וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור ראשון של בכיר בממשל ביידן: שר ההגנה האמריקני יגיע לישראל ביום ראשון

6.4.2021 / 22:00

לפי גורמים ישראלים בכירים, השר לויד אוסטין ייפגש עם נתניהו, גנץ ואשכנזי, וידון עמם בגרעין האיראני ופעילות טהראן במזרח התיכון, ברקע הסלמה בעימות הימי עם המדינה. כמו כן, יעלו בשיחות ההבנות שהושגו עם טראמפ על שימור היתרון של צה"ל באזור והמצב בסוריה ולבנון

שר ההגנה האמריקאי, לויד אוסטין. רויטרס
ביקור ראשון של בכיר בממשל ביידן. אוסטין/רויטרס

שר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין צפוי לבקר בישראל בשבוע הבא - כך אמרו היום (שלישי) גורמים ישראלים בכירים לוואלה!. בפנטגון ובלשכת שר הביטחון סירבו להתייחס לדברים, אך לא הכחישו. זהו הביקור הראשון של בכיר בממשל ביידן בישראל מאז כניסתו של הנשיא החדש לתפקידו בחודש ינואר.

אוסטין צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם שר הביטחון בני גנץ ועם שר החוץ גבי אשכנזי. השניים ידונו עמו על הגרעין האיראני, הפעילות האיראנית באזור והמצב בסוריה ובלבנון.

נושא נוסף שצפוי לעלות לדיון הוא ההבנות הביטחוניות בין ישראל לארצות הברית על שימור היתרון האיכותי של צה"ל באזור. בשבועות האחרונים לכהונת הנשיא טראמפ הגיעו שתי המדינות להבנות בנושא, וישראל מעוניינת לוודא שהממשל החדש מחויב להבנות האלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, על הסכם השלום עם בחריין, מליאת הכנסת, 10 בנובמבר 2020. דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן, אתר רשמי
ישוחחו על נושאים הקשורים באיראן. נתניהו וגנץ/אתר רשמי, דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

הביקור מגיע בזמן שהממשל האמריקני מעביר את עיקר תשומת הלב שלו מהמזרח התיכון לעבר סין ורוסיה. השר מגיע על רקע ההסלמה בעימות הימי בין ישראל לבין איראן, שבשבועות האחרונים הפך לגלוי.

לפי דיווחים בכלי תקשורת מערביים, ישראל תקפה מאז 2019 נגד ספינות משא ומכליות איראניות בים האדום ובים התיכון במטרה לסכל הברחות נשק לחיזבאללה ולחבל במשלוחי נפט לסוריה. הספינות הותקפו גם בים האדום וגם בים התיכון.

בתגובה, תקפו האיראנים בשבועות האחרונים שתי ספינות בבעלות אנשי עסקים ישראלים. ההתקפות לא גרמו לנזק או לנפגעים, אבל אותתו לישראל כי גם היא יכולה להיפגע בעימות הימי. היום הותקפה הספינה Saviz ששייכת למשמרות המהפכה, בעודה שטה מול חופי תימן בים האדום - כ-2,000 קילומטרים מחופי ישראל. הספינה שימשה כחדר מבצעים צף עבור האיראנים לסיוע למורדים החותים במלחמה בתימן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully