וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר צפון קוריאני ערק לדרום עם משפחתו

עיתון בדרום דיווח כי ריו היון-וו, שהיה השגריר בפועל בכוויית, ככל הנראה נמלט בספטמבר 2019 "על מנת להבטיח עתיד טוב יותר לילדיו". הוא מצטרף לכמה דיפלומטים בכירים שנטשו את המשטר הקומוניסטי בשנים האחרונות

בווידאו: קים ג'ונג און מודה שהתכנית הכלכלית נכשלה/צילום: רויטרס

שגריר של קוריאה הצפונית ברח עם משפחתו לדרום - כך דווח היום (שני) בעיתון דרום קוריאני. לפי הדיווח של היומון "מאייל", ריו היון-וו, שהיה השגריר בפועל בכוויית, ככל הנראה נמלט בספטמבר 2019 על מנת להבטיח עתיד טוב יותר לילדיו.

מקרה דומה התרחש עם השגריר בפועל באיטליה ג'ו סונג-גיל, שדווח כ"נעדר" ב-2018. הוא ערק ב-2019, והמקרה נחשף רק בשנה שעברה. גורמים רשמיים בסיאול סירבו לאשר את הדיווחים על העריקה החריגה יחסית של בכיר במשטר. כאלף איש נמלטים מהמדינה הקומוניסטית המסוגרת מדי שנה - או בדרך המסוכנת מהגבול המבוצר עם הדרום או דרך חציית הגבול עם סין בצפון, שהם הם מסתכנים בהחזרתם לארצם.

על פי הדיווחים, ריו היון-וו הגיע לקוריאה הדרומית בספטמבר 2019 כדי לבקש מקלט, אך עריקתו נשמרה בסוד עד עתה. הוא היה השגריר בפועל בכווית מאז 2017. ככל הידוע, הוא חתנו של ג'ון איל צ'ון, שעמד בעבר בראש המשרד האחראי על הכספים הסודיים של הנהגת קוריאה הצפונית.

בשנה שעברה נבחר לפרלמנט ת'ה יונג-הו, סגן השריר לשעבר בבריטניה שערק עם משפחתו לקוריאה הדרומית ב-2016. הוא היה העריק הראשון אי-פעם שזוכה במושב לפרלמנט.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און במצעד צבאי בפיונגיאנג, 15 בינואר 2021. רויטרס
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און במצעד צבאי, החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully