וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצבא השבית את האינטרנט במיאנמר, צווי מעצר הוצאו לידוענים

עודכן לאחרונה: 3.4.2021 / 14:59

החונטה ממשיכה בניסיונות הדיכוי האלימים של המחאה נגד ההפיכה השלטונית. הגישה לרשתות סלולריות ואלחוטיות הופסקה עבור מרבית האזרחים, ומשפיענים ועיתונאים עומדים בפני עונש מאסר של שלוש שנים בשל הסתה למרד. יותר מ-550 מפגינים נהרגו בחודשיים האחרונים

בווידאו: עימותים בין מפגינים לכוחות הביטחון במיאנמר/צילום: רויטרס

צבא מיאנמר השבית אמש את הגישה לאינטרנט עבור מרבית האזרחים במדינה, אחרי שבועות של ניתוקים ליליים ומהירות איטית. הרשתות הסלולריות והאלחוטיות שעוברות דרך סיבים אופטיים, המהוות חלופה זולה עבור אזרחי המדינה העניים, נותרו חסומות גם היום (שבת), בצעד נוסף לדיכוי המחאה נגד ההפיכה.

לפי כלי התקשורת המקומיים, אלימות כוחות הביטחון נגד המפגינים נמשכה הבוקר עם לפחות שני הרוגים. ארגוני זכויות אדם סופרים כבר לפחות 550 הרוגים בקרב המוחים מאז 1 בפברואר, 46 מהם ילדים. 2,751 איש נעצרו או נשפטו.

מפגינים נגד ההפיכה הצבאית במנדליי, מיאנמר, 1 באפריל 2021. רויטרס
יותר מ-550 נהרגו. המחאה במנדליי/רויטרס

לצד זאת, הרשויות הוציאו צווי מאסר ל-18 ידוענים, בהם משפיענים ברשתות החברתיות ושני עיתונאים, באמתלה של חוק נגד הפצת תוכן שנועד לגרום לחבר בכוחות הביטחון למרוד או לזלזל בחובתם. העונש על העבירה עשוי להגיע למאסר של שלוש שנים.

השחקנית פאינג פיו תו, שפוקדת בקביעות את המחאה בעיר הגדולה יאנגון בשבועות האחרונים, אמרה שהאיומים לא יעצרו בעדה מלהמשיך ולהגיע. "אם ניתן להוציא צו ואם לאו, כל עוד אני בחיים אני אתנגד לדיקטטורה הצבאית שפועלת בבריונות והורגת אנשים. המהפכה חייבת להימשך", כתבה בפייסבוק.

מפגינים נגד ההפיכה הצבאית ביאנגון, מיאנמר, 1 באפריל 2021. AP
מפגינים בורחים מכוחות הביטחון ביאנגון/AP
מפגינים נגד ההפיכה הצבאית ביאנגון, מיאנמר, 1 באפריל 2021. AP
מעצרים של ידוענים. מפגינים ביאנגון/AP

התקשורת במדינה דיווחה כי המשטרה עצרה חמישה אזרחים ששוחחו עם כתב CNN בשוק ביאנגון. לפי הדיווח, שתי שנים זעקו לעזרה כשהן נלקחו למעצר. אחד מהשוטרים, שנשא אקדח, שאל אם "יש מישהו שמעז לעזור להם".

"הם נופפו באקדחים לעבר כל מי שהיה במקום - עוברי אורח וקונים בחנות", אמר עד ראייה על שני שוטרים, שלקחו איתם שתי נשים אחרות מהשוק.

  • עוד באותו נושא:
  • מיאנמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully