וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטקס יום השואה בכנסת: בן גביר עלה לנאום - טיבי עזב

עודכן לאחרונה: 8.4.2021 / 15:49

יומיים בלבד לאחר השבעת הכנסת, גם אירוע "לכל איש יש שם" נהפך לזירת התגוששות. "עוזרו של רב מרצחים אינו אמור להיות בכנסת", כתב בן גביר בטוויטר, לכך השיב טיבי כי ימשיך להילחם "נגד אלימות, גזענות ופאשיזם". אורח שהוזמן לטקס קילל את נציג מפלגת נעם והורחק מהמשכן

בווידאו: ח”כ בן גביר מקריא את שמות נספי עיראק בשואה/צילום: ערוץ הכנסת

טקס הזיכרון "לכל איש יש שם" התקיים היום (חמישי) במשכן הכנסת, וכמדי שנה, נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, שרים וחברי כנסת עלו לדוכן הנואמים באולם שאגאל בכדי להוקיר את זכר יקיריהם שנספו בשואה. ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת עזב את הטקס כאשר ח"כ איתמר בן גביר נקרא לעלות לבמה כדי להקריא את שמות נספי עיראק בשואה.

יומיים בלבד לאחר השבעת הכנסת ה-24, גם אירוע זה הפך להתגוששות בין השניים. בן גביר כתב מאוחר יותר בטוויטר כי טיבי "עוזרו של רב המרצחים ערפאת אינו אמור להיות בכנסת ישראל", והוסיף כי "כל דקה שתומך הטרור נוכח במשכן היא יריקה בפרצוף של עם ישראל ומיליוני הנספים". ח"כ טיבי טען בתגובה כי ימשיך להילחם "נגד אלימות, נגד גזענות ונגד פאשיזם", כלשונו, וכן הבהיר כי "לעולם לא אתן לגיטימציה לגזען ששולל את זכויות האדם שלי ושל בני עמי בגלל מי שאני ומי שאנחנו".

איתמר בן גביר. דוברות הכנסת, דני שם טוב, אתר רשמי
ח"כ טיבי עזב לאחר שיו"ר עוצמה יהודית נקרא לעלות לבמה בטקס. בן גביר בכנסת, היום/אתר רשמי, דוברות הכנסת, דני שם טוב

אירוע חריג נוסף התרחש בתחילת הטקס. לפי תלונה שהגיש ח"כ אבי מעוז - נציג מפלגת נעם, ובן לניצולי שואה - לקצין הכנסת, אורח שהוזמן למשכן וליווה ניצול שואה שהשתתף בו ניגש לח"כ מעוז וקילל אותו בחריפות, ולטענתו אמר לו: "אתה לא מתבייש להשתתף בטקס כזה לזכר אלו שנשרפו בשואה? חבל שאתה חי, ושההורים שלך לא נשרפו שם". מעוז טוען כי אנשי האבטחה של משמר הכנסת, הרחיקו אותו ממנו, ומהכנסת נמסר בתגובה: "המקרה יתוחקר ועד להודעה חדשה אישורו של אותו אדם נחסם לכניסה לכנסת".

ח"כ מעוז כתב מכתב ליו"ר הכנסת שבו תיאר את פרטי האירוע, וטען כי "אין בי שנאה כלפי אותו אדם אומלל, אלא אך ורק רחמים, אני אוהב אותו כפי שאני אוהב כל אדם מישראל וכל אדם באשר הוא אדם". מעוז הוסיף: "המשפט המזעזע הזה הינו המשך ישיר להסתה ולשנאה שמפיצים ארגונים שונים, שאך שלשום השוו ביני לבין עלי חמינאי", וציין כי "למרות כל הגידופים, השנאה וההסתה, אמשיך בדרכי, דרך האהבה והנעם, דרך של שליחות ומסירות למען עם ישראל ולמען כל אחד ואחד מישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully