וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה מטרות באזור דמשק, טיל נ"מ התפוצץ בגבול לבנון

לפי כלי תקשורת במדינה, מערכות ההגנה האווירית הופעלו ויירטו כמה טילים. בסוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א דווח כי ארבעה חיילים נפצעו ונזק נגרם לרכוש. תושבים תיעדו פיצוצים עזים בשמי רמת הגולן. גורמים בצה"ל: הטיל נפל בשטח לבנון, לא נגרם נזק בצד הישראלי

בווידאו: תיעוד של תקיפת מטרות באזור דמשק המיוחסת בדיווחים בסוריה לישראל/מתוך טוויטר

ישראל תקפה מטרות באזור דמשק - כך דיווחו הלילה (חמישי) כלי תקשורת רשמיים בסוריה. לפי הדיווחים, מערכות ההגנה האווירית ירטו כמה טילים. בסוכנות הידיעות הלבנונית אל-מנאר נטען כי טיל נ"מ שוגר לעבר מטוס צה"ל והתפוצץ בגבול ישראל-לבנון. סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א דיווחה כי ארבעה חיילים נפצעו בתקיפה.

עוד דווח בסאנ"א כי נזק נגרם לרכוש, ובטלוויזיה הרשמית הוסיפו כי כלי הטיס הגיעו מכיוון לבנון ורמת הגולן. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי ישראל תקפה יעדים צבאיים. תושבי לבנון, דמשק וסביבתה ורמת הגולן תיעדו פיצוצים עזים בשמיים.

כלי תקשורת בלבנון העלו תמונות של שרידי הטיל שצילמו תושבים מאזור הכפר חולא שבדרום המדינה. גורמים בצה"ל אישרו כי הטיל ששוגר נפל בשטח לבנון, והבהירו כי לא נגרם כל נזק בצד הישראלי של הגבול.

פיצוץ באזור דמשק, סוריה, 8 באפריל 2021. סאנ"א, אתר רשמי
פיצוץ באזור דמשק, הלילה/אתר רשמי, סאנ"א

הדיווחים באים ברקע הגברת המאמץ הישראלי לבלום את ההתבססות של איראן בסוריה, שכללו תקיפת מטרות שונות הקשורות לטהראן. בירושלים ממעטים להתייחס לדיווחים ספציפיים, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי מרבים לחזור על הקו שלפיו ישראל תפעל לסיכול הפעילות של איראן מעבר לגבול.

שרידי טיל נ"מ שהתפוצץ בדרום לבנון, 8 באפריל 2021. -, אתר רשמי
שרידי הטיל שהתפוצץ בדרום לבנון, הלילה/אתר רשמי, -

התקיפה האחרונה בסוריה התרחשה לפי דיווחים לפני כשלושה שבועות, אז מערכות ההגנה האווירית הופעלו בשל "תוקפנות ישראלית". בסאנ"א דווח כי יורטו כמה טילים בשמי הבירה. מקור צבאי סורי שצוטט על ידי התקשורת הרשמית אמר כי הטילים שוגרו מאזור הגדול, וטען כי "רובם יורטו".

הארגון הסורי לזכויות אדם, שמקום מושבו בבריטניה, דיווח כי ישראל תקפה שני מחסני תחמושת של מיליציות הפרו-איראניות בסמוך לנמל התעופה הבינלאומי של דמשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully