וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיכה גם בשגרירות בלונדון: הנספח הצבאי של מיאנמר גירש את השגריר

עודכן לאחרונה: 8.4.2021 / 14:12

השגריר בילה את הלילה במכוניתו, אחרי שהנספח הצבאי גירש אותו ואת צוותו בשל התנגדותו לחונטה, וקרא לבריטניה שלא להכיר בנציג החדש. במיאנמר, העימותים בין כוחות הביטחון למפגינים מסלימים, והאחרונים כבר משתמשים ברובים וכלי נשק אחרים. לפחות 11 נהרגו היום

בווידאו: שגריר מיאנמר בלונדון סולק מהשגרירות שנכבשה בידי החונטה הצבאית/צילום: רויטרס

שגריר מיאנמר בבריטניה העביר את הלילה (חמישי) במכוניתו, אחרי שאמר כי הוא ננעל מחוץ לשגרירות בלונדון. קייאו זוואר מין אמר כי הנספח הצבאי ביקש מהצוות לעזוב את המבנה, וכי נאמר לו שהוא לא הנציג הרשמי של המדינה. דוברו של השגריר הפציר בבריטניה שלא להכיר בנספח כשגריר החדש. שר החוץ של בריטניה, דומיניאק ראב, גינה את "מעשי הבריונות" של המשטר הצבאי.

צבא מיאנמר השתלט על המדינה בהפיכה ב-1 בפברואר, ועצר את המנהיגה האזרחית אונג סן סו צ'י ובכירים אחרים שמוחזקים מאז במקום לא ידוע. כ-600 בני אדם, בהם עשרות ילדים, נהרגו מאז בהפגנות ובעימותים עם כוחות הביטחון, ובקהילה הבינלאומית חוששים מפני התדרדרות למלחמת אזרחים כוללת.

היום דווח במיאנמר על 11 הרוגים לפחות בעימותים עם כוחות הביטחון בעיירה בצפון-מערב המדינה. כלי התקשורת המקומיים דיווחו כי המפגינים בעיירה טאזה היו חמושים ברובים, סכינים ובקבוקי תבערה, ויותר מעשר משאיות עמוסות בחיילים הגיעו לדיכוי המחאה.

שגריר מיאנמר לבריטניה מחוץ לשגרירות בלונדון, 8 באפריל 2021. רויטרס
סולק ממבנה השגרירות. השגריר קייאו זוואר מין, היום/רויטרס

בחודש שעבר קרא השגריר המודח לשחרר את סו צ'י, כלת פרס נובל לשלום, והזהיר כי המדינה מפולגת ועלולה להתדרדר למלחמת אזרחים. הוא טען כי דבריו אינם בגדר "בגידה במדינה", והוסיף כי הוא מנסה לגשר בין הצדדים. בתגובה, ממשלת מיאנמר זימנה אותו בחזרה למדינה, אך הוא נותר בלונדון.

בשבוע שעבר הואשמה סו צ'י בעבירה נוספת, הפעם בהפרת סודות מדינה, עבירה שהעונש עליה הוא עד 14 שנות מאסר. מדינות המערב לוחצות על המשטר לשחרר אותה ולהשיב את הממשל האזרחי, אך גם הסנקציות שהטילו על ראשי הצבא ועסקיהם הכלכליים לא הניאו אותם מהמשך הדיכוי האלים של המפגינים.

סין ורוסיה, שלהן קשרים קרובים עם צבא מיאנמר, מתנגדות להטלות סנקציות נרחבות יותר במועצת הביטחון של האו"ם, שם הן מחזיקות בזכות וטו.

מפגינים נגד החונטה בעיר יאנגון, מיאנמר, 8 באפריל 2021. AP
מאושמת בהפרת סודות המדינה. הפגנה למען שחרור סו צ'י ביאנגון, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully