחפה אותנו להגשמה ולשמחה". אסתר הורגן/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

"אמא שלנו הייתה בן אדם מיוחד, אופטימית, נגעה בהרבה אנשים. היה לה חשוב הקשר עם הילדים, מאוד אוהבת ואכפתית. תמיד דחפה אותנו להגשמה ולשמחה", אומרים ילדיה של אסתר בסרט שנעשה על המשפחה לאחר הרצח. "לא היה שם אף אחד להגן עליה, לא אני ולא אף אחד אחר", מוסיף בעלה בנימין, "זאת רשעות בהתגלמותה. החיים שלי וחיי המשפחה השתנו לחלוטין".

במהלך האירוע בכנסת יוקרן סרט על בני משפחתה של אסתר הורגן. "אני עדיין חווה את אמא, הבית צועק אמא מכל כיוון", אומר בסרט בצלאל, אחד מילדיה של אסתר, לקראת האירוע. "כשפותחים ארון רואים את אמא בסידורים ובקיפולים. היה לה כל כך אכפת מאיתנו ומהנכדים. כל כך עצוב שזה לא יהיה ככה יותר".

עוד בוואלה!

אבל בהתנחלות אחרי הרצח: "אסתר הייתה מלאת אהבה, וכל זה נגדע ברגע"

לכתבה המלאה
הלוויתה של אסתר הורגן הנרצחת מהשומרון. בית העלמין, שקד, טל מנשה, 22 בדצמבר 2020. שלומי גבאי
הלוויתה של הורגן/שלומי גבאי

"שירים לזכרם בכנסת" הוא אירוע הזיכרון הלאומי, ביוזמה משותפת של הכנסת, אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון והאגף לנפגעי פעולות האיבה במוסד לביטוח לאומי. בפתח האירוע יניחו יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, ראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו ונשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, זר למרגלות גלעד הזיכרון לחללי מערכות ישראל ברחבת הכניסה לכנסת. מעליהם, על חזית קירות משכן הכנסת, יוקרנו שמותיהם של כלל חללי מערכות ישראל וחללי פעולות האיבה. יו"ר הכנסת ושרי הביטחון והרווחה יקראו שיר שבחרו לזכר הנופלים.

במהלך האירוע יספר הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי על המפקד שהעריץ, רס"ן נדב מילוא; מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי יספר על פקודו רב סמל אבינעם פרץ ז"ל, שמנע פיגוע ושילם על כך בחייו, תצוין הוקרה מיוחדת לחללי מלחמת יום הכיפורים בהשתתפות נשיא המדינה ראובן ריבלין, ויצוינו 45 שנים למבצע אנטבה בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully