וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן הזהיר מתגובה, צפון קוריאה הודתה: "שיגרנו טיל מודרך טקטי חדש"

עודכן לאחרונה: 26.3.2021 / 12:29

שעות לאחר שנשיא ארה"ב גינה את שיגור הטילים הבליסטיים, פינגויאנג אישרה כי ערכה את הניסוי. לפי הודעתם, הטיל החדש נושא ראש נפץ במשקל 2.5 טון ושוגר למרחק של כ-600 קילומטר. במשרד החוץ האמריקני פרסמו גינוי נוסף: "השיגורים מאיימים על האזור"

בווידאו: ביידן מזהיר מתגובה על ניסוי צפון קוריאה בנשק גרעיני/צילום: רויטרס

קוריאה הצפונית הודתה הלילה (שישי) כי שיגרה "טיל מודרך טקטי מסוג חדש שפותח לאחרונה". בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות הרשמית KCNA, נטען כי שני הטילים הבליסטיים ששוגרו דייקו ופגעו במטרה במרחק כ-600 קילומטרים מהחוף בקוריאה הצפונית, לעומת דיווחים סותרים ביפן וקוריאה הדרומית, שם הרשויות מסרו כי הטילים נחתו במרחק 420-450 קילומטר.

אתמול הזהיר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כי בוושינגטון עשויים להגיב אם המצב באזור יסלים. הוא הוסיף כי בוושינגטון פתוחים כרגע לקיום שיחות דיפלומטיות עם הדיקטטורה הקומוניסטית. בארצות הברית גינו את השיגורים והתריעו מפני איום על יציבות השלום והביטחון העולמי. "השיגורים הללו מפרים החלטות של מועצת הביטחון של האו"ם ומאיימים על האזור ועל הקהילה הבינלאומית הרחבה יותר", אמר דובר משרד החוץ האמריקני.

שיגור טיל בליסטי קוריאה הצפונית 25.3.21. רויטרס
הטיל ששוגר בתמונה ששחררה רשת הטלוויזיה בצפון קוריאה/רויטרס

הטילים ששיגרה המדינה באו בצלו של תחילת הטקס להעברת הלפיד האולימפי לקראת המשחקים בקיץ. השיגורים האחרונים, שהיו ניסויי הטילים הבליסטיים הראשונים במדינה מזה כמעט שנה, מצביעים על ההתקדמות שמבצעת קוריאה הצפונית בתכנית הנשק שלה, על רקע העיכוב המתמשך בשיחות עם ארצות הברית בנוגע לפירוק המדינה מנשקה הגרעיני.

בכיר בצבא קוריאה הצפונית, שפיקד על הניסוי, אמר כי "לפיתוח מערכת הטילים הזו יש משמעות רבה לפיתוח הכוח הצבאי שלנו ולהרתעה מפני איומים צבאיים". בתמונות שפורסמו ברשת הטלוויזיה הרשמית נראה הטיל, בצבעי שחור-לבן, משוגר מתוך משאית צבאית. מומחים לטילים ממכון ג'יימס מרטין שבקליפורניה זיהו כי ככל הנראה הטיל ששוגר זהה לטיל שהוצג במצעד ראווה בפיונגיאנג באוקטובר. ג'פרי לואיס, חוקר במכון, אמר כי קיימת אפשרות שהטילים הם גרסה משופרת של טילי KN-23, עם ראש נפץ גדול בהרבה.

בהודעה שפרסמה סוכנות הידיעות צוין כי הטיל הבליסטי ששוגר אתמול מבוסס על טכנולוגיה קיימת ששופרה כך שיוכל לשאת ראש נפץ במשקל 2.5 טון. לואיס הוסיף כי משקלו של הטיל קשור לכך שהשכנה של פיונגיאנג מדרום ביצעה ביוני ניסוי בטיל בליסטי בעל ראש נפץ במשקל שני טון. מומחים טוענים כי הטיל ששוגר בניסוי נועד לפגיעה מדויקת במטרות בקוריאה הדרומית, כמו גם להתחמקות ממערכות ההגנה האווירית של המדינה.

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און משתתף בטקס לתחילת פרויקט לבניית 50,000 דירות חדשות בפיונגיאנג, 24 במרץ 2021. רויטרס
לא נכח בשיגור. קים ג'ונג און/רויטרס

בשנת 2019 ערכה קוריאה הצפונית כמה בדיקות של טילים חדשים לטווחים קצרים, בהם KN-23, שלדברי המומחים נועדו להתחמק טוב יותר ממערכות ההגנה מפני טילים. במדינה דיווחו כי הניסוי הראה כי הטילים החדשים הם בעלי יכולת טיסה נמוכה, מה שמקשה על איתורם ועל ההגנה מפניהם. עוד דווח כי מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און לא נכח בשיגור, ותמונות שלו הופצו בהשקה של אוטובוס נוסעים חדש בבירה פיונגיאנג.

קים הבטיח לנסות ולשפר את איכות חיי האזרחים, על רקע משבר כלכלי קשה שפוקד את המדינה, בין היתר בשל סנקציות שהוטלו עליה בגלל ההתקדמות בתכנית הגרעין, אסונות טבע שפקדו אותה, ובנוסף סגירת הגבולות מחשש ליבוא של נגיף הקורונה, דבר שפגע קשות במסחר במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully