וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבלני הועבר לאגף החולים בכלא: "חלה במחלת ריאות"

6.4.2021 / 10:07

עיתון המקורב לקרמלין דיווח כי מנהיג האופוזיציה הכלוא פיתח חום גבוה ושיעול כבד, ועבר גם בדיקות קורונה. יריבו של פוטין סיפר כי כמה מחבריו לאגף חלו בשחפת, והתבדח שהמחלה עשויה להקל על כאביו האחרים. הוא שובת רעב בשל סירוב בית הסוהר לאפשר לו טיפול רפואי הולם

בווידאו: בית הכלא אליו הועבר נבלני בעיירה פורקוב/צילום: רויטרס

מנהיג האופוזיציה הכלוא אלכסיי נבלני הועבר לאגף החולים בבית הכלא אחרי שפיתח תסמינים של מחלת ריאות - כך דווח אתמול (שני) בעיתון איזבסטיה. הוא עבר בדיקת קורונה, אחרי שאמר כי הוא סובל מחום גבוה ומשיעול. נבלני פתח בשביתת רעב בשבוע שעבר במחאה על סירוב שירות בתי הסוהר לאפשר לו טיפול רפואי הולם בכאבים הקשים שמהם הוא סובל בגבו וברגלו. הוא גם טען שבאגף שלו יש התפרצות של שחפת.

נבלני, בן 44, סיפר כי שלושה אסירים מהאגף שלו אושפזו אחרי שחלו בשחפת, ואמר בציניות כי ייתכן שהידבקות במחלה תהווה הקלה עבורו. "אם יש לי שחפת, ייתכן שזה יעביר את כאב הגב שלי ואת חוסר התחושה ברגליים. זה יהיה נחמד", נכתב בחשבון האינסטגרם שלו. הוא סיפר כי חום גופו היה 38.1 לאחר בדיקה של רשויות הכלא, בנוסף לשיעול קשה.

שעות לאחר הפוסט שלו, איזבסטיה, עיתון המקורב לקרמלין, ציטט הודעה של שירות בתי הכלא הפדרליים ולפיה הוא הועבר לאגף החולים ועבר שורת בדיקות, כולל אחת לקורונה. לא נמסר בדיווח היכן שוכן אגף החולים, אבל אחד מעורכי דינו אמר כי נראה שהוא חלק ממתחם הכליאה IK-2, מושבת העונשין שבה הוא מוחזק כמאה ק"מ ממזרח למוסקבה.

נבלני, יריבו הבולט ביותר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בשנים האחרונות, נעצר בינואר לאחר שובו מגרמניה, בתום חמישה חודשי החלמה מהרעלתו בגז עצבים. הקרמלין מכחיש את טענות נבלני ומדינות המערב בדבר מעורבות בניסיון חיסולו.

בחודש שעבר הוא נידון לשנתיים וחצי מאסר בשל הפרת שחרורו על תנאי בעודו נרפא בגרמניה. העונש נובע מהרשעתו במעילה ב-2014, שלטענת נבלני נתפרה נגדו. בית המשפט האירופי לזכויות אדם קבע כי היא אינה חוקית, אך הרשויות ברוסיה התעלמו מהפסיקה.

מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני בבית משפט במוסקבה, רוסיה, 20 בפברואר 2021. AP
דורש לראות רופא לבקשתו. נבלני בבית המשפט/AP

נבלני מאשים את שירות בתי הכלא במניעת שינה, מאחר שהסוהרים מעירים אותו בכל שעה בלילה, ומונעים ממנו טיפול רפואי הולם. הרשויות דחו את טענותיו ואמרו לאחרונה כי מצבו הבריאותי משביע רצון. בעלי בריתו של נבלני אמרו בשבוע שעבר כי הם יקיימו הפגנה מחוץ לבית הכלא החל מהיום, עד שהוא יזכה לביקור רופא. עורכי הדין של נבלני מבקרים אותו לעתים תכופות, והם ועוזרים לו להמשיך ולפרסם הודעות ברשתות החברתיות.

מזכ"לית ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל, אגנס קלאמארד, אמרה כי היא פונה לפוטין בשל "מעצרו השרירותי וההידרדרות במצב הבריאותי" של נבלני."יש סיכוי ממשי שרוסיה דנה אותו למוות איטי. יש להעניק לו גישה מיידית לרופא שהוא סומך עליו ולשחרר אותו", כתבה אתמול בטוויטר.

כלי תקשורת ממלכתיים וכמה מחברי ארגון המפקח על בתי הסוהר האשימו את נבלני בזיוף הבעיות הרפואיות שלו כדי להשאירו בכותרות ובלב תשומת הלב הציבורית. נבלני ובעלי בריתו מכחישים זאת.

הרעלתו של נבלני והרשעתו החריפו את יחסיה של רוסיה עם ארצות הברית והאיחוד האירופי, שהתדרדרו לשפל שלא נראה מאז תום המלחמה קרה אחרי סיפוח חצי האי קרים ב-2016, התערבותה בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016, מתקפות סייבר ברחבי העולם ופעולות אחרות.

רוסיה דחתה את דרישותיהן של ארצות הברית והאיחוד האירופי לשחרר את נבלני ולחדול את מעצר תומכיו. עשרות אלפי אנשים יצאו לרחובות לאחר מעצרו של נבלני, וכ-11 אלף מהם נעצרו. רבים מהם נקנסו או נשלחו למאסר של עד כשבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully