וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה תדלג על אולימפיאדת טוקיו בשל הקורונה

עודכן לאחרונה: 6.4.2021 / 13:55

לראשונה מאז שהחרימה את משחקי סיאול ב-1988, פיונגיאנג לא תשתתף באולימפיאדה בקיץ הקרוב. אף שבאופן רשמי היא טוענת שהיא נקייה מהנגיף, רבים מטילים ספק בכך. בסיאול קיוו לנצל את המשחקים לטובת חידוש השיחות וקידום הפיוס בחצי האי הקוריאני

בווידאו: ביידן מזהיר מתגובה על ניסוי צפון קוריאה בנשק גרעיני/צילום: רויטרס

קוריאה הצפונית לא תשתתף באולימפיאדת טוקיו בשל החשש ממגיפת הקורונה - כך אמר הלילה (שלישי) משרד הספורט במדינה, בהודעה שניפצה את תקוותה של קוריאה הדרומית לנצל את המשחקים האולימפיים בקיץ להחייאת שיחות השלום התקועות.

לפי ההודעה הרשמית, ההחלטה התקבלה בפגישת הוועד האולימפי הצפון קוריאני ושר הספורט קים איל גוק ב- 25 במרץ. "הוועדה החליטה שלא להצטרף למשחקי האולימפיאדה ה-32 כדי להגן על הספורטאים מפני משבר הבריאות העולמי שנגרם על ידי נגיף הקורונה", נכתב באתר משרד הספורט הצפון קוריאני.

זו תהיה הפעם הראשונה שבה פיונגיאנג פוסחת על אולימפיאדת קיץ מאז החרימה את המשחקים בסיאול ב-1988 על רקע המלחמה הקרה. נשיא הדרום מון ג'ה-אין קיווה ששתי המדינות, שעדיין מצויות מבחינה טכנית במלחמה מאחר שהיא הסתיימה בשביתת נשק ולא בהסכם שלום, יוכלו לשלוח צוות משולב לטוקיו ולחדש את המומנטום לשיפור היחסים ביניהן.

בנוסף לכך, זאת מכה לתכנית שעליה הסכים מון עם מנהיג הצפון קים ג'ונג און בפסגה שערכו ב-2018 לקדם הצעה לאירוח משותף של האולימפיאדה ב-2032.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און באזור בו תוקם שכונת מגורים חדשה, 1 באפריל 2021. רויטרס
חובב NBA ידוע. קים בסיור במתחם מגורים בבנייה/רויטרס

כשקוריאה הדרומית אירחה את אולימפיאדת החורף בפיונגצ'אנג ב-2018, שלח קים את אחותו לעמוד בראש המשלחת הצפון קוריאנית, ספורטאים משתי המדינות צעדו מתחת לדגל אחד בטקס הפתיחה ואף הוקמה קבוצת הוקי קרח נשים משולבת. ואולם, ההפשרה בחצי האי הקוריאני התחלפה במתיחות גוברת מאז 2019, ובחודש שעבר חידשה פיונגיאנג את ניסויי הטילים שלה.

המתיחות בחצי האי הקוריאני עלתה בחודש שעבר כאשר צפון חידש את ניסויי הטילים, אם כי שני הצדדים אמרו לאחר השיגורים כי הם רוצים להמשיך בדיאלוג.

משרד האיחוד בקוריאה הדרומית, האחראי על היחסים עם הצפון, מסר כי סיאול קיוותה שאולימפיאדת טוקיו תהווה הזדמנות "לטיפוח שלום ופיוס בין שתי הקוריאות". "אנחנו מצרים על כך שזה לא יכול לקרות", נמסר בהצהרה.

מארגני המשחקים האולימפיים בטוקיו, שנדחו בשנה בעקבות מגיפת הקורונה, אמרו כי הם מודעים לדיווחים על החלטתה של קוריאה הצפונית וישתפו פעולה עם מדינות אחרות לטובת הצלחת המשחקים.

אולימפיאדת טוקיו 2020. Carl Court, GettyImages
המשחקים נדחו בשנה בשל המגיפה. סמל האולימפיאדה בטוקיו/GettyImages, Carl Court

קים, חובב ידוע של NBA, רוצה לקדם את הספורט המקצועי במדינה הקומוניסטית המבודדת. לפי משרד הספורט המקומי, במפגש בחודש שעבר דנו המשתתפים בדרכים לפיתוח טכנולוגיות ספורט מקצועיות, השגת יותר מדליות בתחרויות בינלאומיות והרחבת פעילויות הספורט הציבוריות בחמש השנים הבאות.

באופן רשמי, קוריאה הצפונית טוענת כי היא מנעה את התפשטות הווירוס בשטחה ולא אישרה ולו מקרה אחד. עם זאת, רבים מטילים ספק בהצהרה זו.

בשבוע שעבר סיפרו דיפלומטים רוסים שנמלטו מקוריאה הצפונית מחסור קריטי בתרופות ובמוצרים בסיסיים. הם סיפרו על "נטישה קולקטיבית" של צוותים דיפלומטיים זרים - מה שמעיד על המשבר שחווה המדינה בה מוטל אחד הסגרים המחמירים בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully