וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח: צפון קוריאה שעבדה שבויי מלחמה מהדרום ואת צאצאיהם במשך עשורים

ארגון דרום קוריאני אמר כי עשרות אלפי אסירים שלא הוחזרו אחרי שביתת הנשק ב-1953 נוצלו כעובדי כפייה במכרות, וכי לילדיהם ונכדיהם ציפה גורל דומה. "אין שום הכרה ואין שום עניין אצל הממשלה"

בווידאו: קים ג'ונג און מודה שהתכנית הכלכלית נכשלה/צילום: רויטרס

קוריאה הצפונית השתמשה באסירי מלחמה מהדרום ובצאצאיהם בתור עובדי כפייה במכרות פחם - כך אמר היום (חמישי) ארגון זכויות אדם דרום קוריאני. לפי הארגון NKHR, עשרות אלפי שבויים מעולם לא הוחזרו אחרי תום מלחמת קוריאה ב-1953, אלא נוצלו בתנאי עבדות לעבודה במערכת המכרות הנרחבת של המדינה הקומוניסטית. ילדיהם ונכדיהם זכו לגורל דומה.

המשטר הצפון קוריאני מסווג את אזרחיו לפי שיוך מעמדי, בשיטה המכונה "סונגבון". לפי השיטה, יש שלושה סוגי אזרחים: "נאמנים", "מהססים" ו"עוינים". לפי הדוח של NKHR, השיוך עובר בירושה, וצאצאיהם של עובדי הכפייה יועדו לעבודה במכרות פחם, עופרת, אבץ ושל מינרלים אחרים.

"הם מנועים לחלוטין מלשנות את המגורים או העבודה שלהם, או לרכוש השכלה גבוהה", אמרו בארגון שבסיסו בסיאול. פיונגיאנג החזירה רק 8,343 שבויי מלחמה דרום קוריאני, על אף שאמנת ז'נבה דורשת את שחרור כל השבויים בסיום סכסוך צבאי.

חיילים צפון קוריאנים אוספים פחם מגדות נהר בעיירה סינויג'ו, 29 בדצמבר 2011. AP
ההכנסות משמשות למימון תכנית הגרעין והטילים. חיילים צפון קוריאנים אוספים פחם/AP

דוח של האו"ם מ-2014 קבע כי לפחות 50 אלף שבויי מלחמה מהדרום נותרו בצפון אחרי המלחמה, וכי כ-500 מהם עדיין בחיים. "אין שום הכרה ואין שום עניין", תקפה מחברת הדוח, יואנה הוסניאק, את היחס של הממשלה הדרום קוריאנית לנושא. לדבריה, הסוגייה לא הועלתה בפסגות שנערכו בשנים האחרונות בין מנהיג הצפון קים ג'ונג און עם נשיא הדרום מון ג'ה-אין ועם נשיא ארצות הברית הקודם דונלד טראמפ.

פיונגיאנג מכחישה כי היא אחראית להפרות זכויות אדם קשות, והיא טוענת שכל השבויים הוחזרו בהתאם לתנאי שביתת הנשק. גורם במשטר אמר בעבר כי אלו שנותרו עשו זאת מתוך רצון "להישאר בחיק הרפובליקה".

למרות הסנקציות הבינלאומיות, קוריאה הצפונית ממשיכה לייצא פחם באופן לא חוקי. בדוח השנתי של פקחי האו"ם נכתב כי היא הרוויחה כך מאות מיליוני דולרים ב-2019. "באופן היסטורי, זה הולך לתכניות הגרעין והטילים האסורות של המדינה".

מומחים אומרים כי תמונות לוויין מראות שקוריאה הצפונית ממשיכה בייצור פחם, על רקע המחסור החמור באנרגיה. המצב הכלכלי במדינה החריף דרסטית בשנה החולפת בעקבות מגיפת הקורונה, שאילצה אותה לסגור את הגבול עם סין, בעלת בריתה המרכזית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully