וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחותו של קים ג'ונג און לביידן: אל "תסריח" את היחסים עמנו

16.3.2021 / 5:03

קים יו ג'ונג איימה על הממשל האמריקני שאם אנשיו רוצים "להמשיך לישון בשלווה בשנים הקרובות - עדיף להם להימנע מהפצת סירחון בצעד הראשון". דבריה מגיעים לאחר תקופה בה חל קיפאון ביחסים בין המדינות ויממה לפני הגעתם של בלינקן ושר ההגנה אוסטין לביקור בסיאול

בווידאו: קים ג'ונג און מודה שהתכנית הכלכלית נכשלה/צילום: רויטרס

קים יו ג'ונג, אחותו של מנהיג של קוריאה הצפונית, הזהירה אתמול (שני) את ממשל ביידן שלא "להסריח" את היחסים עם המדינה, ומתחה ביקורת על הפעילות הצבאית של ארצות הברית בקוריאה הדרומית - כך דווח בתקשורת הרשמית במדינה. זאת, יממה לפני הגעתם של שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן ושר ההגנה לויד אוסטין לביקור בסיאול.

"אנחנו מנצלים הזדמנות זו כדי להזהיר את הממשל החדש שלא לפזר עננת ריח רע בארצנו", אמרה קים יו ג'ונג. "אם הם רוצים להמשיך לישון בשלווה בארבע השנים הקרובות, עדיף להם להימנע מהפצת סירחון בצעד הראשון".

עוד טרם כניסת הנשיא ג'ו ביידן לתפקידו פיונגיאנג דחתה ניסיונות של ארצות הברית ליצירת דיאלוג עימה, כך אמר הבית הלבן ביום שני. הנשיא הקודם, דונלד טרמאפ, קיים עם שליט קים ג'ונג און שלושה מפגשי פסגה, אולם קוריאה הצפונית ניתקה את הקשר בנימוק שלא תמשיך בו כל עוד ארצות הברית לא תחדל מיישום מדיניותה העוינת כלפיה. מאז, ​נרשמה התקררות ביחסים בין הצדדים.

שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און ואחותו קים יו ג'ונג  27 באפריל 2018. רויטרס
קים יו ג'ונג ואחיה רודן קוריאה הצפונית קים ג'ונג און/רויטרס

לפי מומחים לקוריאה הצפונית, נראה שעיתוי ההתבטאות של יו ג'ונג נועדה להבטיח שמדינתה תהא בראש סדר העדיפויות בפגישה שתתקיים בסיאול בין בכירי הממשל למקביליהם הדרום קוריאנים. רמון פאצ'קו פארדו, חוקר בקינגס קולג' לונדון, אמר כי כעת ההתבטאות של אחותו של רודן קוריאה הצפונית תהיה נושא שיחה מרכזי בפגישה בסיאול. הפגישה צפויה לעסוק במדיניות החוץ ועניינים ביטחוניים של המדינות באזור.

הבית הלבן וממשלת קוריאה הדרומית טרם הגיבו לדברים. צוותו של ביידן החל לעסוק במדיניות בה ינהג כלפי קוריאה הצפונית, וימשיך לדון בנושא בסבב הפגישות שיקיים באסיה בשבועות הקרובים.

עוד בוואלה!

דוח: צפון קוריאה שעבדה שבויי מלחמה מהדרום ואת צאצאיהם במשך עשורים

לכתבה המלאה
שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן והנשיא ג'ו ביידן בבית הלבן, 1 במרץ 2021. רויטרס
יגיע לביקור בקוריאה הדרומית. בלינקן בבית הלבן לצד ביידן/רויטרס

כוחות של ארצות הברית וקוריאה הדרומית החלו בשבוע שעבר בתרגילים צבאיים שמתקיימים בצורה מצומצמת יחסית באמצעות סימולציות ממוחשבות, בשל נגיף הקורונה, ובעקבות הכוונה ליצור ערוץ תקשורת עם קוריאה הצפונית. יו ג'ונג, שהפכה למבקרת חריפה של סיאול בכלי התקשורת, הגיבה למהלך ואמרה כי "תרגילי מלחמה ועוינות לא יכולים ללכת יד ביד עם דו שיח ושיתוף פעולה". היא לעגה לשכנתה מדרום ואמרה "קוריאה הדרומית מורידה עצמה להשתתף ב'מיני משחקי מלחמה' כשהיא בעיצומו של משבר פוליטי, כלכלי ובריאותי".

היא הוסיפה כי היחסים בין הקוריאות, שהתחממו ב-2018, "לא יחזרו בקלות. נמתין לראות אם יהיו פרובוקציות נוספות". היא איימה כי קוריאה הצפונית תשקול לסגת מהסכם צבאי עם שכנתה, שנועד להוריד את המתיחות לאורך הגבול, ולפרק ארגונים שמטרתם לפעול לשיתוף פעולה עם הדרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully