וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה מטרות באזור דמשק

עודכן לאחרונה: 17.3.2021 / 10:14

כלי התקשורת הרשמיים דיווחו כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו באזור הבירה וירטו כמה טילים. לאחרונה הגבירה ישראל את המאמצים לעצור את התבססות איראן בסוריה. במקביל, נחשף כי טהראן החלה להעשיר אורניום בצנטריפוגות מתקדמות, במהלך שיקשה עוד יותר על חזרה להסכם הגרעין

בווידאו: ישראל תקפה מטרות באזור דמשק/מערכת וואלה!

ישראל תקפה מטרות באזור דמשק ובדרום סוריה - כך דיווחו הערב (שלישי) כלי תקשורת רשמיים במדינה. לפי הדיווחים, מערכות ההגנה האווירית הופעלו בשל "תוקפנות ישראלית". לפי סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א, יורטו כמה טילים בשמי הבירה. מקור צבאי סורי שצוטט על ידי התקשורת הרשמית אמר כי הטילים שוגרו מאזור הגדול, וטען כי "רובם יורטו".

הארגון הסורי לזכויות אדם, שמקום מושבו בבריטניה, דיווח כי ישראל תקפה שני מחסני תחמושת של מיליציות הפרו-איראניות בסמוך לנמל התעופה הבינלאומי של דמשק.

ישראל הגבירה בחודשים האחרונים את מאמציה לבלום את ההתבססות של איראן בסוריה, ולפי הדיווחים תקפה מטרות שונות הקשורות לטהראן. בירושלים ממעטים להתייחס לדיווחים ספציפיים, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי מרבים לחזור על הקו שלפיו ישראל תפעל לסיכול הפעילות של איראן מעבר לגבול.

פיצוץ באזור דמשק, 16 במרץ 2021. ללא, צילום מסך
שיגורים בשמי אזור דמשק, הערב/צילום מסך, ללא

מאז תחילת מלחמת האזרחים בסוריה לפני עשור, ישראל תקפה מאות פעמים בסוריה. הפעם האחרונה, לפי הדיווחים, הייתה בסוף החודש שעבר, לאחר הפיצוץ שאירע בספינה שבבעלות ישראלית במפרץ עומאן.

התקיפה הערב התרחשה כשבוע לאחר שוול סטריט ג'ורנל חשף זירה ימית שישראל מנהלת נגד איראן, הכוללת חבלה בכלי שיט המעבירים נפט וכלי נשק לסוריה תוך עקיפת הסנקציות האמריקניות והמערביות על שתי בעלות הברית.

התקיפות מגיעות במקביל למבוי הסתום שאליו נקלעו המגעים לחזרה של ארצות הברית להסכם הגרעין, לאור דרישתה של איראן להסרת כל הסנקציות האמריקניות לפני שהיא תשוב למלא את חלקה. ממשל ביידן מסרב לכך, ומתעקש כי עליה לחדול מההפרות של ההסכם שנחתם ב-2015.

ואולם, דוח של סבא"א, שהגיע לידי רויטרס, חשף הפרה נוספת: לפי הדוח, איראן החלה להעשיר אורניום בקבוצה נוספת של צנטריפוגות מתקדמות, מהדור הרביעי, במתקן התת-קרקעי להעשרת אורניום בנתנז. זאת הפרה נוספת של הסכם הגרעין, אחרי שכבר החלה להעביר צנטריפוגות מתקדמות אל מתחת לקרקע בשנה שעברה. ההסכם מאפשר לה להעשיר אורניום רק דרך צנטריפוגות מהדור הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully