וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה שיגרה טילים בניסוי, לראשונה בעידן ביידן

נשיא ארה"ב הבהיר כי הוא לא רואה בשיגורים, שכללו שני טילי שיוט לטווח קצר, פרובוקציה ובוושינגטון עדיין רוצים לחדש את המו"מ התקוע עם פיונגיאנג. הטילים אינם אסורים בסנקציות של מועצת הביטחון, והשיגורים הגיעו לאחר תרגיל משותף בין ארה"ב לדרום קוריאה

בווידאו: קים ג'ונג און מודה שהתכנית הכלכלית נכשלה/צילום: רויטרס

קוריאה הצפונית שיגרה טילים קצרי-טווח במהלך ניסוי בתחילת השבוע, לראשונה מאז תחילת כהונתו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. עם זאת, ביידן אמר אתמול (שלישי) כי הוא לא רואה בשיגורים פרובוקציה וממשלו ממשיך לנסות לחדש את השיחות התקועות עם המשטר הקומוניסטי.

"הבנו ששום דבר לא השתנה", אמר ביידן, שממשלו מגבש בימים אלו את המדיניות שלו ביחס לקוריאה הצפונית. "לפי משרד ההגנה, זה שגרתי. אין משהו חדש במה שהם עשו", אמר הנשיא הדמוקרטי בתשובה לשאלות של כתבים על השיגורים, שפורסמו לראשונה בתקשורת בטרם אושרו על ידי גורמים רשמיים.

במקביל לדבריו של ביידן, גורמים אמריקנים בכירים אמרו בשיחות נפרדות כי הם רואים בשיגורים "פעילות צבאית שגרתית של הצפון". לדבריהם, בקרוב תתקיים פגישה בין היועצים לביטחון לאומי של ארצות הברית, יפן וקוריאה הדרומית.

משרד ההגנה של קוריאה הדרומית אמר כי שני טילי שיוט שוגרו לים הצהוב ביום ראשון האחרון. הטילים ששוגרו אינם כלולים בסנקציות שהטילה מועצת הביטחון של האו"ם על פיונגיאנג, בניגוד לטילים בליסטיים שעליהם ניתן להרכיב ראשי קרב גרעיניים. גם הממשל הקודם של הנשיא הרפובליקני דונלד טראמפ נהג להפחית בחשיבותם של ניסויים כאלו, בעודו מנסה לשכנע את קים ג'ונג און לוותר על נשקו הגרעיני.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און במיזם בניה בפיונגיאנג, 24 במרץ 2021. רויטרס
לא מוכן לוותר על ארסנל הגרעיני שלו. קים ג'ונג און בסיור במתחם דיור בפיונגיאנג/רויטרס

קוריאה הצפונית שיגרה הצהרות לוחמניות נגד ארצות הברית בתקופה האחרונה, בעקבות תרגיל צבאי משותף שלה עם קוריאה הדרומית, אף שהוא היה מצומצם בהיקפו.

בשבוע שעבר, בעת שביקר בסיאול, הבטיח שר החוץ של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, לפעול לפירוז קוריאה הצפונית מנשק גרעיני וגינה את הפרות זכויות האדם "השיטתיות והנרחבות" של המשטר. קוריאה הצפונית, שטרם הכירה רשמית בניצחונו של ביידן, מסרבת לקיים מגעים מאחורי הקלעים עם הממשל האמריקני מאז אמצע החודש שעבר. היא אמרה כי המחוות הדיפלומטיות האמריקניות הן "טריק זול".

הגורמים הבכירים אמרו כי "היו מעט מאוד דיאלוג או אינטראקציה" עם קוריאה הצפונית מאז כישלון הפסגה בין טראמפ לקים בווייטנאם בפברואר 2019. לדברי הגורמים, השיגורים האחרונים "לא סוגרים את הדלת" בפני המשך השיחות.

הא טה-קונג, חבר פרלמנט דרום קוריאני, אמר כי סיאול וושינגטון הסכימו שלא להכריז על זיהוי השיגורים, כשהוא מצטט תדרוך של אנשי מודיעין. מחוקקים מהאופוזיציה ומומחים אמרו כי האישור שנתנה ארצות הברית מצביע על כשל בתיאום בין בעלות הברית, וציינו שייתכן שסיאול ניסתה לטייח את הפרובוקציה חלק מרצונה לשפר את היחסים עם פיונגיאנג.

גורם בצבא הדרום קוריאני אמר כי חלק מהפעולות של קוריאה הצפונית לא נחשפות על מנת להגן על אמצעי מעקב, בהתייעצויות עם צבא ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully