וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרובי משפחתו של הרב ברלנד סירבו שיחזור למעצר בביתם - והוא שוב נכלא

עודכן לאחרונה: 7.4.2021 / 18:28

הרב נכלא ואושפז בבית המעצר ניצן, לאחר שאחייניתו ובעלה סירבו שישוב לביתם בזכרון יעקב, שם שהה במעצר בית שעורר מהומות בין חסידיו לשכנים. עורך דינו הודיע לבית המשפט כי הגיע להסכמות עם הפרקליטות על מקום חלופי אחר למעצרו, אך הוא טרם נבדק וטרם קיבל אישור

בווידאו: עשרות חסידי ברלנד רודפים אחרי האמבולנס שמפנה אותו לבית החולים/צילום: יואב איתיאל

המשטרה הביאה הבוקר (רביעי) את הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים" של חסידות ברסלב בירושלים, לכלא ניצן, שם הוא נכלא ואושפז במרכז הרפואי של שב"ס. זאת, לאחר שאחייניתו ובעלה, שאירחו אותו במעצר בית בזכרון יעקב בחודשיים האחרונים, סירבו לקבל אותו שוב לביתם, והמשטרה הוזעקה למקום.

סנגורו עורך הדין עמית חדד מנהל בימים האחרונים משא ומתן עם הפרקליטות לגבי מקום מעצר חלופי לרב, שכן מקום המעצר בזכרון יעקב נחשף ואינו עומד בתנאיי בית המשפט, גם אם לטענתו אין זה באשמת הרב. חדד חושש לחילוט 1.2 מיליון שקלים שהופקדו כערבות לקיום תנאי מעצר הבית, וטוען כי פרסום המיקום לא היה בשל מעשה או מחדל כלשהו של הרב, וכי הכספים כלל אינם כספיו - אלא של צדדים שלישיים.

בתוך כך, הבוקר הודיע חדד לבית המשפט כי הגיע להסכמות עם הפרקליטות על מקום חלופי אחר, שטרם נבדק וטרם קיבל את אישור בית המשפט. ביום חמישי צפוי להתקיים דיון בתיק המתנהג נגדו בבית המשפט המחוזי בירושלים, אך חדד הגיש בקשת דחייה של כמה שבועות, בנוסף לשורה של דרישות לקיום הדיון בנוכחותו של ברלנד.

אליעזר ברלנד מפונה לבית החולים לאחר שנפל 5 באפריל 2021. מערכת וואלה!NEWS, אתר רשמי
חסידי ברלנד רודפים אחר האמבלונס בזכרון יעקב, השבוע/אתר רשמי, מערכת וואלה!NEWS

שמו של ברלנד עלה שוב לכותרות בשבוע האחרון בליל החג השני של פסח, במהלכו הגיעה ההתנגדות למעצר הבית שלו לעימותים קולניים ואף פיזיים - בין חסידיו שהתגודדו יומם ולילה מול הבית בו הוחזק, התפללו ושרו בקול גדול, לבין תושבי היישוב שמחו על כך. אז ראש המועצה ומפקד תחנת המשטרה של זכרון יעקב פנו לפרקליטות בדרישה כי יוציאו את הרב מהיישוב, בשל הפרת תנאיי מעצר הבית, בראשם זה שקבע כי מיקומו יישמר בסודיות מפניהם של חסידיו.

ביום ראשון הועבר הרב לבית החולים הלל יפה בניידת טיפול נמרץ, שהוזעקה ללאחר שהרב התלונן כי נפל במהלך הלילה. הוא נבדק ואושפז באחת ממחלקות בית החולים, וביום שלישי בערב שוחרר. שעה קלה אחר כך, הוזעק אמבולנס לתחנת אוטובוס על כביש 2 בסמוך לבית ינאי. צוותי מד"א שהגיעו למקום פגשו בנוסע מכונית פרטית שניצבה שם, שהתברר כרב אליעזר ברלנד, שהתלונן הפעם על מיחושים בחזה. הוא הועבר שוב לבית חולים, ולפנות בוקר שב למקום מעצר הבית שלו בזכרון יעקב - בו כאמור התקבל בהתנגדות על ידי קרובי משפחתו.

עימותים בין תושבי זכרון יעקב לחסידי הרב ברלנד. -, אתר רשמי
עימותים בין חסידי הרב לתושבי זכרון יעקב, שבת/אתר רשמי, -

בית המשפט המחוזי בירושלים שחרר את ברלנד ב-15 בפברואר למעצר בית תחת פיקוח אלקטרוני, ואסר עליו לעשות שימוש באמצעי תקשורת או להיות במגע עם בני קהילתו. זאת, לאחר ששהה במעצר כשנה. במרץ האחרון הוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועושק. כתב האישום נגדו מפרט 16 מקרים שונים, שבחלקם הבטיח בין היתר "תחיית המתים והחלמה מלאה ממחלות קשות וחשוכות מרפא".

ברלנד ריצה בעבר עונש מאסר בגין עבירות מין שביצע בנשים מהקהילה שתחת הנהגתו. הוא הורשע על פי הודאתו בשתי עבירות של מעשה מגונה ובעבירת תקיפה ונידון ל-18 חודשי מאסר, אך שוחרר למעצר בית בגין מצבו הבריאותי. הוא נעצר בדרום אפריקה בתום מצוד ארוך אחריו, לאחר שנמלט מהארץ במנוסה מן הדין. בנוסף לעונש המאסר, הוא חוייב בפיצויים של 25 אלף שקלים למתלוננות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully